Muziek slijten

Redstudio

Pulverturm
Lid sinds
27 februari 2002
Berichten
89
Locatie
Hoorn
Muziek slijten? (Tance/Dance)

Hoe en wat?

Aan wie moet je het laten horen?

Wie heeft hier ervaring mee?


Tnx!

Groeten,

Rob
 
ik heb wel ervaring, maar alleen in afgewezen worden ;)


de A&R managers van labels moeten je liedjes horen. Meestal vind je op een plaat van een bepaald label wel het adres waar je cd'tjes heen kan sturen.
 
Hehehe ......mmmm ja

Lid worden van buma om je nummers te registreren.

Lid worden van bijv bvpop om je labels te checken/contracten te checken/ en alle andere administrative shit (vooral info daarover)

Je zoekt de labels die het beste bij je passen liefst een stuk of tien. En sturen maar elke keer als je iets af hebt wat volgens jou goed genoeg is stuur je het op !!!!

De aanhouder wint.
Of je muziek klinkt niet goed genoeg dat kan natuurlijk ook. Dan moet je verder oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen
en zoals de bekende beoordeler uit de soundmixshow vooral doorgaan !!!!

Succes
 
Laatst gewijzigd:
Ik ken eigenlijk weinig labels.
Wie heeft een paar namen? (sites)

Danku! :)
 
Origineel geplaatst door Redstudio
Ik ken eigenlijk weinig labels.
Wie heeft een paar namen? (sites)

Danku! :)

Dat is ook mijn 'probleem' !! Denk dat je vanaf nu gewoon moet gaan luisteren en ligt het in je straatje gaan uitzoeken welk label het is !!
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
onder Midtown zit een berg labels met geloofwaardigheid

http://www.mid-town.com/


daar heb ik t tot dusver ook al 4 x geprobeerd ;)

en binnenkort weer maar eens

http://www.black-hole.nl

heeft ook wat trance en proggressive labels


kijk anders verder op
http://platenmaatschappijen.pagina.nl
voor nog wat labeltjes

Ben vorig jaar nog bij midtown geweest met een demo !! FF gebabbeld en er werd mij 1 ding duidelijk ........ midtown is niks voor ons. (vind ik) Waarom......: Ze hebben 'teveel gasten' onder contract.
Dus halen ze alleen nog producers binnen die echt vernieuwend zijn........oke......hoe kan je vernieuwend zijn ....... NIET dat gaat dus per ongeluk (op die uitzondering 1 van 200 na gelaten dan )
 
Heb ook zat demo's cd rondgestuurd , kreeg van Midtown altijd keurig (standaard) briefje terug. Van EC records (Michel De Hey) kreeg ik zelfs heel netjes de cd's weer terug. Van de meeste labels niets maar dan ook niets gehoord (kan er ook aan liggen dat ze die tracks gewoon vonden zuigen natuurlijk....:o)

Volgens mij is de beste manier om het via via te spelen, netwerken heet dat (bleeeh) of om langs te gaan, krijg je tenminste meteen respons.

groeten

Basicsys

http://www.mp3.com/basicsystem
 
Origineel geplaatst door BasicSystem


Volgens mij is de beste manier om het via via te spelen, netwerken heet dat (bleeeh) of om langs te gaan, krijg je tenminste meteen respons.

groeten

Basicsys

http://www.mp3.com/basicsystem

Ben ik helemaal met je eens ..... langs gaan ben ik zoizo een voorstander van....want je leert er van !! Je krijgt inderdaad gelijk respons en ook dingen te horen die ze in een brief weer niet zetten.
 
ik heb 2 mailtjes terug gehad van mid-town die niet standaard waren, en waarin ze redelijk positief waren ("als je andere synthsounds gebruikt komt t wel goed" "je producties worden wel steeds beter" "volgende keer misschien!" met ook verwijzingen naar de titels die ik ze had gestuurd).

en vernieuwend....onder mid-town komt behalve wat interessant spul (vooral van x-traxx! ) toch ook veel cheese af....

ik weet niet. Toch t proberen waard
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
ik heb 2 mailtjes terug gehad van mid-town die niet standaard waren, en waarin ze redelijk positief waren ("als je andere synthsounds gebruikt komt t wel goed" "je producties worden wel steeds beter" "volgende keer misschien!" met ook verwijzingen naar de titels die ik ze had gestuurd).

en vernieuwend....onder mid-town komt behalve wat interessant spul (vooral van x-traxx! ) toch ook veel cheese af....

ik weet niet. Toch t proberen waard

Proberen kan nooit kwaad (nee heb je en ja kan je krijgen...toch)

en vernieuwend....onder mid-town komt behalve wat interessant spul (vooral van x-traxx! ) toch ook veel cheese af....

