nieuw nummer in progress

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
allo,

ben bezig met een nieuw nummer, en na al dat gepost over alleen maar apparatuur enzo is het misschien ook wel zo leuk om eens wat muziekjes te posten......kunnen jullie er lekker op schieten ;)

tis zoals gezegd nog volledig in de maak, maar het basis idee staat wel ongeveer denk ik...nu de variaties en de arrangementen....

komtie:

lying on the beach V2

ben benieuwd...ben zelf wel tevreden over de beats...wilde een beetje compost/jazzanova achtige percussiebeats maken..

Olaf
 
HEERLIJK!

HEERLIJK!

Wow Olaf,

Dit is gewoon f***king heerlijk. Echt fantastisch. Heerlijke Chill Out. Prachtige sweeping synths met heerlijke breakbeats. Zeer goede produktie.

Als je soms tussen de hoge bpm beats zit heb je soms de behoefte om eens even te chillen en dan maak je zoiets als jouw fantastische nummer. Herkenbaar dus!

Top nummer!

Eric a.k.a. Auxillary
 
Okee Olaf,

goed nummer hoor! ik hou wel van die trommeltjes. Het heeft inderdaad wel iets van Jazzanova (of sommige Kruder&Dorfmeister nummers) weg. Twee accoorden is voldoende zou je denken.
Toch denk ik dat het nummer op een (nog)hoger niveau wordt gebracht als je wél na pak hem beet 4 minuten ineens een compleet andere wending aan het nummer geeft. Maar dat is iets wat ik persoonlijk altijd leuk vind; iets onverwachts.

Nu is het gewoon een waanzinnig lekker stukkie muziek waarbij de 8 minuten voorbij vliegen (hoe tegenstrijdig dat ook klinkt met het relaxte tempo...)
Evengoed Klasse Olaf!

Oxy
 
dank dank!

maar: 8 minuten? bij mij duurt ie precies 2.40m ;)

het is ook nog maar 1 loop....ik ben heel hard bezig om beter te worden zodat ik in 1 nummer 2 a 3 ideeen kan stoppen ipv 1 loop met wat elementjes....

ohja, dit is volledig in reason gemaakt overigens, alleen is de mix nog even met Waves L1 maximizer bewerkt voordat ik em naar mp3 heb ge-encode...

Olaf
 
Lekker sfeertje zet je neer met dit nummer! Uiteraard heeft iedereen wel wat te zeiken, zo ook ik. Een break zal inderdaad iets toevoegen. Maar bewaar de sfeer die in je track zit. Dit smaakt naar meer!

Greetz,

Yawgmoth


ps. de stroopot is nu echt leeg gesmeerd.
 
huh?? bij mij staat er 8:03?? (nog eens dwnldn danmaar..)

Wat blijkt....na 2:40 min schiet 'ie op mijn pc door naar 8:03. Ik had hem aangezet, ben wat andere dingen gaan doen, kwam terug en wilde de laatste minuten nog eens luisteren (de tijd vloog dus letterlijk..)Toen merkte ik dat het na 6 minuten NOGSTEEDS hetzelfde klonk.... Maar dat blijkt dus achteraf hetzelfde te zijn als de eerste 2 min....

Vaag maar waar!
 
He, top nummer zeg!

Mooie produktie en alles lekker strak enzo.

Als je later groot bent wil je ook op een Cafe de la Mar CD? ;)
(nou ja met lying on the beach als titel)

U is ook DJ? Volgens mij kun je dat wel meestal horen. Of ik ben half doof of de meeste DJ's hebben een stijl waaraan je kunt horen dat ze DJ'en.
 
