Mission to Earth - Endless Space EP [Bandcamp digital / Cassette]

MVMNT

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2009
Berichten
215
Hoi Forummers! Mijn eerste postje met eigen muziek.

Het betreft mijn experimentele alter-ego "Mission to Earth" - het eindwerk waarmee ik in 2016 afstudeerde aan de PXL Music faculteit in Hasselt.

De insteek was de zoektocht naar een zo organisch mogelijke sound met mijn - op dat moment - voornamelijk digitale setup met Ableton Live als vertrekpunt. Hierbij maakte ik gebruik van zelf samengestelde FX racks (voornamelijk voor randomization), oude taperecorders en cassettespelers om nieuwe sounds en texturen te vinden. Ik heb nog een jaar langer lang aan de muziek geprutst tot ik spijtig genoeg het slachtoffer werd van diefstal in september afgelopen jaar en ik de originele projecten kwijt was.

Dat heeft me even wakkergeschud en doen beseffen dat ik niet eeuwig kan blijven prutsen, maar iets met mijn muziek moet aanvangen :) Gelukkig had ik in mijn Dropbox nog de laatste exports van wat ik in gedachten had om ooit als EP uit te brengen.

Dus bij deze heb ik er 50 cassettes van laten maken en de muziek is ook digitaal te koop op Bandcamp: https://missiontoearth.bandcamp.com/album/endless-space

Wie in een cassette geïnteresseerd is, kan ook contact opnemen met mij.

Thx for listening!
 
Back
Top