The Switch - modular album met allerlei stijlen

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.147
EDIT: hierbij het volledige album: https://sb-six.bandcamp.com/album/the-switch


Hier zijn alvast de preview snippets van welke nummers er op het album komen. Een paar zijn wel eens voorbij geweest hier op SF maar de meesten niet denk ik. De stijlen lopen van Ambient tot glitchy dubstep achtige dingen, allemaal beetje spannende cinematic sounds als het goed is. Ik zal van de week hier ook het hele album posten, moet het nog even op bandcamp zetten. Hoop dattie een beetje in de smaak gaat vallen. De tracks zijn weer geschreven met een verhaal in gedachte, deze ga ik misschien later weer toevoegen in de description, maar weet ik nog niet zeker aangezien daar niet zo heel veel waarde aan gehecht werd voor mn gevoel (vorige album)

http://soundcloud.com/steeboo/upcoming-album-the-switch-sneak-preview
 
Laatst gewijzigd:
Hé kijk eens aan. Je bent druk bezig geweest ondanks de hitte.
Klinkt weer helemaal top en professioneel zeg, petje af :halleluja

PS. voor als je het wilt weten: het verhaal hoor ik liever terug in de muziek dan dat ik er over moet lezen.
Aan de andere kant zullen er best mensen zijn die het wel leuk vinden om te weten hoe een album tot stand is gekomen, denk ik...
 
mooi en sfeervol:)
doet ergens denken aan boards of canada

Thanks! Ja dat vind ik zeker ook leuke muziek van BoC

Hé kijk eens aan. Je bent druk bezig geweest ondanks de hitte.
Klinkt weer helemaal top en professioneel zeg, petje af :halleluja

PS. voor als je het wilt weten: het verhaal hoor ik liever terug in de muziek dan dat ik er over moet lezen.
Aan de andere kant zullen er best mensen zijn die het wel leuk vinden om te weten hoe een album tot stand is gekomen, denk ik...

Haha ja nou het meeste is van voor de hitte hoor... Met 30+ graden doe ik niet zo veel. Dit is het resultaat van ruim een jaar lang dingen opnemen, jammen, verzamelen, combineren, toevoegen, verwijderen etc etc. Maar thanks :)
 
Mooi man, was mij te snel afgelopen :). Is dit nu allemaal met alleen een modulaire setup gemaakt?
 
Awesome :). En ben je dan vooral aan het freaken, waarbij je aparte tracks opneemt? En dan later arrangeren, of heb je wel hele nummers in een sequencer staan is het vooral post processing wat je nog doet? Het is iig al vaker gezegd, maar hier nog eens, erg mooi wat je eruit haalt en laat horen dat modulair veel meer is dan 'wat gepiep en geknars of een hoop drones' ;)
 
Awesome :). En ben je dan vooral aan het freaken, waarbij je aparte tracks opneemt? En dan later arrangeren, of heb je wel hele nummers in een sequencer staan is het vooral post processing wat je nog doet? Het is iig al vaker gezegd, maar hier nog eens, erg mooi wat je eruit haalt en laat horen dat modulair veel meer is dan 'wat gepiep en geknars of een hoop drones' ;)

Meestal ben ik een paar dagen of soms weken bezig met een patch bouwen, eerst nog zonder op te nemen. Als er dan wat uit komt wat niet snel gaat vervelen (dat zijn dan vaak al 4 / 5 sporen die leuk samen werken) dan neem ik het op (multitracked) en tweak dat live. Aan het eind vaak nog even paar wilde tweaks die eigenlijk heel de patch verneuken (pitch knoppen draaien, audio rate dingen etc) die halen het meestal niet in de tracks maar is weer knipmateriaal om wat dingen toe te voegen voor effecten/overgangen etc. Dan staat de track voor 80%, en ga ik verder stukken eruit halen die te lang zijn blijven hangen, misschien nog een laagje toevoegen, overgangen goed proberen te krijgen en dan verder mixen/masteren. Vaak even een paar weken laten liggen om zo nog eens fris erop terug te kijken en verder aan te passen. Heel proces maar dan heb ik voor mijn gevoel er alles aan gedaan om iets bijzonders neer te zetten wat niet snel verveelt en waar ik trots op kan zijn. Maar dit is een beetje het happy scenario. Heb ook vaak dat ik een hele avond aan het patchen ben en de volgende dag al zoiets heb van wtf heb ik hier nou weer zitten doen :)
Maar tof dat je het kan waarderen, is toch altijd leuk te horen!
 
