commercieel trance nummer....jullie reakties?

equate

Ouwe rot
Lid sinds
12 januari 2002
Berichten
959
Locatie
Venlo
Dag dag !

Een tijdje geleden heb ik samen met een vriend van me (onder het motto: "dat kunnen wij ook") een commercieel trance nummer gemaakt. We hebben de hele toestand zelfst professioneel kunnen afmixen in een studio van een kennis van ons (o.a. buizencompressors op de kick en dat soort ongein)

zie (luister) hier het resultaat:

http://leffe.playcollective.com/knommel/GLyDeR/short_version.mp3

http://leffe.playcollective.com/knommel/GLyDeR/long_version.mp3

wat vinden jullie ervan?
Bedenk wel dat dit een soort van eenmalig project van ons is, dit is niet wat we echt leuk vinden om te maken :-) (hoewel het wel grappig was om te doen !)

gebruikte gear: o.a. S3000XL, SH-09, TB-303, Juno-106, Korg MonoPoly

ciao !

equate
 
uitbrengen maar op een kaas-trens label als je de sample kan clearen ;)

klinkt behoorlijk profi, kan zo mee in een trance-set lijkt me...

alleen in die break waar die sample erin komt wordt het allemaal wat rommelig qua ritme in combi met dat synthlijntje...dat zou ik wat simpeler en strakker daar proberen te houden...

Olaf
 
Het feit dat ik het een verschrikkelijk nummer vind is eigenlijk positief. Het klinkt inderdaad precies zoals die 13 in een dozijn trance megaknallers waar je strontziek van wordt. De geluidskwaliteit is goed to zeer goed. Het melodietje bestaat uit niet meer dan 4 notes die zo nu en dan van key veranderen: ook een vereiste voor zo'n nummer. De break is totaal onorigineel en de geluidskeuze ook: Wederom allemaal minimale eisen waaraan het moet voldoen. Je had alleen, als je echt die vieze top 40 sound wil, nog veel meer reverb mogen gebruiken. Verder vind ik het best cool. Eindelijk iemand die aan toont dat het allemaal niet zo moeilijk is.
 
of equate is gewoon een goeie producer/muzikant ;)

Olaf
 
Het feit dat ik het een verschrikkelijk nummer vind is eigenlijk positief.

dank je wel !

inderdaad: het idee er achter was dat we altijd commentaar kregen van muzikale onbenulllen op die "vage elektronische muziek die jullie maken".
Met "muzikale onbenulllen" bedoel ik lieden die menen dat
echt goede elektronische dance in de top 40 staat en door
genieen gemaakt wordt......hahahahaha !

aanschouw hier het bewijs, ik denk niet dat het zo moeilijk is
als je weet wat je doet om 13 in een dozijn muziek te maken !

equate
 
:) hihi. Ik heb het ook wel eens geprobeerd. Ik was het na een paar uur zo zat!! Ik maar draaien aan die knoppen, maar dat mag juist niet!!

Off topic: het woord 'stront' wordt niet weg ge***. Best geinig
 
Kheb et ook wel eens gedaan toen ik voor de zoveelste x zo'n commercieel club nummer hoorde. Ik zei dat is vet simpel om te maken, an wat bleek...HET WAS NOG SIMPELER. na 30 a 45 minuten was ik klaar, en het klonk nie slecht... Nou ja, de kwaliteit gezien dan:)
En nee, ik heb et nie op internet gezet, want er is al irritatie genoeg:)
 
Nou, ik vind dit nummer beter dan 80% van wat je op tmf ziet/hoort. En ik vind de sample ook heel goed gekozen bij dit genre. Alleen de melodieen klinken een beetje dof bij mij. Ik hoor bijna alleen maar de kick+bas (shortversion).

Je zou het ook kunnen uitbrengen en dan van het geld nieuwe spullen kopen ;)

Kheb et ook wel eens gedaan toen ik voor de zoveelste x zo'n commercieel club nummer hoorde. Ik zei dat is vet simpel om te maken

Dat had ik laatst bij het nummer van DJ Boozywoozy :confused: (deel van de klubbheads toch). Ik dacht echt bij mezelf van wat een simpel commercieel ***nummer is dit. Dat kan ik ook. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd...

Maar om zo'n Vengaboys achtig nummer te maken, wat als het ware in je hersenen gebrand wordt, is volgens mij zo simpel nog niet....
 
He Equate!
Geweldig voorbeeld van wat ze in Enkhuizen "Stadsherberg-house" noemen (genoemd naar "DE best disco in town"....)
Die sample van Smalltown boy is wel goed gekozen ja. Maar ongetwijfeld heeft DJ 13in-a-Dozen die al wel gebruikt in een of ander trance nummertje, doet er verder ook niet toe. Het ging om het idee.
Zeker leuk gedaan!

Oxy
 
Orgineel geplaatst door OnAcid

Dat had ik laatst bij het nummer van DJ Boozywoozy :confused: (deel van de klubbheads toch). Ik dacht echt bij mezelf van wat een simpel commercieel ***nummer is dit. Dat kan ik ook. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd...

bedoel je the party affair?

Dat nr slaat echt nergens op!!!! ergeren doe ik dan!!! Dat hangt van de onzin aan elkaar dat nr! Die release heeft ie denk ik toch echt alleen aan zijn reputatie te danken. Zo simplistisch als de neten en ook nog eens totaal gebrek aan structuur. Dan denk ik dat kan ik ook, in 30 minuten maar dat doe ik niet omdat het zuigt!!!