Dat zal ongetwijfeld ik denk zelf van een aantal 'vaste klanten' .....teminste als ik de A&R van toen (nu??) moet geloven.
Vergeet niet dat ik er 1 jaar geleden wat 1,5 jaar geleden geweest ben en misschien gaat het nu wel helemaal niet meer op ?? :confused: Dus bind je er niet aan vast (doe je ook niet) aan wat ik zeg !!!!;)
 
nou ja als ze niet zo verlegen zitten om demo's dan moeten ze ook niet op hun site zetten een bannertje van stuur je demo's en op hun vinyltjes "send your demo's to blabla" zetten

A&R is niels pijpers toch? vroeger & nu?

50% van lock en load......daar heb je je cheese ;)
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
nou ja als ze niet zo verlegen zitten om demo's dan moeten ze ook niet op hun site zetten een bannertje van stuur je demo's en op hun vinyltjes "send your demo's to blabla" zetten

A&R is niels pijpers toch? vroeger & nu?

50% van lock en load......daar heb je je cheese ;)

Hehehe.....tuurlijk elk A&R is op zoek naar die wereldhit !!

Mmmm niels komt mij niet bekend voor peter..... wel !!??
 
nouja niels heeft mij die mailtjes terug geschreven

en op de midtown website staat ook dat hij de a&R is

maar hij heeft tegenwoordig wel een assistent A&R
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
nouja niels heeft mij die mailtjes terug geschreven

en op de midtown website staat ook dat hij de a&R is

maar hij heeft tegenwoordig wel een assistent A&R


Ho ho.... let op..... ik trek jou helemaal niet in twijfel !!!!

Laten we gewoon lekker versturen en we zien wel waar het schip strand !

Iedereen heeft waarschijnlijk weer z'n eigen ervaringen met de verschillende labels !!!;)
 
Mooi bedankt!

Nog effe wat nummer maken en dan ga ik het eens opsturen.


GRoetn,

Rob
 
Hoeveel verdient dat nou, als je nummer bijvoorbeeld in de top10 komt te staan?

En hoe werkt dat als je je eigen label opricht?
 
Laatst gewijzigd:
Je kan ook naar een platenwinkel gaan en daar je nummer laten horen. Die weten heus wel passende labels te noemen die bij je nummer passen.
 
Origineel geplaatst door TraiZor
Hoeveel verdient dat nou, als je nummer bijvoorbeeld in de top10 komt te staan?

En hoe werkt dat als je je eigen label opricht?

Zover ik je kan vertellen ..... is dat moeilijk te hier op te schrijven want het hangt natuurlijk van een heleboel zaken af.

Over top tien heb ik nog nooit nagedacht !!
Maar als je op plaat uit komt (verdien je bijna geen drol aan) en je verkoopt er zo'n 1500 van kan je er vanuitgaan dat je op verzamel cd's komt. Met de kennis dat ze over het algemeen geen cd 'persen' als ze er niet minstens 10.000 van verkopen (of dat ook altijd lukt??) en je er stel een fl0.25 per verkochte cd voor krijgt. Dan zou je op 'zoizo' fl2500,- per verzamel cd zitten en vergeet niet dat een oplage van 10.000 minimaal is.
Maar kom je op 1 verzamel dan kom je er op meer. Vrienden van mij kwamen met 1 track op 18 of 19 verzamelaars en dan was het geen eens een superhit. Dan is het leuk en kan je lekker je studio aanvullen !!

Ps Het bedrag per verkochte cd is een schets ! t'ken een paar centen afwijken.
 
Gaat niet om het geld gaat om de roem ;)
 
Back
Top