Nieuwe BasicSystem track !!

Ik hoor veel ruis in het begin. Dat vind ik eigenlijk wel het enige jammere aan dit nummer, kan voor mijn gevoel zo op plaat.

Lekkere ouderwetse Techno.

Het is misschien interessant als je vertelt hoe en waarmee je de geluiden hebt gemaakt?
 
Woooohaaaaaaaaaa!

Woooohaaaaaaaaaa!

Terwijl ik dit typ, draai ik je nummer. Het eerste wat me opvalt is gewoon de super geluidskwaliteit. Prachtig. Lekkere breaks, goede structuur (ook al is het techno, ik hou toch van een beetje goede afwisseling), fantastische vocal samples (klinken perfect in het stuk), ritme track is ook super! Al met al een verdomd lekker nummer!

Eric
 
Leuk gevonden de 909 line die door een filter word
opengetrokken. Stevig nummer hoor. De an1x "we al die"
is lachen. Ritme is goed. er zit veel hoog in
maar dat kan aan mijn geluidskaart liggen.
Zeker nie slecht.
 
Weer zo'n heerlijke stevige track van je... heeft ook wel mooi dezelfde stijl van je 'plastic' vinnik... Vinden platenmaatschappijen vaak ook wel leuk.
Ik luister nu op 2 kleine k*tboxjes maar het klinkt gewoon nog geweldig! Ik kan niet stil blijven zitten haha... (collega's kijken mij vreemd aan...kennuh de muziek wel waarderen trouwens!!)

Heb (nu nog) helemaal niets aan te merken. Moet hem nog even over m'n eigen stereo horen vanavond ofzo.
 
Ja, dit is lekker, BS! Thumpin' techno! Een lekkere gevulde, strakke produktie 8P Er zit zo'n lekkere energieke drive in de track. Fantastisch gewoon! Ja, dit is echt klasse techno... WOW :W
 
In een woord samen te vatten "VETTE SHIT" ;) uhh :confused:... hm... dat waren er twee. Anyway heel erg lekker nummer super strak alleen wel wat veel hoog.

Ga zo door 8D
 
zekers vette shit !!

zekers vette shit !!

plastic vond ik het lekkerst
jammer dat ie zo abrubt stopt mog van mij wel effe doorgaan ;)

continued is zelfs vetter !! die bass hakt er in en dat voor akai s3000, lekker hoor

heb je al iets uitgebracht ?
 
Dit is echt goed man!

Lekker beuken en veel afwisseling. Zeker opsturen om uit te laten brengen zou ik zeggen. Wel grappig dat ik er geen duidelijke baslijn in hoor, maar is helemaal niet storend of zo.

Jammer van de ruis op't begin en eind. Misschien dat je dat door tracks te muten die niet mee doen op't begin in je mixer helpt. Ander kun je ook met de computer het wegpoetsen.
Maar de mastering is toppie hoor, petje af. (Zou alleen de limiter op het eind op -0.1 dB zetten want hij clipt net)

Als ik dan nog wat tips (lees miereneuken) zou hebben dan was't over de mix.
De attack van de compressie op de kicks is misschien een tikkeltje te strak. En volgens mij compress je al de drums door een compressor? Zo ja, probeer het eens te scheiden. En ik zou die ondersteunende loopjes een miniscuul beetje pannen zodat de beat minder 'op elkaar zit'.

Misschien ook wel geinig om de infadende geluidjes ook mee te pannen zodat je een flyby effect krijgt. Lijkt me in een club ontzetten gaaf.

Maar niets dan lof meneertje. Zo lust ik er nog wel een paar. ;)
 
Jaaaa! dit is erg lekker. Goed doorbeuken en genoeg afwisseling en interessante geluiden. Netjes gemixt ook. Kan inderdaad zo op plaat volgens mij.
 
Origineel geplaatst door fuse

Jammer van de ruis op't begin en eind.

Ik vind het niet storend persoonlijk... tis maar net of je ultiem clean wil klinken of niet.

Niet over dit nummer maar; Een beetje ruis op de juiste plaatsen in een nummer kan je hele mix soms zelfs extra tot leven brengen!
 
Tijd voor een VST Ruis plugin dan maar? ;)
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Tijd voor een VST Ruis plugin dan maar? ;)

Men pakt een (virtueel) analoge synth...men pakt als golfvorm ruis... beetje laag eruit filteren... et voila! :)
 
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen ;)
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen ;)

Jah valt me toch wat van je tegen *D :p
 
Nou daar gaat ie dan..............

Ik werk met een analoge tafel dus de ruis in het begin is niet meer dan in de rest van de track maar omdat het geluid in het begin dun is valt ie meer op. Zelf vind ik het niet storend in ieder geval.

Track is gemaakt met de S3000XL, Pulse, NordrackII en AN1X.
Plus effectbakken, compressors en analoge tafel.

Ik heb het ""gemastered"" op een TC Finalizer en misschien een beetje te hard gecompressed maar op kleine pc speakers klinkt het super en daar is deze versie ook voor bedoeld.

groeten

basicsys
 
geweldig

net als de vorige van je die ik heb gehoord toppie

swingt dik
echt muziek voor mij

ga zo door!

[edit] probeer dit eens snel op x-trax ofzo gereleased te krijgen! http://www.x-trax.nl/ [/edit]
 
Laatst gewijzigd:
nog iets....die synth op t begin van "life on mars" heeft een bekend geluid...wat voor synth is dat?

Ik zit nu dus ook ff al je songs af te gaan he :)

Als ik hier n brander had zou ik der zo een CDtje van fikken...
 
Back
Top