matt second op vinyl

En 'live' (in de studio) klinken ze vet!
 
Hee Matt,

Ik mag dit soort shit wel. Kun je lekker hard op gaan voor de speakers.
 
Ik vind ze ook errug vet ....zekers de weten.... ik hoor dit zo voor me in de westergas !!

Alleen mis ik iets apparts/vernieuwends/opvallends waardoor ze opvallen tussen de rest.

Maarru puik gedaan hoor ! lekker !
 
Ik had me nog niet gebogen over matt z'n tracks.. maar die line2 of 3 die ik gehoord had heb je echt geen 909 skillz voor nodig. ;)

Ik zal zo matt z'n tracks reviewen.
 
Laatst gewijzigd:
hey uncle

saai en eentonig zeggen toch wat iemand vindt van een track. Kwaliteit is toch nog altijd subjectief, en mensen geven hun mening. Niks mis mee toch? Wat wil je dan dat mensen zeggen? "goed gebruik van clap in die 909 sequence zo met die clap op de 1, 3 6, 12 en 14"

Kom op, meningen als "mooie plaat!" of "beetje eentonig" moet je ook op hun waarde schatten.
 
Origineel geplaatst door uncle
Voor de rest wil ik iedereen uitnodigen zich te buigen over
matt z'n Line5 en 6 tracks (en eventueel de andere
tracks op www.izmar.com) en het productie-technische aspect
onder de loep te nemen. Het gaat hier namelijk niet om
zomaar een kick en zomaar een hihat. Sluit anders voor de
grap even je 909 aan en programmeer de patterns die je in
die tracks hoort en probeer het net zo funky te krijgen.
Hee uncle, het lijkt wel alsof je zelf belangen hebt bij het Line label.
Heb je soms meegeholpen met de producties?

Desalniettemin vind ik het goede tracks die zeker op feestjes thuishoren
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Pjotr G
hey uncle

saai en eentonig zeggen toch wat iemand vindt van een track. Kwaliteit is toch nog altijd subjectief, en mensen geven hun mening. Niks mis mee toch? Wat wil je dan dat mensen zeggen? "goed gebruik van clap in die 909 sequence zo met die clap op de 1, 3 6, 12 en 14"

Kom op, meningen als "mooie plaat!" of "beetje eentonig" moet je ook op hun waarde schatten.

Ik denk dat uncle bedoeld dat als je een track beoordeeld en je zelf niet van die stijl houd of niet naar die stijl luistert (prive)
je wel moet proberen in de stijl waar de track naar gemaakt is te beoordelen.
Waar ik zelf aan toe voeg ......kan je dat niet (omdat de stijl je niet ligt) probeer dan bijv alleen commentaar te geven over de mastering en dergelijk.

Wat ik merk .... als mensen kritiek op bijv, een trance track geven is dat mensen die bijv, van hardhouse/hardcore/oldscool houden geneigt zijn om te zeggen ..... mmm vind dit toch een beetje flauwtjes .....er moet meer pit in enz,
Terwijl dat misschien voor die track helemaal niet op hoeft te gaan... snap-ie ??!!
 
Ik heb net nog beide tracks van Matt beluisterd en ik moet zeggen dat het productie-technisch wel heel erg goed in elkaar steekt. Goede, heldere sounds. Beide hebben ook een lekkere 'drive'. Eentonig? Tja, om zo naar te luisteren misschien wel, maar in een strakke techno mix is dit natuurlijk perfect in te passen.
 
woehahahahahaha.....dit is het eerste fatsoenlijk wat ik hoor op deze site...zeer, zeer hoog Regis / Surgeon gehalte...lekker minimaal (dat is het juiste woord). Ben alleen niet zo'n enorme fan van de eerst echte break in line5, maar mijn petje af.
De funk barst in deze twee nummers gewoon uit de voegen...dat jullie dat niet horen.......

Volume op 11.....
 
Ik hoorde dat de verkoop van de platen erg goed verloopt. Dat is toch ook leuk om te weten. Mattsecond, kun jij hier iets meer over vertellen?
 
hee bedankt :)

maar de verkoop van de eerste Line release met Line 1 en Line 2 erop is zo goed als helemaal weg bij de distributeur en is te verkrijgen in de platenzaak

ik moet nog even wachten op mijn release :)
 
en 8 juni mag ik op het Darkforce feest in de Bazart tijdens mijn live set ook es mijn 2 303'tjes uit de kast halen :) jooo
 
ik had deze thread eigenlijk een beetje gemist. maar ik heb alle 6 de tracks gedownload.

en ik stond versteld..

alhoewel het niet het beste is wat ik in dit genre (lees minimalistisch) komt het mij echt zwaar profesioneel over.

het moeilijke van dit soort muziek is om het zo simpel mogelijk te houden en het interresant te houden.
dit doe je in mijn ogen door hele kleine veranderingen zoals heel ff een delay op een bepaald stukje, ff stoppen op het juiste moment, op het juiste moment een nieuw geluid toevoegen, filter/volume veranderingen die langzaam naar een hoogte punt werken.

deze dingen kom je in de zes nummers naar mijn mening goed uitgewerkt tegen.
om dat je met zo weinig werkt is uitmixen echt heel erg belangrijk ook dat is hier erg goed gedaan.

overigens kan ik wel begrijpen dat mensen dit als saai betitelen. het heeft bij mij ook ff geduurd voordat ik dit soort muziek ging waarderen.. maar nu ben ik redelijk verslaafd..

GOED STUKJE WERK!!:)
 
waar ik saai heb genoemd bedoel ik eigenlijk alleen de eerste 2 tracks, die van matt zijn wel zeer strak....
 
Back
Top