Tryout nieuw nummer 'The Age'

dominicbout

Nieuwkomer
Lid sinds
21 februari 2002
Berichten
7
Locatie
Huizen
Dag beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en werd op de hoogte gesteld door een van de leden van het bestaan.

Alhoewel hij al een keer op GoT (Tweakers) voorbij is gekomen wil ik een tryout van mijn laatste nummer ook graag even hier posten voor meningen/reacties enz.

The Age

To do:

- Vocals (NU mee bezig)
- Structuur aanpassen (Meer buildups, interludes etc)
- 909 set aanpassen (Is nu nog standaard)

Laat me weten wat je er van denkt!
 
Klinkt lekker. Succes met het verder uitwerken. Ik ben benieuwd.
 
Hot damn!

Hot damn!

Nou voor mij was dit een heerlijke ervaring! Ik vond het nummer wel iets weghebben van Tiesto dus. Ik heb de indruk dat dit niet gewaardeerd wordt door enkele leden hier, hehehe, maar voor mij is het gewoon heerlijke Trance. En ik ben nou eenmaal een Trance-head!

Net als Johnny ben ik zeer benieuwd naar je verbeteringen omdat ik dit al erg lekker vond klinken. Ik hou namelijk niet van overproduceren. Het is belangrijk om je eigen stijl te behouden. Maar goed die heb je, ondanks mijn link naar de Tiesto stijl, dus echt wel!

En natuurlijk welkom op dit mooie forum!


Eric
 
Allereerst van harte welkom om dit forum voor freaks door freaks ;)

Ik heb je nummer even beluisterd en ik ben het met Auxillary eens: een track die zo van Tiësto's briljante album "In My Memory" af zou kunnen komen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je niet goed geluisterd heb naar die cd, want ik herken wat typische Tïësto overgangen 8) De synths zijn echt super! Heerlijke geluiden die mooi opbouwen naar de climaxen in het nummer. Ik zie dat je nog het e.e.a. aan wil passen. Pas wel een beetje op met de buildups, want teveel buildups maken een track echt niet beter. Zeker niet als de track iets meer dan 4 minuten duurt. Persoonlijk vind ik de track eigenlijk wel goed zo, maar ik ben (net als de rest) benieuwd naar het eindresultaat met vocalen. Ik zou alleen niet teveel veranderen in het arrangement.

Waar heb je dit overigens mee gemaakt?
 
Orgineel geplaatst door Ralf T
Allereerst van harte welkom om dit forum voor freaks door freaks ;)

Dank u :)


Ik heb je nummer even beluisterd en ik ben het met Auxillary eens: een track die zo van Tiësto's briljante album "In My Memory" af zou kunnen komen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je niet goed geluisterd heb naar die cd, want ik herken wat typische Tïësto overgangen 8) De synths zijn echt super! Heerlijke geluiden die mooi opbouwen naar de climaxen in het nummer. Ik zie dat je nog het e.e.a. aan wil passen. Pas wel een beetje op met de buildups, want teveel buildups maken een track echt niet beter. Zeker niet als de track iets meer dan 4 minuten duurt. Persoonlijk vind ik de track eigenlijk wel goed zo, maar ik ben (net als de rest) benieuwd naar het eindresultaat met vocalen. Ik zou alleen niet teveel veranderen in het arrangement.

Dat album heb ik helaas nooit beluisterd maar moet toegeven dat de hoge toon in het begin (De sweep-lead) wel enigzins geinspireerd was door Suburbian Train van Tiesto. Ik kwam op het idee voor het algehele nummer nadat ik Twisted van Svenson en Gielen voor het eerst had gehoord, dus heftige chord-hits met een 'superstring'

Waar heb je dit overigens mee gemaakt?

-Cs1x
-Mc303
-Reason
-Cakewalk

Weinig he? :z
 
Orgineel geplaatst door dominicbout


Dank u :)



Dat album heb ik helaas nooit beluisterd maar moet toegeven dat de hoge toon in het begin (De sweep-lead) wel enigzins geinspireerd was door Suburbian Train van Tiesto. Ik kwam op het idee voor het algehele nummer nadat ik Twisted van Svenson en Gielen voor het eerst had gehoord, dus heftige chord-hits met een 'superstring'



-Cs1x
-Mc303
-Reason
-Cakewalk

Weinig he? :z

Ik heb ook geen dure hardware nodig.
Voor de nummers op www.mp3.com/mastermind_nrg heb ik slechts gebruikt:
Cakewalk 9.0 + Reason + SoundForge 5.0
En een Roland EP-50 als master-keyboard. :)
 
Orgineel geplaatst door dominicbout
Bitprobe was m'n Nick op GoT, dus ja, ik 'ben' bitprobe :)

Maar we hebben elkaar wel vaker gesproken toch?

Je mag hier ook bitprobe heten hoor. Niks mis mee :D
 
Wel een goed nummer.
Ik zou inderdaad de drums hier en daar wat aanpassen (te beginnen bij die soort vingerclap in de linkerspeaker, die mag weg).
Af en toe vond ik de opbouw een beetje vaag:
Een korte opbouw, een stilte, weer opbouw, weer stilte..hmmm..?

Maar het themaatje sprak me wel aan, ik zie die handjes en de stroboscoop al tekeer gaan!!

succes met het vervolg.
 
Top nummer hoor, lekker energiek en strak.

En volgens mij is dit gewoon hoe je vette commerciele trance moet maken. Totaal niet mijn stijl maar toch vind ik het goed klinken.

