Nieuw label zoekt...

Re: Nieuw label zoekt...

Origineel geplaatst door bambamstudio

Dus sturen maar, maar stuur niets onbeschermd!

Hoe bedoel je? niet onbeschermd?

Die site ziet er wel gelikt uit trouwens! (zet alleen wel die vervelende loop uit....)
 
Re: Re: Nieuw label zoekt...

Re: Re: Nieuw label zoekt...

Origineel geplaatst door Oxy-Yan


Hoe bedoel je? niet onbeschermd?

Die site ziet er wel gelikt uit trouwens! (zet alleen wel die vervelende loop uit....)

Bamse bedoelt waarscheinlijk: stuur geen hele nummers in cd-kwaliteit. Anders misschien wel: weg nummer.
Altijd in samples of anders in (ben ik geen voorstander van) lagere kwaliteit.
 
hoe goed werkt pure bluf eigenlijk? gewoon keihard beweren dat je geregistreerd staat bij de buma? ik heb geen zin om voor elk nrtje dat ik ooit opstuur honderd piek of weet ik veel wat te dokken, als er toch verder niks mee gebeurt
 
Dat kost 't niet..

Dat kost 't niet..

Het registeren van nummers bij de Buma kost nauwelijks geld.. behalve als je ze in eigen beheer uit wilt brengen.. want dan betaal je in feite auteursrechten aan jezelf :)
 
als je een label niet vertrouwd gewoon niet opsturen..... als je geen zin hebt om een lofi-versie op te sturen wil gewoon een out-take of af en toe een dikke sample met je stem ofzo erdoor ook wel helpen...als een label je nummer wil gaan namaken dan kunnen ze dat altijd doen....vraag me af hoe makkelijk je dan kunt winnen, ook al hebjeje nummer bij de BS geregistreerd..

Olaf
 
nauwelijks geld? aan hoeveel moet je dan denken want ik heb vrij weinig idee
 
45 + 62,50

45 + 62,50

Inschrijven kost 45 Euro + 62,50 per jaar. Dat is zeker niet gratis (en valt me eigenlijk zelfs een beetje tegen).

Of er een 'fee' is voor registratie van individuele nummers kan ik op hun site niet vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan 10 euro is (administratiekosten wellicht?)
 
ja...ik ga nu echt geen 100 euro uitgeven voor een zekerheidje. Laat me dan maar een keer tegen de lamp lopen
 
je kan het ook aangetekend aan je zelf opsturen !

heb je ook de datum van het nummer !

en als je toch wat geld ga verdienen met muziek is Buma wel handig. Het zijn rare mensen die BS -ers maar oke das weer een ander verhaal ;)
 
Re: 45 + 62,50

Re: 45 + 62,50

Origineel geplaatst door CraZ
Inschrijven kost 45 Euro + 62,50 per jaar. Dat is zeker niet gratis (en valt me eigenlijk zelfs een beetje tegen).

Of er een 'fee' is voor registratie van individuele nummers kan ik op hun site niet vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan 10 euro is (administratiekosten wellicht?)

Inschrijven van nrs kost niks .... als je lid bent.

Wat ook een goede is is lid worden van www.bvpop.nl

Verder kan je natuurlijk ook nog steeds (vantevoren!!) je tracks aangetekend aan jezelf opsturen.
 
Ik heb in Interface wel eens iets gelezen dat je je nummers ook bij de belastingdienst kunt laten registreren, da's ook 100% veilig, zeggen ze. Hoe het werkt weet ik niet, maar dat kunnen jullie zelf wel opzoeken, weet ik.

En het schijnt geen drol te kosten, niet onbelangrijk.
 
Het was vroeger ook mogelijk om dingen te laten registreren bij de belastingdienst (puur om datum vast te leggen dat iets bestaat).
Kan dat nog steeds? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik weet dat er het een en ander veranderd is, maar in welke vorm kun je iets nu nog laten registreren?
 
kan aan mij liggen, maar als je em gewoon op cd brand ben je toch ook al veilig? je kan onmogelijk de "laatst gewijzigd" datum van een op cd-r (niet rw!) gebrand bestand wijzigen. of is dat heel erg naief van mij?
 
eh..gewoon je systeemklok een paar maanden terug zetten en dan een nieuwe CD-R branden? ;)
 
kan aan mij liggen, maar als je em gewoon op cd brand ben je toch ook al veilig? je kan onmogelijk de "laatst gewijzigd" datum van een op cd-r (niet rw!) gebrand bestand wijzigen. of is dat heel erg naief van mij?

Best naief ja, systeemklok wijzigen en branden die hap...
 
als we dan toch bezig zijn, waarom aangetekend?
Ik heb door de gewone post een cdtje naar mezelf gestuurd een keer, en daar staat ook op de postzegel de datum van afstempelen?
 
Re: Re: Re: Nieuw label zoekt...

Re: Re: Re: Nieuw label zoekt...

Origineel geplaatst door Origin X


Bamse bedoelt waarscheinlijk: stuur geen hele nummers in cd-kwaliteit. Anders misschien wel: weg nummer.
Altijd in samples of anders in (ben ik geen voorstander van) lagere kwaliteit.

of gewoon een slecht nummer insturen... ook heel safe :P
 
Back
Top