Tivolica - Mirrors

Eindelijk zijn mijn 'fysieke' cd's binnengekomen.
Uiteraard zijn deze bij mij verkrijgbaar (voor wie eventueel geïnteresseerd is ;) ).
 

Attachments

  • 20160922_173209 (bijgesneden).jpg
    20160922_173209 (bijgesneden).jpg
    35,7 KB · Bekeken: 71
  • 20160922_174732.jpg
    20160922_174732.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 78
Achteraf gezien vind ik wel dat ik enigszins impulsief heb gehandeld door deze cd zo snel uit te brengen.
Heb er zeker geen spijt van, maar had eigenlijk nog een aantal maanden langer ermee willen wachten.
En tevens had ik de laatste twee tracks eraf willen laten en willen kiezen voor een andere tracklist-volgorde (ondermeer Beyond op 1 etc).
Maar goed; ben ergens toch blij dat deze cd er gekomen is (ondanks nog wat andere foutjes...).

Heb inmiddels wat kleine ideetjes voor de opvolger, maar wil hieraan wel wat meer tijd gaan besteden.
Tevens wil ik er meer gitaar en zang op gaan verwerken en qua invloeden heb ik momenteel wel een voorkeur voor Underworld, New Order, Simple Minds, Tame Impala, Depeche Mode etc.
 
Achteraf gezien vind ik wel dat ik enigszins impulsief heb gehandeld door deze cd zo snel uit te brengen.

Toen ik lang geleden nog platen maakte zat ik vaak met hetzelfde gevoel.
Dit is geen ongekend fenomeen. Veel muzikanten die werk op CD of Vinyl hebben uitgebracht hoor je achteraf zeggen : "misschien hadden we het beter anders gemixed, of tracks erbij, eraf, enz..."
Het is wat het is en daar kan je nu niets meer aan veranderen. Wees blij met het product. Top gedaan !
(ben even wezen luisteren op je SC - zitten best heel aardige en verassende dingen tussen)

Denk mss ook eens aan vinyl. Dat zit in de lift en dan hoeft je ook niet meteen 12 of meer tracks op een schijf te zetten...Succes !
 
Zit even met de volgende vraag.

Graag zou ik mijn vorig jaar uitgebrachte cd weer opnieuw willen gaan uitbrengen (ca 25 a 50 stuks) en deze keer in een aangepaste en verbeterde versie (zowel qua hoes, als tracks etc).
Tevens zou ik ook nog een vinyl-uitvoering willen gaan uitbrengen (tevens ca 25 a 50 stuks), alleen heb ik geen idee wat de kosten hiervan zijn.

Heeft iemand nog tips, adviezen etc hierover en waar ik dit het beste zou kunnen gaan doen?
 
Laatst gewijzigd:
Tot mijn grote schrik ben ik er trouwens afgelopen weekend achter gekomen dat ze met het fabriceren van deze mini-cd's een fout hebben gemaakt (nadat ik deze opgezet had).
De songtrack Beyond zou de 1e track moeten zijn, maar deze blijkt geplaatst op plek 6.
Tevens zijn alle andere songtracks met een plek opgeschoven (wat ook niet klopt met de tracklist op de cd-hoes).
Hier baal ik behoorlijk van en ik heb de fabrikant hier dan ook op aangesproken (nog geen reactie ontvangen helaas).
 
Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen van de fabrikant.
Vind dit zeer jammer.

Uiteraard kunnen geïnteresseerden mij nog steeds wel een pb sturen en dan zal ik kosteloos een exemplaar gaan toesturen. Samen met een cd-r met een alternatieve tracklijst van Mirrors.
 
Laatst gewijzigd:
Gaat lekker zo! Mijn advies, wacht met het verzenden tot je écht tevreden bent met alle tracks. Uiteraard wel redelijk hierin blijven, een track is vrijwel nooit af. Slordig ook dat de tracks niet allemaal op de juiste plek zitten, ik weet dat "shit happens" en iedereen een fout maakt, maar herstel hem dan iig ;)
 
Leuk dat je nog CD's maakt.
Alhoewel je doelgroep hard slinkende is.
Beter zet je je muziek in de iTunes store ed.
En streaming op Spotify ed.


Zelf overweeg ik inderdaad ook om mijn muziek op Spotify etc te gaan plaatsen.
Momenteel schijnt dit rond de 60 Euro te kosten, dus dat is toch wel even weer een behoorlijk bedrag (ook maar voor één album, geloof ik...).
Dit las ik op http://www.wmdigitalservices.nl/
 
Wat ik al eerder schreef; zit nog even in een dubio over het plaatsen van muziek op Spotify, Deezer etc.
Aangezien ik ook al muziek op bandcamp heb staan (en hier wellicht deze maand nog een album op ga uitbrengen), vraag ik mij af of het niet overbodig is om dit dan ook op Spotify etc te gaan plaatsen (en dit brengt ook nog eens extra kosten met zich mee).
Wie zou mij hierover kunnen adviseren oid?
 
Laatst gewijzigd:
Plaatsen van muziek op Spotifiy etc hoeft helemaal niet duur te zijn. Er zijn partijen die het zelfs helemaal gratis doen. Verwacht daar alleen niet te veel van. Goedkoper alternatief is bijvoorbeeld Distrokid. Vast bedrag per jaar en je kunt je helemaal suf releasen.

Er zitten veel verschillen tussen die aggregators. Is een kwestie van googlen en je kan daar ontzettend veel informatie over krijgen. Op spotify worden er al een aantal genoemd:
https://artists.spotify.com/guide

Overbodig is het zeker niet. Het publiek op Spotify is groter dan Bandcamp. Ik denk dat je alle mogelijkheden moet aanwenden om je muziek te kunnen promoten mijn inziens. Er is zo gigantisch veel aanbod dat het al moeilijk genoeg is om in de kijker te spelen. Tenminste als je de ambitie hebt om meer uit je muziek te halen dan 'leuk voor de hobby'.

Fysieke muziekdragers is, zoals eerder gezegd, wel een niche aan het worden. Als je een fanbase opgebouwd hebt zou ik hier eerder aan denken. Tenzij je optreedt of het gewoon leuk vind voor jezelf.
 
Back
Top