Release When Logic Fails album - A Countdown to Infinity

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Na 3 jaar hard werken hebben we eindelijk ons tweede album, A Countdown to Infinity, afgerond. We zijn er geweldig trots op.

Het wordt in eigen beheer uitgebracht, in eerste instantie alleen digitaal, omdat fysiek echt niet uit kan, qua kosten.

Cover klein.jpg

Release, o.a. iTunes en Spotify, is begin april, maar het album is al te beluisteren en goedkoop te kopen via bandcamp. Voor € 2,50 heb je 11 geweldige tracks!

Helaas kan ik de player niet embedden, dus een link:

http://whenlogicfails.bandcamp.com/

Hopelijk voor een ieder het beluisteren waard. Binnenkort dus ook via Spotify!

Laat ook vooral even horen wat je er van vind, vinden we ook leuk.

Oh ja, aan nieuwe optredens wordt ook gewerkt.:okdan:
 
Thanks Pablo!

Wat vond je er van?

1) Productie is ERG GOED!
2) Ik ben al fan van je muziek, dus...

3) De vocoder op "french fries" kon iets strakker (want ik kan moeilijk verstaan wat er staat). Niet storend trouwens maar behalve dat was dat track een goede keuze als openingstrack.
4) Volgende keer vraag aan Madonna of ze met jou wil werken :D Haar laatste album (net gekocht en geluisterd) heeft overeenkomsten met enkele tracks van jou (de William Orbit tracks bijvoorbeeld), maar ik vind de jouwe interessanter.

Dus ga zo door. :okdan:
 
Wat een lovende woorden, thanks.

Tjsa Madonna... Die krijg ik maar niet te pakken, omdat ik haar nummer kwijt ben. Oh, wacht ze staat onder Esther in mijn telefoon.

Ik ga haar meteen bellen....:mega:

Ik had ooit Suzan Boyle nodig maar het gebeurde mij hetzelfde, dus ik moest het falsetto-voice zelf doen.

Maar serieus als je gaat optreden laat me weten want ik kom zeker kijken :okdan:
 
Groningen, toch? Laatste keer dat we daar speelden was in 2009. Zu wel weer eens tof zijn, de hele tent stond op zijn kop!

Groningen yeah! Misschien Vera of Simplon, de tweede is volgens mij geschikter... :okdan:
 
Van verschillende recensenten krijg ik de vraag welk genre-sticker wij hier zelf op zouden plakken.

Electro-pop / electro-rock wellicht? Iemand een voorstel? Het wisselt naar mijn idee nogal per nummer...

"Electro-PROG" (electronische rock). Je tracks zijn moeilijk om een hokje te plaatsen, het is een nieuwe genre binnen de pop-strommingen.
 
Ja daar had ik ook al last van. Helaas willen veel mensen graag een genre er bij zien staan dat ze kennen, dus het liefst heb ik iets dat al bestaat.

Hoewel ik natuurlijk vereerd ben, als uitvinder van een nieuw genre!8)

Hoort iemand er iets bestaands in?
 
Wat een mooie citaat! Wel het is zeker ook zo....

Hier zouden nog meer SF'ers een beetje aandacht aan besteden.
 
Leuk! Misschien een idee om een mini-mixtape of een videoclip op youtube, voor de promo, te doen?
 
Die track Electric buddy heeft wel een lekkere groove.

A Leap in the Dark klinkt ook lekker met die zangeres.
Leuk album. Ik vind deze stijl ook cool. Electro-rock-pop of zoiets.

Zit hier een live act/band bij?

Ik moet bij sommige tracks een beetje aan Bomb the Bass denken. Algemeen mis ik nog wel een track die er van begin tot eind voor mij echt uit springt maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. En een kwestie van tijd denk ik ook.
:okdan:
 
Het album duikt nu zolangzamerhand overal op, voorbeeld:
http://www.musicfrom.nl/releases/detail/When+Logic+Fails/A+Countdown+To+Infinity/

Schrijf daar vooral even een recensie als je dat leuk vindt!

Spotify-link:
http://open.spotify.com/album/2Br85E9E5FD9DH0QWrQR4X

Vooral via spotify luisteren, dan worden we daar nog rijk van! :P

Leuk! Misschien een idee om een mini-mixtape of een videoclip op youtube, voor de promo, te doen?

Goed idee, ben niet zo goed met video, dat is jammer. Ga wel even een kort mixtapje in elkaar zetten...

Die track Electric buddy heeft wel een lekkere groove.

A Leap in the Dark klinkt ook lekker met die zangeres.
Leuk album. Ik vind deze stijl ook cool. Electro-rock-pop of zoiets.

Zit hier een live act/band bij?

Ik moet bij sommige tracks een beetje aan Bomb the Bass denken. Algemeen mis ik nog wel een track die er van begin tot eind voor mij echt uit springt maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. En een kwestie van tijd denk ik ook.
:okdan:

Thanks Elbee!

Qua stijl gaat het wel alle kanten op. In twee recensies werd bijvoorbeeld het nummer An Early Volunteer met De Staat vergeleken. Vind ik zelf een groot compliment (en ook een beetje overdreven).

Van verschillende mensen hoor ik ook dat het wat meer luisterbeurten nodig heeft. We gaan ook weer live spelen. Het regelen van optredens gaat wel erg moeizaam, dus dat is jammer.
 
Deze maand zijn we door 3voor12 geselecteerd als Hollandse Nieuwe. Daarom is de track "An Early Volunteer" de hele maand op de luisterpaal te horen in de compilatie Hollandse Nieuwe 29.

Lekkah!

Staan verder ook toffe tracks op Hollandse Nieuwe 29, veel vette dancy producties. (Ik ben dik vertegenwoordigd, want het nummer "Crystalline" van mijn band The Light Parade staat er ook op....)
 
Deze maand zijn we door 3voor12 geselecteerd als Hollandse Nieuwe. Daarom is de track "An Early Volunteer" de hele maand op de luisterpaal te horen in de compilatie Hollandse Nieuwe 29.

Lekkah!

Staan verder ook toffe tracks op Hollandse Nieuwe 29, veel vette dancy producties. (Ik ben dik vertegenwoordigd, want het nummer "Crystalline" van mijn band The Light Parade staat er ook op....)

Goed man, ben trots op je. Misschien stort ik wat geld en download je tracks :W
 
Back
Top