U-Trax / PHOQ U Phonogrammen (1993-1997) restock!

zero1

Ouwe rot
Lid sinds
4 april 2003
Berichten
834
Locatie
Utrecht
Voor liefhebbers van vernieuwende techno / acid / house / electro en electronica uit de jaren ’90:

Onlangs ben ik begonnen met het verkopen van de resterende vinyl voorraad van de Utrechtse labels U-Trax en PHOQ U PHONOGRAMMEN.
Allen uitgebracht tussen 1993 en 1997 en een aantal ervan zijn inmiddels behoorlijk of zelfs zeer gezocht.
De voorraad kwam onlangs tevoorschijn uit de kelder van de eigenaar van het label en ik verkoop deze nu via Discogs. Van een aantal titels zijn nog maar een paar exemplaren, anderen zijn ruimer op voorraad. Alles dus nieuw en ongedraaid! De meeste hoezen zijn ook nog perfect, maar een aantal hebben lichte sporen van jarenlange opslag.

Er zitten releases bij van o.a. Frank De Groodt (inclusief zijn zeer gezochte 2x12" als Sonar Bass), The Connection Machine, Maarten van der Vleuten, Tjeerd Verbeek, Arno Peeters, Peter 'P.A.' Aarsman, Fanon Flowers, Heinrich Tillack, Paul Bishop en zelfs een paar tracks & remixes van mijzelf, Zero One.

Zie mijn Discogs verkoop account voor details. Bij de meeste releases staan minimaal twee YouTube movies als previews

Uiteraard is alles op te sturen, naar keus met Kiala, DHL of PostNL, maar ophalen in Utrecht (niet ver van het Centraal Station) is ook mogelijk en kost uiteraard niets!
 
Laatst gewijzigd:
Misschien wordt het ook eens tijd om het digitaal ergens neer te kwakken? (is er toch nog niet zover ik weet?)
Al is het maar vanwege cultuur historisch besef en dat de mensen het te horen krijgen vandaag de dag omdat het zo een cool en "cult" label was, wel bijzonder binnen de nederlandse techno ofwatdanook geschiedenis :koffie:
 
Alle releases van deze labels (behalve die van Sonar Bass) zijn inderdaad 'vinyl only' en nergens digitaal te koop. Ik had ook al bedacht dat dat misschien eens moet veranderen. Maar ik ben niet de eigenaar van het label en de opnames. Ik zal het eens aan hem voorstellen.
 
Bandcamp dan he, van dingen als Beatport krijg ik altijd een nogal droge keel. En andere ongemakken...
 
Maar ik zie nu net: Bandcamp heeft gratis accounts voor artiesten, maar als label moet je gelijk $20 per maand schokken. Dat lijkt me wat onrealistisch veel voor deze tracks.
 
Ach, het is minder dan de prijs van één 12" op discogs, zie het als een geheel :)
 
Maar ik zie nu net: Bandcamp heeft gratis accounts voor artiesten, maar als label moet je gelijk $20 per maand schokken. Dat lijkt me wat onrealistisch veel voor deze tracks.

Ja dan zeg je toch gewoon dat je label een artiest is :eureka:
 
Of je laat de artiesten het er zelf opzetten, dat is ook het hele idee erachter. Labels zijn zooo 1999
 
Ja dan zeg je toch gewoon dat je label een artiest is :eureka:

Had ik ook al bedacht, maar dat heeft wel e.e.a. aan beperkingen. Ik ga het verder uitzoeken. Ik koop wel af en toe tracks op Bandcamp maar heb er nog niet zelf iets uitgebracht.

En @154: ik ben het niet met je eens dat labels tegenwoordig niet meer relevant zijn. Een goed label kan -met een sterke identiteit en netwerk- nog steeds een meerwaarde zijn voor de artiesten die er op zitten.
 
Laatst gewijzigd:
Een sterke identiteit en netwerk, je klinkt als een detacheringskantoor :)
 
Tuurlijk man, ook met obsure en moeilijke muziek moet je gewoon keihard commercieel denken ;-)
Zo'n label als Warp doet dat toch ook!
 
Intussen zijn we drie maanden verder en zijn een aantal releases uitverkocht. Maar de anderen zijn nog te koop, ook de Sonar Bass 2x12". Die laatste verkoopt wel er goed, dus wacht niet te lang als je er een wilt.

Na overleg met de labelbaas is nu duidelijk dat geen van de releases digitaal beschikbaar gaan komen via het label. Misschien wel via de artiesten zelf, dat is aan hen.
 
Bijna twee jaar later even een update:

Er is weer een nieuwe stapel U-Trax vinyl ontdekt bij de toenmalige platenbaas. Ook de titels die in eerste instantie ontbraken en de paar zeer gewilde releases die snel op waren zijn nu weer (beperkt) voorradig.

Uitsluitend te koop via mijn Discogs shop, ophalen in Utrecht is mogelijk.


Als preview, luister naar mijn U-Trax tribute Mix op Soundcloud
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top