Remix op Bunker

Mooi man. Bunker is zo oud dat het voor mij nog echt zo'n herkenbaar label is wat je steeds zag ronddraaien bij DJ's op de draaitafels. Mysterieus, nog geen internet waar je alles kon uitvinden. Alleen de labels, de naam en het geluid.
 
Overigens was er ook ooit al een Panzerkreuz waar ik (samen met Xaf) toen de A-kant van een Blacksides = Helena Hauff voor mijn rekening nam als Ghetto Gem maar helaas stond ook hier geen naam bij dus dat heeft ook nooit wat opgeleverd qua optredens ;) (Panzerkreuz 1028 of 1029 of zo)

Maar ben nog steeds serieus blij met die bunker :D
 
Je mot gewoon een eigen plaat uitbrengen, dan staat je naam erop ;)

En als je wilt optreden, kan je jezelf natuurlijk ook aanbieden.
 
Een Sony TC KE300 uit de kringloop met een TDK type II bandje van koningsdag ;)

Bij die remix zul je ook meer ruis horen doordat hij volgens mij via de mixer en galm nog door een compressor gehaald is voordat hij op tape (en daarna weer op de computer) ging. Daar zit ook weer wat nabewerking (eq) op om het wat helderder te maken weer en daar kan ook een verschil in ruis uit komen.
 
Een Sony TC KE300 uit de kringloop met een TDK type II bandje van koningsdag ;)

Bij die remix zul je ook meer ruis horen doordat hij volgens mij via de mixer en galm nog door een compressor gehaald is voordat hij op tape (en daarna weer op de computer) ging. Daar zit ook weer wat nabewerking (eq) op om het wat helderder te maken weer en daar kan ook een verschil in ruis uit komen.

Duidelijk dank. Je kan evt het hoog ook EQ boosten of gewoon harder afmixen voordat het naar tape gaat. Dat kan ook een typisch effect geven volgens mij.
 
Duidelijk dank. Je kan evt het hoog ook EQ boosten of gewoon harder afmixen voordat het naar tape gaat. Dat kan ook een typisch effect geven volgens mij.

Zekers. Het hangt ook van de tape af. Chrome (typeII) tape doet andere dingen dan de type I tapes.

Btw, dikke plaat zeg! Heel lekker sfeertje.

Hoe gaat dat in zijn werk zo'n plaat bij Bunker releasen?
 
Eq boosten voor tape is idd ook een interessante optie, wie weet als mijn nieuwe studio af is eens proberen.

Bij Bunker releasen geen idee, ik heb een aantal keer dingen gestuurd en daar nooit wat op gehoord en later had ik opeens een Panzerkreuz omdat er schijnbaar ergens een live opname rondcirkelde. Ook deze is via via gegaan, ik hoorde tijdens een gig in de Griessmuehle samen met Guy (van Bunker) opeens mijn eigen remix voorbij komen en toen vertelde hij dat hij op plaat zou komen ;)
 
bij mij clipt hij.. :duivels:
 
Bij Bunker releasen geen idee, ik heb een aantal keer dingen gestuurd en daar nooit wat op gehoord en later had ik opeens een Panzerkreuz omdat er schijnbaar ergens een live opname rondcirkelde. Ook deze is via via gegaan, ik hoorde tijdens een gig in de Griessmuehle samen met Guy (van Bunker) opeens mijn eigen remix voorbij komen en toen vertelde hij dat hij op plaat zou komen ;)

haha super grappig dat het zo in werking is gegaan :halleluja
 
Back
Top