Nieuwe release

damn dude hoe krijg je t op beatp0ort :D

de 2e is lekkerder vooral dat trommeltjes ed :okdan:
 
thnx voor je reactie....Rebeat kon ik nog nie....is t een goeie...wbt promo acties ed.?
 
Vind ik ook onzinnig hoor, maar ALLES is te koop.
Heb je €1.000 over, dan koop je een hit
-track op Beatport als exclusive
- release video op YT, koop 100.000 vieuwss
- track op SC koop 100.000 plays en likes
Spendeer de rest door zelf je eigen track te kopen en je staat op 1 in je category chart in Beatport

Zo moeilijk is het allemaal niet, en deze prktijken gebeuren dagelijks




maar je hebt bijv ook een gratis promopool, radio ID's zodat je je geld krijgt van airplay, automatisch op spotify etc etc
Wel eenmalig investeren inschrijving (€100) maar daarna kan je voor €2 per track releasen
Krijgt realtime overzicht en kwartaal afrekeningen.
Goede muziek verkoopt zichzelf, maar mensen moeten je wel weten te vinden.
Voor mij als artiest is soundcloud (gratis account) als showcase en REBEAT (toegang tot alle commerciele digitale media) de beste oplossing, had een betaalde soundcloud account, maar behalve dat je in meer groups kan spammen had dat geen voordeel. Verdere social networking zoals facebook, youtube e.d. Heb ik allemaal geen zin meer in. Heb ook geen aspiraties als DJ o.i.d. Deel gewoon mijn tracks en mensen die het leuk vinden kunnen me supporten door mijn tracks te kopen, maar gewoon afspelen via streaming media is ook prima. Rijk ga ik er i.i.g. niet van worden. Maar dat hoeft ook niet, de artiest uithangen is voor mij net zoals ieder ander hier op het forum gewoon hobby :D
 
Heerlijk zelfinzicht :okdan:

Er wat aan overhouden is mooi meegenomen, maar tegenwoordig er rijk van worden zit er niet meer in tenzij het totaalpakket wordt geleverd. Aan de andere kant, daar tevreden mee zijn is ook een kunst. Dan kan er nog zo hard gemopperd worden op de kwaliteit van je productie, als je er zelf tevreden mee bent is dat goed genoeg.
 
Klopt en het verkoopt ook nog en 22k vrijwillige plays op m'n SC en 757 mensen die me vrijwillig volgen :D
Ti's ongelovelijk maar waar :) ik vind het allemaal prima, doe mijn ding en heb plezier, wat wil je nou nog meer.
 
Begrijp ik nu goed dat je via Rebeat tegen 9,90 (als je de basis software koopt) als een track op beatport e.a. hebt staan? Kan me niet voorstellen dat dat zo weinig kost namelijk. Zitten vast nog meer kosten aan.

Paul
 
Gefeliciteerd Raphie met je release. Respect!

Verder lees ik hier interessante info, duidelijk en waar. Tenminste zo gaat het dus.

Veel mensen maken ook ongelooflijk goede tracks en krijgen niet eens airplay, een kwestie van geluk, hard werken en plezier in hebben (vooral dat laatste).
 
Gefeliciteerd Raphie.

Uit welke synth komt trouwens de Bass line aan het begin van nummer 1? Vind hem eigenlijk wel lekker klinken!
 
Bizar verhaal ja, dat kopen van likes, views ed. komt er dus op neer dat hoe meer cash je hebt hoe groter je succes(factor), zag zoiets ook al bij Awal staan uuuh =(

Los van je aggregatie kan je ook bureaus inhuren die eea viral ed gaan maken, heb ik gelezen.

Rijk van worden gaat het niet om, t minst wat je terug wilt hebben zijn de kosten, denk aan website laten bouwen, webhosting, mastering, aggregatie kosten ed.

Zo te lezen is eea niet rendabel, leuke hobby joh :erm:
 
Leuk Raphie, lekkere tracks hoor,de 2e vind ik persoonlijk wat lekkerder omdat tie wat sneller is....top :okdan:
 
Leuk hoor voor Raphie dat zijn tracks op BP staan, maar k ga ff vervelend doen sorry. Waarom zou je hem daarvoor moeten feliciteren als hij gewoon daarvoor betaald heeft? Het is niet zo dat een label zelf zijn tracks heeft geselecteerd uit 1.000.000en anderen..
 
Back
Top