Ga nog wel ff met m'n fikken aan de mastering werken hoor al was het om uit te zoeken hoe alles in elkaar steekt. :)

(En dat je nog maar een kritische opmerking heb wil volgens mij al heel wat zeggen. )

[edit]
Nog even geluisterd naar je track. Wat me wel opvalt is de ruis. En eerlijk gezegd denk ik dat het met een beetje anders mixen enzo je d'r grotendeels vanaf kunt komen. Mja de mix was toch nog niet af zei je dus.......
Maar op zich is het een prima mix hoor. Zou evt iets meer laag en iets scherper mogen klinken en een tikkeltje minder breed. Maar da's mijn ID erover.

We zijn benieuwd!
[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
vraagje, en dit is niet als kritiek bedoeld maar gewoon iets wat ik me afvraag:

hoe komt het dat (ineens?) bijna alle eigen nummertjes die gepost worden tranzig zijn? is het nou zoveel makkelijker om te maken? is 80% van de nederlandse muziekfreaks een trance-head? wil iedereen commercieel scoren?

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
vraagje, en dit is niet als kritiek bedoeld maar gewoon iets wat ik me afvraag:

hoe komt het dat (ineens?) bijna alle eigen nummertjes die gepost worden tranzig zijn? is het nou zoveel makkelijker om te maken? is 80% van de nederlandse muziekfreaks een trance-head? wil iedereen commercieel scoren?

Olaf

1. makkelijk scoren, veel mensen pruimen het.
2. makkelijk na te maken, je hoort het overal.
3. reason is gemaakt om bijna alleen maar trance mee te maken.
4. het is gewoon populair en denken er dan mee te kunnen scoren.

In de gabbertijd maakte iedereen hardcore, nu maakt iedereen trance. Bijna iedereen, want ik _wil_ er niet aan meedoen. Zie dit ook niet als een aanval, maar ik vind het meer iets voor inspiratieloze mensen. Dit is gewoon namaken van het bestaande werk. Ik heb meer respect voor de alternatieve dansmuziek... het niet gangbare zeg maar.
 
Orgineel geplaatst door krz


1. makkelijk scoren, veel mensen pruimen het.
2. makkelijk na te maken, je hoort het overal.
3. reason is gemaakt om bijna alleen maar trance mee te maken.
4. het is gewoon populair en denken er dan mee te kunnen scoren.

In de gabbertijd maakte iedereen hardcore, nu maakt iedereen trance. Bijna iedereen, want ik _wil_ er niet aan meedoen. Zie dit ook niet als een aanval, maar ik vind het meer iets voor inspiratieloze mensen. Dit is gewoon namaken van het bestaande werk. Ik heb meer respect voor de alternatieve dansmuziek... het niet gangbare zeg maar.

Op veel punten heb je gelijk maar vraag me toch af waarom je er niet aan mee zou _willen_ doen? Ik maak ook nog zat andere soorten muziek en trance is gewoon leuk om tussendoor ook eens mee te pakken.

Alle muziek, welk genre het ook is, is van muzikale waarde, je leert ervan en kan er een hoop in kwijt.

Dus mijn vraag is: Waarom zou je je binden aan 1 genre en andersom, waarom zou je perse een genre uitsluiten??!
 
3. reason is gemaakt om bijna alleen maar trance mee te maken.

Krz, buiten bovenstaand puntje ben ik het met je eens.
Reason is absoluut niet gemaakt om alleen maar trance mee te maken, maar het leent zich er gewoon uitstekend voor dankzij de uitgebreide synth en effecten. Veel samples uit de soundbank van Reason zijn wel erg trance georienteerd, maar er is meer uit te halen dan alleen maar dat.

Enne, wanneer kunnen we een nummertje van jou verwachten? Wijsneus ;)
 
3. reason is gemaakt om bijna alleen maar trance mee te maken.

mmm....dus als je een nordlead2 hebt, een drumcomputer, een sampler en wat effecten dan kun je daar bijna alleen maar trance mee maken??? eeh....

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
vraagje, en dit is niet als kritiek bedoeld maar gewoon iets wat ik me afvraag:

hoe komt het dat (ineens?) bijna alle eigen nummertjes die gepost worden tranzig zijn? is het nou zoveel makkelijker om te maken? is 80% van de nederlandse muziekfreaks een trance-head? wil iedereen commercieel scoren?

Olaf

Hallo, ik ben er ook nog! Nou ja één trance nummer hoor, maar dat was gewoon voor de fun.

En als er wel iets makkelijk is om te maken is het Ambient en geen trance. :p
 
Orgineel geplaatst door olafmol


mmm....dus als je een nordlead2 hebt, een drumcomputer, een sampler en wat effecten dan kun je daar bijna alleen maar trance mee maken??? eeh....

Olaf

Als ik die presets na ga lopen dan hoor ik alleen maar trancepresets. Sorry hoor, maar ik vind Proppelheads met Reason inspelen op de huidige dancemarkt. Heel begrijpelijk, je moet geen software pakket uit gaan brengen voor een beperkte markt. Het enigste wat ik hoor uit Reason is ambient en trance... verders helemaal niets nada, nopes.
 
Orgineel geplaatst door dominicbout


Op veel punten heb je gelijk maar vraag me toch af waarom je er niet aan mee zou _willen_ doen? Ik maak ook nog zat andere soorten muziek en trance is gewoon leuk om tussendoor ook eens mee te pakken.


1. Ik vind er niets aan, het doet me niets.
2. Iedereen doet het al, waarom zou ik het dan nog gaan maken?
3. ik wil me er niet in gaan verdiepen. Om jezelf te onderscheiden moet je net iets anders doen dan standaard.

Hoewel ik wel nog ff wil vermelden dat dat nummertje van jou wel lekker klinkt. Lekker pakkend, iets steviger dan het meeste trancewerk wat je hoort.

:)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top