Altitude Modulation

djody

Stamgast
Lid sinds
28 november 2001
Berichten
130
Locatie
Arnhem
Dit nummer vind goed genoeg voor de buiten wereld...

Nouw buitenwereld wat vind je ervan.

Genre: Psytrance
Naam: Altitude Modulation

tevinden op :

http://members.chello.nl/~j.vandongen1/Altitude_Modulation.mp3


Gebruike dingen:

- alphajunox vsti (van DashSynthesis.com)
hoofd lead.

- Reason voor de rest
( alle devices niet via mixer, maar naar 24 asio kanalen van mijn pulsar.)

- Pulsar voor het mixen en effects

- Wavelab om te recoreden en te masteren.
Psp Vintagewarmer
Tc Native EQ grafic
BSE Sonic Maximizer
Waves Ultramaximizer L1

Ik heb nog geen echte studio monitoren, dus er kunnen onvolkomenheden zitten in de mix.
Maar ik ben nu hevig een 't sparen voor een mooi setje aktive monitoren.

Ik twijfel tussen de volgende monitoren, mischien kunnen jullie aaan de hand van mijn stijl wel een tip geven....
Genelec 1029a of 1030a
Event 20/20ba

Alle kommentaar positief of negatief is van harte welkom


Djody
 
Laatst gewijzigd:
Re: Altitude Modulation

Orgineel geplaatst door djody
Dit nummer vind goed genoeg voor de buiten wereld...
- alphajunox vsti (van DashSynthesis.com)
hoofd lead.

Heb je dit ensemble gekocht? Is dat die Juno2 ensemble?
Ik ga vanavond je track even luisteren, op pc speakers begin ik er niet aan. :)
 
Nou ja mijn vader heet dan J. van Dongen maar goed. Ik kom de naam niet echt vaak tegen. Maar het schijnt rond Tilburg en Dongen te heersen.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Nou ja mijn vader heet dan J. van Dongen maar goed. Ik kom de naam niet echt vaak tegen. Maar het schijnt rond Tilburg en Dongen te heersen.

Is het besmettelijk?
 
Je vrouw en je kinderen kunnen er last van krijgen, dus ik denk dat het een geslachtsziekte is.
 
Nou ik moet je gelijk geven bikkel.
volgens mij is het een geslachtsziekte.
De mijn druipt ervan.... :D

Maar eeeh wordt er ook geluisterd naar van dongens muziek of gaan we er nie voor .... Tja bikkel jij zou het moeten weten als van dongen zijnde hehe..

Ik kom zelf uit arnhem en oorsprokelijk uit de buurt van arnhem. So de disease is spreading, in stereo dan wel te verstaan.
 
Het begin van het nummer klinkt nogal leeg en het heeft dan ook een enorme aanloop nodig om een beetje van de grond te komen. Bij de opkomende, donkere strings rond 2 minuten lijkt het alsof het eindelijk gaat gebeuren... Maar nee, de explosie blijft uit... De percussie en de bassline zijn erg eenvoudig, maar die rauwe geluiden klinken wel erg stoer en dankzij die geluiden heeft het nummer iets heel herkenbaars. Op sommige punten wordt het nummer akelig donker. Echte psytrance... Helaas doet het langdradige arrangement het nummer geen goed. Inkorten, wat meer geluiden en een complexer arrangement zullen de track veel goed doen, naar mijn mening.

Ik dacht trouwens dat het nummer na 8.41 minuten afgelopen zou zijn, maar hij bleef lekker doorgaan :)

+ Herkenbaar geluid dankzij rauwe geluiden
+ Donker

- Simpele percussie en bassline
- Erg langdradig arrangement

Just my €0,02...
 
Ik ga vanavond ff luisteren naar je creatieve ei. Mijn eerste nummer moet hier nog gepresenteerd gaan worden dus.....
 
Krz ik heb de demo gebruikt en het is geen reaktor ensemble maar een vsti.

Kijk maar op hun website.

Ze doen since kort dus ook vsti's erg interresant.

Ralf T bedank voor je review. Het lange begin heb ik bewust zo gedaan om mix redenen, dan kan dat stuk als een soort break worden gebruikt. Mischien duurt het iets te lang, maar ik heb em net gemaakt dus kan er nog nie helemaal objectief naar luisteren. Over explosieviteit heb ik 2 meningen.
1 Is essentieel voor climax mommenten
2 een dance avondje kan niet allenmmar uit climaxen bestaan.

Ik vind het zelf lekker als een nummer je opzuigt en meetrekt waardoor je lekker gaat spacen. Door een climax kan je weer heel helder worden en dat hoeft niet altijd. Tja...

Ik denk wel dat je gelijk hebt over de lengte en nog een paar sparkels in het arrangement ( iets van voice samples en/of wat freaky swirle's )

Iniedergeval tof om gereviewd te worden... Nog meeer.
 
Hij is weer uptodate, en werkt als een trein...

Wel een hoop werk als alles hier crashed, maar nu is de toekomst weer aan de voor deur aan het klopen.
 
Vetttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeeeeeee geluiden.
Heel goed zeg.

De song komt traag op gang enne dat tu tututututtu bass lijntje op de achtergrond klinkt als een begeleiding van een bruiloft keyboard. Mijn mening eruitslopen en een ander bass lijntje maken.

Voor de rest heel goed gedaan. een 8 vanwege de vette geluiden(tja hij staat niet in de dsf/db. dus moet ik maar hier cijferen)
 
Twin bedoel de sound van de basline of hoe die gearrangeerd is..., Want deze ritmiek is wel typisch psytrance....

Mischien moet nog iets meer gedefinierd hobbelen.... effe met Expander en/of compressie klooien ( verderklooien dan te verstaan.)

Laterz....
 
Het is die continue basline ja. Het klinkt alsof je een cowboyfilm zit te kijken. Hij gaat van kata klop kata klop.

Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
 
Back
Top