Nog een belediging voor de clubscene.

[edit] mede om t on-topic te houden: Lekker in elkaar gestoken nr-tje! [/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Tja de synth valt een beetje weg als het druk wordt, en er zou misschien iets meer in gevarieerd kunnen worden, maar verder hoor ik dus amper verschil tussen stratumhouse en dit.

BamBam, niks voor jouw label?

(oh ja, er zit dus echt totaal helemaal niks origineels in dit nummer, dat is ook een prestatie :))
 
Ik vindt het wel goed in elkaar zitten en het ligt makelijk in het gehoor, maar aangezien in niets heb met commerciele dancemuziek hoef ik dit echt niet tijden het stappen te horen.

Greetz,

Yawgmoth
 
de opbouw en de melodielijnen en de geluiden zijn enigszins wel met een commerciele instelling, maar de klank in het totaal maakt het nog wel aardig niet-commercieel.
ik ben bang dat je als je echt commercieel wil gaan, dat je dan nog aardig wat tijd kwijt bent aan afmixen en opvijzelen synthgeluiden. de kick vind ik erg lekker , zeker , was dat een sample uit je S3000 ?
 
14 out of 12...?

14 out of 12...?

het klinkt mij een beetje _te_ standaard...
en tja ik heb ook wel iets met commerciële dance.

zit wel goed in elkaar in ieder geval!
 
de kick vind ik erg lekker , zeker , was dat een sample uit je S3000 ?

yep, een sample die we bij het afmixen in de studio ook nog door een buizen
compressor gehaald hebben!
En dat was ook het leuke ervan, we hebben "en passsent" (of hoe noemen ze dat in het Frans?) er aan aantal tricks-of-the-trade bijgeleerd !
(rest van de drumgeluiden is voornamelijk een drumstation)


equate.
 
Een vriend van me is met iets vergelijkbaars bezig, de ultieme kaastrance..... Hij wilt alleen nog een stapje verder gaan: Een vriendin van ons (met de zangstem van een kraai) zo vals mogelijk laten zingen en dat zoveel mogelijk met de computer rechttrekken en bewerken 8o)
 
Sjesus dit is echt vet.

De muziek is behoorlijk commercieel ja maar die mix. Oh jee zeg wat is die goed. En de mastering en alles. Nog nooit de correlation meter zo lang op +1 zien staan. Major drewl!

OK, misschien weer behoorlijk miereneukerig maar vergeeft mijn opmerkingen omdat zij immers niet l*llig bedoeld zijn.

De meeste synths zijn behoorlijk standaard en zeer goed geplaatst in het geheel volgens mij maar als je die vervangt door 'dure' synthgeluiden desnoods zelf gebakken dat de track wat meer 'diepte' krijgt.

Bijv. de strings zijn volgens mij allemaal 'uit blik' en ik als fervente string purist ruik toch een kansje om een vervangende patch te gebruiken.

Enne, dat rebirth/303 sampletje wat ik hoor ken ik. Zelf ook wel eens in een nummer gestopt. Zou eerder zelf iets in mekaar sleutelen.

Maar eh petje af hoor. Deze heb je toch mooi binnen. :)

ps. excuus voor m'n vergrootglasgedrag (bij scrabble 3x woordwaarde en je bent binnen) maar de drums op 6:54 hapert een beetje
 
Laatst gewijzigd:
Ja, dit klinkt inderdaad best commercieel. Het nummer is leuk opgebouwd, net als al die standaard commerciële tracks en heeft een lekkere bass line en vocal-sample. Gooi maar op een commercieel cd'tje als opvulling of gewoon even insturen als Radio 538 Dance Smash :) Heel leuk gedaan!

Misschien dat ik het gemist heb, maar waar hebben jullie dit mee gemaakt?
 
Enne, dat rebirth/303 sampletje wat ik hoor ken ik. Zelf ook wel eens in een nummer gestopt. Zou eerder zelf iets in mekaar sleutelen.

hahaha !

sorry hoor, maar dat is toch een echte TB-303 !!!

voor de rest zit het volgende erin (zover ik me kan herinneren):

909/808: drumstation
kick: s3000xl
percussion: s3000xl
bass: Yamaha FB-01
"wow geluidje": Korg MonoPoly
"lead synth": Juno 106
"trance bleeps" SH-09
303: geloof het of niet: Roland TB-303 bassline

oh ja, en de strings inderdaad uit een blikkerige JV-880

...we hadden eigelink een JP-8000 willen gebruiken, maar we kennen niemand die er een heeft.

:-)

equate
 
Laatst gewijzigd:
Het is TE standaard.

Er komen te veel van die soort nummers.

En ik ken het thema ergens van.........Ik zeg niet dat het gejat is maar het komt me heeeel bekend voor.

Kan ook zijn dat ik iets soortgelijks op mijn buro heb gehad.

Verder klinkt het allemaal te strak. Nu moet dat wel bij dance, maar toch...

Helaas is het niets voor een label. Het is er een van '20 in een dozijn'

als je dit kunt maken dan kun je ook creatief zjin met je eigen stijl.

Maar jullie gaven het zelf al aan: we dachten van dit kunnen we ook.

Alleen moet je wel toestemming hebben voor het gebruik van de sample van bronskybeat.

Dat maakt een release weer lastig......

Het nummer is okee! laat maar meer van jullie horen!

Marc van den Hurk, A&R manager soul4music.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top