Ahhh... Ik ben helemaal relaxed :W Mooie track, Olaf! Ik dacht als eerste dat ik zeker 8 minuten in standje relax bleef, maar jammer genoeg ging het om 2.40 minuten ;{ Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Welke apparaten heb je allemaal gebruikt in Reason?
 
allemaal heel erg bedankt voor de positieve opmerkingen en de suggesties! ik wordt er bijna verlegen van ;)

ja ik ben inderdaad ook DJ......vanwege mijn draaistijl (soulvolle amerikaanse house en US garage met flink veel funk en vocalen, en ook wel eens wat underground disco, funk en "loft" classics, is niet zo heel populair/bekend in NL, zeker niet in Utrecht) draai ik niet heel erg veel, vnl. op besloten feestjes enzo, maar ben vorig jaar maar eens mix-cd's gaan rondsturen en het begint nu toch een beetje door te dringen....

ik weet niet precies hoe je dat DJ'en in zo'n nummer kan horen, wat ik wel weet is dat ik het produceren heel erg frustrerend kan vinden omdat mijn referentiekader house van hoge kwaliteit is (MAW, Blaze, kerri chandler, etc.) .....en ik wil niet iets uitbrengen dat ik zelf niet zou draaien tijdens een DJ set......dus meer oefenen ;)

dit nummer is dus helemaal in reason gemaakt, geloof zelfs met alle geluiden uit de reason soundbank....ik ben er ooit mee begonnen toen ik reason aan het beta-testen was, en heb het later weer een keer opgepikt......de basis is die rhodes sample, wat eigenlijk een recycle loop is, waarvan ik bepaalde slices in een nieuwe volgorde en melodie heb ingespeeld....

verder zit er nog zo'n atmospherische sample in, dat bel-achtige ding....een sample van een acoustische bas....en een percussie drumkit......en die lead-achtige sound komt uit de subtractor synth en wordt gespeeld door de matrix-stepsequencer, waarop ik een aantal variaties heb gemaakt...

wat delay, reverb en compressie van de standaard effect-modules erop en dat is het als ik me niet vergis...

ik wil nog 1 of 2 ideeen in het nummer verwerken, dus inderdaad een soort break en/of brug.....ik vind dit soort dingen wel iets voor een standaard chorus/verse/bridge constructie....

we zien wel wat er uitkomt....voor mij is muziekmaken puur ter ontspanning naast mijn werk, dus wanneer het weer verder gaat zien we dan wel! ;)

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind 'm goed Olaf. Klinkt niet als Reason. Ik begrijp alleen niet dat iemand daarmee kan werken, dus petje af.

Vooral die geknipte piano akkoorden zijn leuk, die trekken de aandacht lekker en zijn een goeie hook.

Ik moet zeggen dat dit het beste is wat ik tot nu toe gehoord heb op dit forum. Als ik jou was zou ik in het midden even afwisselen en misschien een leuke vocal sample erin stoppen.
 
de seq van reason is momenteel inderdaad niet ideaal....gelukkig kan je via rewire alle modules in reason aansturen vanuit de sequencer van nuendo of cubase, en krijg je ook all audio weer terug je mixer in via de rewire kanalen...als je een snelle PC hebt is Nuendo met Reason echt de perfecte combi.....

verder gebruik ik de rm1x om reason aan te sturen, en ook het gewone PC toetsenbord, om bv kanalen te muten en solo'en enzo voor het live arrangeer gevoel....dus de muis komt er niet zoveel aan te pas..

Olaf
 
De mix klinkt erg goed! Niet mijn stijl, maar ik ben niet gaan skippen in het nummer en dat is voor mij een soort maatstaf of het goed is of niet.

Tja hij's natuurlijk een beetje kort en het bestaat eigenlijk uit een stukje, maar ik neem aan dat we de uiteindelijke versie nog wel een keer te horen krijgen.
 
Ja lekker nummertje, olaf =]

Orgineel geplaatst door olafmol

verder gebruik ik de rm1x om reason aan te sturen, en ook het gewone PC toetsenbord, om bv kanalen te muten en solo'en

gebruikte je voor dit nummer de sequencer van reason of van de rm1x?
 
ik heb dit puur met de reason sequencer gemaakt...

Olaf
 
Ik vin m echt slecht :(

Maar niet heus ;) .

Zeer goed gedaan. Persoonlijk zou ik dat hoorn achtige geluid wat meer op een hoorn trompet of wathever laten lijken. Zo krijg je toch iets meer soul gevoel. (ik heb er niet echt verstand van ben oook maar een techno boer)

Of ben ik nu de spelbreker
 
en ik was net zo trots op mijn spacey lead sound ! boehoe!

;)

Olaf
 
Back
Top