Opin - TwentyFourSeven

OpinDraconis

Ingeburgerd
Lid sinds
14 mei 2012
Berichten
78
Dag mede-forummers,

Ik mag dan niet bekend zijn op dit forum, alhoewel, in het algemeen ook niet echt.. toch wil ik graag de kans benutten van dit forum om mijn TwentyFourSeven beat-tape aan jullie te laten horen.

De naam zegt het al (het beat-tape gedeelte) het zijn hip-hop getinte beats die je voor je eigen gebruik gratis mag gebruiken, alhoewel een naam verwijzing prettig zou zijn.
De digitale versie van TwentyFourSeven (niet fysiek uitgebracht) is al sinds Februari verkrijgbaar.

Nou hoop ik dat ik juiste oren kan pakken op dit forum, mogelijk voor meerdere samenwerkingen, mogelijk voor wat kritiek of echter hulp.

Voor nu genoeg getypt, hier is een link waar je het kan beluisteren (of downloaden): http://opin.bandcamp.com/album/twentyfourseven

Aan de rechterzijde van het scherm vind je ook meteen een door mij geproduceerde album samen met de Amerikaanse rapper Classic the Legend.
The Legend & The Dragon, een album dat in Oktober is uitgebracht, op dat album ben ik zeer trots.
http://opin.bandcamp.com/album/the-legend-and-the-dragon
Ook gratis verkrijgbaar!
 
klinkt lekker man! goeie beats en mooie producties!

Wat mij betreft geslaagder dan bijvoorbeeld beat tapes van DJ Food. dit heeft meer afwisseling, groove en sfeer.

Als je meer gehoord wil worden kan je kijken of je wat acapella's van rapplaten die je goed vind eroverheen kan zetten en deze opsturen naar de artiesten, of juist populaire platen die wel een oppepper kunnen gebruiken. favoriet: when dragons attack. die sound is mooi vol en de groove is lekker drukkend. (is die piano een goldfish sample?)

misschien contact opnemen met schoppenheer van SF, daar doet me jou werk aardig aan denken.
 
Dankjewel voor je reactie!

Ik heb inderdaad wel eens gedacht aan remixen, maar het moment dat ik de acapella on-beat wil zetten gaat het helemaal mis, hoeveel tutorials ik ook kijk op youtube.
Het kan aan mijn geduld liggen, misschien binnenkort weer eens proberen.
Het zou zomaar Goldfish kunnen zijn! Excuses voor mijn lakse kennis over welke samples ik gebruik, sommige herinner ik en sommige totaal niet.

Schoppenheer is wel een gekke haha, heb normaal niets met Nederlandse rap, maar dit klinkt niet verkeerd.
 
Nou, ik ben best onder de indruk, lekker sfeervol, leuke opbouw... ik laat niet vaak iets helemaal uitspelen als ik het opzet ( wat mensen op forums posten ) maar dit was wel een prettige uitzondering ( niet de enige hoor ).

Coole samples, af en toe wat richting amon tobin qua sfeer, dj krush.. ik houd daar erg van, maar ik ben dan ook meer een sampleman dan een synthman uiteindelijk.. ( oh jee vloeken in de kerk )...

Oh mijn zoontje van 5 vond het ook te gek, en dat klinkt misschien lullig, maar hij heeft een betere muzieksmaak dan de gemiddelde Nederlander :)
 
@ Eis - T

Heel erg bedankt dat je Opin door verwezen hebt. Hij heeft me net een dikke productie doorgestuurd en dat wordt een mooie samenwerking.
 
Waarmee maken jullie eigenlijk je muziek ? Schoppenheer en Opin... ben best benieuwd..
 
Waarmee maken jullie eigenlijk je muziek ? Schoppenheer en Opin... ben best benieuwd..


Het gaat meer om wat je het beste ligt, de 1 kan zijn truukjes beter met een MPC en de ander weer met een Roland SP..

Ik ben zelf erg afwisselend, maar kom toch uiteindelijk altijd terug op FL Studio, hoe gek het voor sommige ook kan klinken, maar hier kan ik gewoon ALLES mee wat ik wil doen.
The Legend & The Dragon heb ik gemaakt en gemixt met FL Studio.
TwentyFourSeven beat-tape met Ableton, hier en daar een beat met FL Studio, 2 geloof ik zo.
Een latere EP genaamd "SCUMBAG" samen met Classic the Legend had ik gemaakt met de MPC 1000, alleen vind ik dat iets te beperkt met wat ik voor ogen heb... toch mis ik het analoge werken soms, omdat je dan pure concentratie voor de muziek hebt.

Nu werk ik met Maschine als plugin in FL Studio, het kan voor mij niet beter, echt heerlijk als je het eenmaal doorhebt.

En ja alles legaal, jong en werkend gaat niet zuinig samen, haha.
 
Ik altijd al Cubase als sequencer. (nyu cubase 5)Vroeger altijd FL Studio
Sinds kort heb ik ook de maschine en de mopho plus nog een jp8000 en verder gebruik ik nog plugins als omnisphere/pianoteq/symphobia/vsl vienna etcetera
Mic is een electrovoice re20 en een focusrite saffire 6 pre amp heb ik.
Plugins op de vocale chain dingen als h comp, c1 comp, ssl eq, en q8 van waves!
 
Back
Top