Nieuwe track door Yawgmoth

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
Heb voor het eerst sinds tijden weer een track "in de steigers" staan. Heb hiervoor gebruikt:

RM1X
Reason
Rebirth

Dus geen luxe buizencompressors etc. Heb van menig forum gebruiker reeds tracks gehoord die minder liniar gestructureerd zijn, en houdt mij beslist aanbevolen voor kritiek!

De link:

http://members1.chello.nl/~m.schmit/Yawgmoth.htm

Greetz,

Yawgmoth
 
Ook chello? Lekker snel op 150k/s 'getrokken' ;)

Maar eh het heeft wel wat. Het lijkt een beetje random eerst maar het heeft wel een lekkere groove.

Wel even twee opmerkingen, laten we zeggen opbouwende kritiek. Volgens mij kun je als je de bas en drums een beetje panned de boel harder afmixen. (maak de buren gek!) En qua EQ'ing kun je er iets meer hoge 'EQ' bijmixen zodat het geheel een tikkeltje helder klinkt, dan klinken de drums misschien wat vetter.
 
Het nummer is wel okee wat de basslines en (roffel)drums betreft, maar het ontbreekt naar mijn idee aan structuur. Alhoewel het begin beslist door de beugel kan.

Fuse heeft wel gelijk over dat EQ-en van de hoge tonen, het nummer klinkt nogal dof. Misschien dat een extra hihat ook al heel wat wonderen kan verrichten.

Verder lijkt het af en toe of rebirth-reason en je rm1x uit-sync lopen... Even bij je midi-preferences van rebirth kijken misschien? (waarschijnlijk een kwestie van enkele miliseconden)
 
Heb EQ zojuist aangepast, wat meer laag en hoog toegevoegd. Qua structuur valt beslist wel wat te verbeteren. Ben echter pas 10 maanden met produceren bezig en probeer mijn apparatuur steeds beter in de hand te krijgen.

Bedankt voor de reacties zover. Hier heb ik zeer veel aan!8)


Greetz,

Yawgmoth
 
Oja nog even dit:

Over dat out of sync lopen, op Reason heb ik een latency van 46 ms, op Rebirth 92 ms. Ik denk dat het daar zit, maar kan hier qua instellingen weinig aan optimaliseren.

Greetz,

Yawgmoth
 
Mhhh, topic al niet meer te zien op de homepage.

Zijn er nog meer boardies met een mening, kom op!

Greetz,

Yawgmoth
 
Was ineens uit het klantenbestand van UPC verdwenen, dus weg e-mail account, weg homepage!
Dit is zondag 3/2 gebeurt. En is sinds dond 7/2 hersteld. Ga binnenkort de zaak weer uploaden.
Met dank aan UPC

greetz,

Yawgmoth
 
Thuispagina is weer opgeladen. E-mail adres werkt alleen niet meer. Is door UPC ook naar de klote geholpen.

Greetz,

Yawgmoth
 
Heb e.e.a. als volgt aangepakt.

Arangement gemaakt.
Vervolgens opgenomen via Wavelab (pro 3). In Wavelab heb ik de lage EQ's naar beneden aangepast, de hoge iets naar boven.

De gebruikte geluidskaart is een SB Live Platinum (ja daar heb je hem weer). Staat overigens op het verlanglijstje om vervangen te worden.

Zoals gezegd deze track is niet hetgeen wat ik normaal maak, maar een verkenning van de apparatuur / software die ik heb aangeschaft.

Bambam, dank je voor je botte kritiek, hier heb ik tenminste iets aan. Stroop smeerderij, daar schiet ik niets mee op.

Hoe zou ik volgens jouw de drums er beter uit kunnen laten komen?

Greetz,

Yawgmoth
 
hahahaha.

dank je voor je eerlijkheid.

tje het ligt aan de mix, en via internet is dat best wel moeilijk uit te leggen.

tis natuurlijk een gehoorkwestie.

en ik wilde niet bot overkomen, maar ben wel altijd eerlijk (denk ik)

ik doe A&R voor een label en ben daar ook altijd erg direct. Wat me overigens niet in dank wordt afgemomen, maar we blijven ff on topic.

Ik denk dat je fout al zit, door wavelab als maetring te gerbuiken terwijl je eindmix al niet klopt.

Iets wat NIET in de eindmix zit, kun je er ook moeilijk bij eq-en.

zorg eerst eens dat je eindmix goed klinkt.

( lees ff topic over afmixen: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=10912#post10912)
 
Oki,

Onder het motto " Liever even dom lijken dan altijd onwetend te zijn" Mijn plan van aanpak:

Ga dit weekend eens de track opnieuw organiseren. Al de drums heb ik van interne geluiden op mijn RM1X gemaakt. Zal eens zien of ik hier tussen de verschillende phrases een verschil in toonbreedte kan creƫren.
De bass en orgel sequences heb ik in Reason gemaakt zal deze dmv de instellingen op de menger in Reason ook eens wat verder van elkaar zien te brengen. M'n RM1X heb ik direct in de Live drive van m'n SB geplugged, waarna ik met de software mixer van de SB op Reason afstem. Hier heb ik dus weinig mogelijkheden om de klankkleur aan te passen =( .

Hierna ga ik e.e.a. nog eens met Wavelab opnemen. Eens effeuh testen of deze manier van werken verbetering opleverd. Bij nader inzien kan ik bass en drums ook wel pannen (nieuw woord, van de week in een ander tread gelezen).

Wanneer iemand mij nog iets kan adviseren hoor ik het graag ;)

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top