Meestal ben ik een paar dagen of soms weken bezig met een patch bouwen, eerst nog zonder op te nemen. Als er dan wat uit komt wat niet snel gaat vervelen (dat zijn dan vaak al 4 / 5 sporen die leuk samen werken) dan neem ik het op (multitracked) en tweak dat live. Aan het eind vaak nog even paar wilde tweaks die eigenlijk heel de patch verneuken (pitch knoppen draaien, audio rate dingen etc) die halen het meestal niet in de tracks maar is weer knipmateriaal om wat dingen toe te voegen voor effecten/overgangen etc. Dan staat de track voor 80%, en ga ik verder stukken eruit halen die te lang zijn blijven hangen, misschien nog een laagje toevoegen, overgangen goed proberen te krijgen en dan verder mixen/masteren. Vaak even een paar weken laten liggen om zo nog eens fris erop terug te kijken en verder aan te passen. Heel proces maar dan heb ik voor mijn gevoel er alles aan gedaan om iets bijzonders neer te zetten wat niet snel verveelt en waar ik trots op kan zijn. Maar dit is een beetje het happy scenario. Heb ook vaak dat ik een hele avond aan het patchen ben en de volgende dag al zoiets heb van wtf heb ik hier nou weer zitten doen :)

Klinkt als een goeie flow! Zelf al lang aan het zoeken hoe en wat, vooral sinds ik zo goed als uit the box ben (muv recording). Erg lastig om de keuze te maken te recorden en daarmee dus het ook 'final' te maken. Ook wel weer bevrijdend natuurlijk, want je kan weer verder (zeker met jouw modular setup natuurlijk). Vooral het aantal weekjes laten liggen vind ik wel een goeie eigenlijk, voorkom je ook ook wel het 'het moet nu af' dingetje waar ik dan tegen aan kan hikken.

Maar tof dat je het kan waarderen, is toch altijd leuk te horen!

Ik ga je album even binnen halen, klinkt echt top :)
 
Mooi MoOi MOoi MOOI! klinkt erg lekker
Dankjewel en tof dat je even een berichtje achterlaat hier :)


Erg goed, inderdaad. Ik heb 'm inmiddels weer aangeschaft.

Thanks!
Awesome! :okdan: Heel veel luisterplezier hoop ik :)


Klinkt als een goeie flow! Zelf al lang aan het zoeken hoe en wat, vooral sinds ik zo goed als uit the box ben (muv recording). Erg lastig om de keuze te maken te recorden en daarmee dus het ook 'final' te maken. Ook wel weer bevrijdend natuurlijk, want je kan weer verder (zeker met jouw modular setup natuurlijk). Vooral het aantal weekjes laten liggen vind ik wel een goeie eigenlijk, voorkom je ook ook wel het 'het moet nu af' dingetje waar ik dan tegen aan kan hikken.

Ik ga je album even binnen halen, klinkt echt top :)

Grappig, ik heb die angst ook heel lang gehad. Ik wilde eerst altijd alles per se gegenereerd hebben uit bronnen die ik kon aanpassen, (vst's, synths met program changes). Want stel je voor dat je net een klein dingetje wil veranderen en dan kan dat niet :) Ik heb dat helemaal naast me neer gelegd, en erachter gekomen dat je met audio nog zo ontzettend veel kan doen. Het is soms zelfs een leuke uitdaging om een eerder opgenomen stukje passend te maken, of een overgang te maken tussen afgeknipte stukjes. En als iets niet past achteraf, huppakee gewoon weggooien en iets anders maken.
 
Hey Stefan, eindelijk even de tijd genomen om je hele album te luisteren. Dat is een zeer fijne plaat geworden man, echt prachtige sfeer weet je neer te zetten! Erg knap gedaan, helemaal natuurlijk met de wetenschap hoe jij muziek maakt. Ik heb hem ook gelijk maar aangeschaft, ik ga hem zo nog eens luisteren over mijn monitors.

BTW ben je bekend met de wizard hat waar Elon Musk mee bezig is? Vette shit: https://waitbutwhy.com/2017/04/neuralink.html
 
Super bedankt Fifth Bot, ik zag je berichtje voorbij komen op bandcamp!
Nee ik had daar nog niet van gehoord, zeker vette shit! Ben bezig met lezen van de bovenstaande link, maar dat gaat nog even duren voordat ik dat uit heb :) Maar een directe interface met internet in je brein wordt het dus, dat is wel echt next level idd. Zou dan die aflevering van black mirror echt realiteit worden, dat je op straat boven ieder z’n hoofd kan zien hoeveel likes die heeft?
 
Haha, idd wie weet. Over Black mirror gesproken, in China zijn ze in ieder geval al lekker bezig met een social credit systeem, scary stuff. Die wait but why guy heeft trouwens vaker interessant topics, maar daar moet je wel even voor gaan zitten ja, de meeste artikelen zijn vrij lang. Deze bv over de Fermi Paradox: https://waitbutwhy.com/2014/05/fermi-paradox.html. Die gaat over waarom we nog geen contact met buitenaards leven hebben gelegd.
 
Back
Top