Ralf T - Strings Of Eternity

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
Ik zou graag jullie mening willen horen over een track die ik al een tijdje geleden heb gemaakt. Het was een beetje een experiment met klassieke strings, maar uiteindelijk is het meer de ambient kant opgegaan. Een rustige track die ik geproduceerd heb voor m'n opa (ex-dirigent) om te bewijzen dat ik ook een beetje klassiek kon arrangeren :) Ik heb de track een beetje te makkelijk afgemaakt waardoor het nummer wat eentonig wordt op een gegeven moment. Toch zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden. Alvast bedankt voor de reaktie's!

"Strings Of Eternity" kan je hier vinden (playable in 24kbps, 128kbps en downloadable als 128kbps MP3): http://www.ralft.com
 
Het begin van de film, er komen wat bekende namen over het scherm voorbij rollen terwijl de camera over een soort schots heuvellandschap heen vliegt.

Klinkt goed, alleen aan het begin hoor ik een hoge string met iets te veel attack, en de drums mogen van mij wel wat breder gepanned worden. Maar ik kan er eigenlijk niks slechts van zeggen.

Wat vond je opa d'r nou van?
 
idd doet aan film score denken

wel mooi

ik vind die drums vet, die mogen van mij wel wat harder trappen!
 
Bedankt voor je feedback, Bikkel. M'n opa vond het erg leuk, maar zij eerlijk dat er wat meer variatie in mocht.
Leuk dat jij het meteen in filmverband ziet. SterlingSound, een producent die muziek maakt voor films, zei er dit over:

"I really, really liked the string work. It was highly reminiscient of late 70's early 80's Tangerine Dream filmscoring works. The beats were fine, and I didn't feel a need for intense or complex patterns here - so I felt what you did with the percussive element very nice. Now for some critque....Speaking in terms of 'form' - I think you have an excellent 'A' section, and a variant of the 'A' section, but beyond that there was little in the way of development. I think that what you have here would work excellent as a segue or backing track in a film where there is little/no dialouge. If you were to develop further on this idea, I would suggest a contrasting section, perhaps a modulation/key change or some other sort of harmonic/rhythmic variation. I was excited to listen to this, as I was familiar with your dnb type things, and it's always interesting to hear creations from artist's in domains that they usually do not work within. I commend you for the adventure and I hope you pursue more in this direction..."
 
Ja er mag inderdaad wel iets meer variatie in komen, maar het is ook weer niet zo dat het saai wordt. Ik heb rustig van het begin tot het einde zitten te luisteren zonder te skippen.

Misschien dat je hem nog eens zou kunnen uitbouwen en de tips van je opa en de rest mee zou kunnen nemen.

Ik vond dit in ieder geval wel een verademing tussen al die trance tracks van de laatste tijd.
 
Leuke track!

Er is nog zoveel wat je ermee kunt doen. De basis is goed en erg flexibel lijkt me. De strings kunnen bijvoorbeeld een onderlaag met bassen erbij gebruiken. Wat pizzacato erbij voor het leuk.
De beat kan meer groove krijgen (en wat helderederderder)
De sky is the limit laten we zeggen.

Trouwens kan er ook een dance versie van gemaakt worden door wat meer heftigere beat erbij te plakken. ;)

Of wil je iets meer in de richting van Autechre of iets dergelijks gewoon een bitcrusher op de beat en voila!

t'kan allemaal

Eigenlijk een soort muzikale bouillion laten we maar zeggen. Leuk.
 
Ik ga hier waarschijnlijk ook nog wat mee doen. Bedankt voor de reaktie's tot dusver!
 
Back
Top