Waarom? Nou daarom...

A

Almeros

Guest
Ik las een aantal klachten over de overvloed aan nieuwe trancenummertjes...

Misschien vind je deze track dan wel intrzzant...'Summer Night Sweat'
Clubby, House...beetje ambient... lekker wegdromen...

De mensen die weer wel van erg melodieuse trance houden zouden deze track ff kunnen tjekken 'RAW-Theme'
De samples van het zangeresje zijn WEL origineel...BtheW

Hoop dat jullie ze leuk vinden!
(100% Reason sound, 100% Cakewalk editing)

Almeros
 
Ik ben nu naar Summer Night Sweat aan het luisteren

Klinkt erg goed, maar ik had iets vagers verwacht naar aanleiding van jouw omschrijving

Het nummer staat in principe als een huis, maar mag in het midden meer variatie hebben
Tussen 5:00 en 7:00 klinkt alles hetzelfde

Verder niets dan lof, het geluid is erg goed en ik vind het een lekker deuntje

Het is in ieder geval een pakkend nummer
 
Het tweede nummer is ook klasse

Meer vocals! Dat mis ik af en toe wel op het forum

Er zit alleen teveel reverb op de strings, ze verzuipen erin
En dit nummer eindigt ook abrupt, net als Summer Night Sweat, op een moment dat ik het niet verwachtte

BTW: de track MX1602 slaat op je mengpaneel, neem ik aan?
Het viel me op omdat ik ook zo'n ding heb staan :)
 
Ik ben dus toch een trqance head!

Ik ben dus toch een trqance head!

Ik heb ze allebei beluisterd, hoewel de eerste ik niet afgeluisterd heb. Het trok mij helemaal niet. Terwijl ik RAW theme juist wel lekker vond en interessant en pakkend, etc. Dus schijnbaar heb ik iets met Trance.

De verschillende volume levels waren soms wel erg hard. Dit nummer zou volgens mij wat beter gemasterd moeten worden. (Nu ben ik dus geen expert!)
Sommige sounds waren op sommige momenten veel te luid zodat andere geluiden wegvielen en volgens mij ´mag´ dat niet?
Maar in het algemeen een lekker nummer dus!

Eric
 
Het zijn inderdaad goeie nummers!!

Summer night sweat, daar kun je wel bij wegdromen ja, maar het nummer kan volgens mij nog wat verassender worden gemaakt. Hier en daar een andere drum er doorheen ofzo, of een sweepende filter over die piano? Daardoor blijft het boeiender denk ik.
Het einde vond ik trouwens wel leuk, nog 2 maten alleen een hihat en een clapje! Dat soort dingen, daar hou ik wel van.

RAW is ook goed geproduceerd! Toen het nummer begon dacht ik heel even dat het Gigi d'Agostino was.....ik zag hem al staan met zijn handen in de lucht...Het bleek gelukkig niet zo te zijn. Die ultralage explosie maakt het helemaal, goeie stadion-trance.
De samples van het zangeresje zijn WEL origineel...BtheW
Wat bedoel je daarmee? Heb je een zangeresje het laten inzingen? Of vind je het een originele tekst?

BtheW woonplaats Almere, Almeros?
 
Hey mensen!

Bedankt voor jullie duidelijke commentaren... Hier kan ik wel wat mee!! Mastering is inderdaad absoluut een punt waar ik al zo'n 2 jaar mee worstel... misschien maar eens gaan overwegen om te gaan sparen voor een finalizer 8)

Summer Night Sweat kan hier en daar misschien een beetje verassender, maar ik ben ook bang dat dat de dromerigheid dan weer helemaal doorbreekt...maar valt te proberen!


- MX 1602 heb ik hier inderdaad staan ja :) Moest een naam hebben voor dat nr.

- Samples zijn origineel: Bedoelde daarmee dat ze niet van een sampleCDtje oid af komen ja ;)

- Almeros van ALmere: Hèhè...heb ik vaker gehoord al. Almeros slaat op m'n ICQ naam... komt van Almer...wat dan weer mijn echte naam is zeg maar.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top