Muziek slijten

gaat niet om de roem gaat om het gevoel dat je krijgt als je mensen uit hun bol ziet gaan op jouw muziek

Dat heb ik 1 keer ervaard, en nu zal ik niet rusten tot ik een release heb!!!! >:|

[edit] daarna zal ik ook niet rusten hoor [/edit]
 
Het is allemaal leuk !!

Ik ben ook niet voor het geld al 8 jaar bezig met pielen ..... maar voor m'n passie met muziek!!

Maar ga mij niet vertellen dat het niet relax is als je ineens die apparaatjes kan kopen waar je al twee jaar op loopt aasen.
 
Als je tekent voor een release krijg je vaak een voorschot op de opbrengsten. Kan varieren maar ik hoor bedragen tussen de € 1000 en € 2000.

Daarnaast krijg je een percentage van de opbrengst, naar wat ik gehoord heb tussen de 12 en de 20 procent.

Maar ieder contract is weer anders..........


groeten

Basicsys
 
Top 10 van muziek gedraaid in crematoria ;)

Nuuhh, ooit 1x een plaatje uitbrengen lijkt me wel voldoende. Ergens een keer op een verzamelaar ofzo, maar verder heb ik geen aspiraties.

Heeft hier iemand wel eens wat naar Djax gestuurd? Tonyblack, jullie? Dat lijkt me wel wat :)
 
Origineel geplaatst door Redstudio
Gaat niet om het geld gaat om de roem ;)

en met die roem wil ik graag geld verdienen
 
Origineel geplaatst door TraiZor
En hoe werkt dat als je je eigen label opricht?

ik run mijn eigen label (welliswaar niet trance) ... en ik kan je verzekeren dat je er, zeker in het begin, alleen maar geld op verliest.

het moeilijkste maar wel belangrijkste is naamsbekendheid opbouwen en promotie. en dan dus wel goeie promotie, dus niet willekeurig alle mp3.com artiesten spammen, maar winkels langs, distributie regelen, en vooral bekendheid krijgen bij je publiek.

ik ben anderhalf jaar bezig en verkoop gemiddeld voor $75 aan cd's via mijn website. daarbij inbegrepen is de distributie die ik voor andere labels ook via mijn website doe.

nou is mijn label gericht op minder toegankelijke muziek, maar misschien heb ik het daardoor wel makkelijker. in het experimentele circuit zijn wel veel labels, maar lang niet zo veel als dat er labels voor trance zijn. en dus heb ik waarschijnlijk meer kans op een klein beetje bekendheid dan een klein trance label. vooral ook omdat de experimentele scene iets informeler is en je dus sneller "grote" namen op je label kan laten releasen. neem nou bijvoorbeeld de verzamelcd die ik later dit jaar ga uitbrengen: ik heb artiesten als somatic responses, ah cama-sotz, tarmvred, endorphins, kaltesglas die toch allemaal in de industrial / idm scene best wel bekend zijn. alleen op die bekendheid wordt mijn label al weer een stuk gepromoot ...

er komt veel bij kijken. als je vragen hebt mag je me overigens altijd mailen ... ik steun graag independant initiatieven en andere initiatieven die de gevestigde, commerciele, order enigszins ontwijkt :)

btw: mijn label is geen officieel bedrijf, maar gewoon een hobby project waar erg veel van mijn eigen geld in gaat zitten ;)
 
Back
Top