(op)nieuwe song

MMmmm lekker experimenteel daar hou ik wel van.

Alleen miste ik een aantal zaken (persoonlijk) Na de break... een ongelovelijk vette bassline !! Zodat je lekker dat HUMMM HUMA HUMMM gevoel krijgt.
En een hoge lead of wat dan ook die de track op een gegeven moment open trekt.
Verder vind ik het een beetje rommelig klinken of misschien een beetje druk.....in een zekere zin.
En veel te langdradig maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bepaalde elementen mis.

Voor de rest lekkere geluiden.....lekkere track ;)
 
HUMMM HUMA HUMMM gevoel krijgt.

moet je me toch is vertellen wat dat is hoe voelt dat ;)

misschien past een beetje groovy bass er inderdaad wel in... moet een.. kijken..
 
de basis ligt er...ik vind hem wel dik...naar mijn menig een hele dikke moddervette (geen distorted..) kick erover, een lekker dikke funky bas (voeluh, je mot um voeluh...) en klaar is kees...

d'r zitten lekkere dikke geluiden in...zeker wel een topnummertje...
 
Dit vind ik heel lekker klinken, zeg! Lekker energiek, leuke vocals en ritmisch erg sterk. Je hebt ook goed gebruik gemaakt van de effecten. Geloof me, dit werkt op een clubavond.
Mijn advies (als ik dat mag geven): maak de track iets gevarieerder, want op sommige stukken is 'ie iets te langdradig. Voeg een lekkere bassdrum toe (inderdaad niet zo'n distored geval). Dan nog even je treble- en bass-instellingen nalopen en je hebt een hit :)

+ Groovy :)
+ Mooie, volle geluiden
+ Experimenteel

- Te langdradig op sommige stukken
- Te veel hoog
- Te weinig laag
 
Eigenaardig..

Eigenaardig..

Wat opvalt is dat het een lekkere plaat is. Misschien wat langdradig.. maar ja.. da's niet zo'n ontzettende ramp.

Maar.. ik dacht even dat er iets met mijn oren mis was.. totdat ik een kleine analyse losliet op je nummer.

sonogram.jpg


En wat zie ik.. boven de 15 Khz zit er NIETS meer... hoe komt dat ? Heb je daar bewust op aangestuurd.. of is het een bijverschijnsel van een of andere nabewerking.

Volgens mij is het ontbreken van deze frequenties de reden dat het lijkt alsof dit nummer door speakers met kapotte tweaters wordt afgespeeld..

.. of ben ik de enige die hier 'last' van heeft ?
 
Ik heb 'm trouwens gewaardeerd met een 9 (ja, ik ben gul), maar het commentaar komt er op de een of andere manier niet bij te staan (of het komt straks twee keer, waarvoor alvast excuses).
 
Re: Eigenaardig..

Re: Eigenaardig..

Orgineel geplaatst door CraZ
Wat opvalt is dat het een lekkere plaat is. Misschien wat langdradig.. maar ja.. da's niet zo'n ontzettende ramp.

Maar.. ik dacht even dat er iets met mijn oren mis was.. totdat ik een kleine analyse losliet op je nummer.

sonogram.jpg


En wat zie ik.. boven de 15 Khz zit er NIETS meer... hoe komt dat ? Heb je daar bewust op aangestuurd.. of is het een bijverschijnsel van een of andere nabewerking.

Volgens mij is het ontbreken van deze frequenties de reden dat het lijkt alsof dit nummer door speakers met kapotte tweaters wordt afgespeeld..

.. of ben ik de enige die hier 'last' van heeft ?


Vreemd...... bij mij zat er juist te veel hoog in ?? t'Zal wel iets bij jou mis zijn of nog een keertje down-nen.
 
Er zit geen inhoud boven 15 kHz omdat je
mp3 encoding hebt gebruikt. Als de bitrate omlaag
moet wordt als eerste bezuinigd op de hoogste frequentie
banden.
 
Klinkt heeeeel strak. Alles past netjes bij elkaar. Maar om het voor mijn smaak interessant te houden moeten er meer wendingen in of het nummer moet wat korter.
 
Re: Eigenaardig..

Re: Eigenaardig..

Orgineel geplaatst door CraZ
En wat zie ik.. boven de 15 Khz zit er NIETS meer... hoe komt dat ? Heb je daar bewust op aangestuurd.. of is het een bijverschijnsel van een of andere nabewerking.

Het lijkt erop, dat er een Xing mp3 encoder is gebruikt. Die laten weinig over van frequenties boven de 15 kHz. Ik zal es kijken of dit zo is, kan ik meteen es naar het nummer luisteren. ;)
 
ik heb hem zelf nog eens beluisterd, de mp3 dan, en er is inderdaad verschil tussen de master en de mp3 daarkomt bij dat hij nog effe door de EQ en compressor moet

o ja ik heb de mp3 coverter in soundforge gebruikt.
 
persoonlijk vinnik het niet zo geweldig..de geluidjes enzo vinnik erg leuk, maar ik vind niet dat het ergens naartoe gaat...voor mijn gevoel blijft het een intro-loop van 2 minuten, een break en dan een andere loop..

maar zoals gezegd: goeie geluiden en samples

Olaf
 
Ik ga in deze met Olaf mee.

de geluiden die gebruikt zijn zijn okee en orgineel.

alleen het nummer heeft weinig opbouw.

luister eens goed hoe anderen een arrangement in elkaar knallen.

Niet iederer nummer hoeft natuurlijk aan a b a b a schema te hebben, maar het numer moet wel inhoudelijk kloppen.

dus een goed begin, goede break en een goed einde. En dit moet aan elkaar gelijmd zitten zonder dat de lijm loslaat.

(is dat niet mooi gezegt?)
 
Back
Top