Ralf T - New Dimension

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
OK, meteen maar even reclame maken :)

Aangezien veel mensen mij vroegen om eens een meer commercieel klinkend nummer te maken, ben ik aan de gang gegaan met een melodic trance track. Het resultaat is "New Dimension", volgens sommigen mijn beste track ooit. Mensen die houden van trance moeten zeker even luisteren naar de 56k WMA stream (Windows Media Player 6.4 of hoger nodig). Je kan 'm vinden op ACIDplanet.com (gewoon op "PLAY" klikken): http://www.acidplanet.com/Lounge/Detail.asp?PID=132041

Natuurlijk zijn al jullie op- en aanmerkingen welkom!

Overigens is binnenkort de plaat "Redundancy Vol. 1" leverbaar (alleen op 12" vinyl). Op deze white label uit Californië staan vier nummers van vier verschillende artiesten. Een van die nummers (een acid techno track) heb ik geproduceerd. Mensen die interesse hebben in deze plaat, kunnen mij mailen op bmw316i@wanadoo.nl.
 
nou daar gaat ie dan:

de opbouw en het arragement is goed.
ik vind de intro iets te lang, en ik ga er van uit dat dit een radio edit is, want voor een remix is ie wat kort.

Verder mis ik veel laag ik de mix, Ook de kick had wat harder mogen zijn.

Ik vind het een goed nummer maar geen commercieel product.
Daarvoor zijn de geluiden die je hebt gebruikt niet echt hetkenbaar voor het groten plubliek

Over het algemaan super gedaan, en ik hoop nog meer van je te horen in de toekomt.

Marc, A&R manager www.soul4music.com
 
Ik had net al even geluisterd, het klinkt erg lekker 8)

Heb je dit in Fruity Loops gemaakt?
Of met Reason?

Wel jammer dat je twee keer dezelfde break gebruikt en dan doorgaat met het standaard thema.
Een echte climax ontbreekt daardoor.
Probeer na de break iets heftigers in te zetten dat er echt uitknalt.
 
Misschien ook een leuk moment om je te wijzen op de DSF Dbase.

Een leuke mogelijkheid om je muziek te laten horen aan de overige leden.
En om zelf muziek van anderen te kunnen luisteren en beoordelen.

Je hebt een aparte inlognaam en wachtwoord nodig om te kunnen uploaden.
Je kunt een moderator PB-en om deze te bemachtigen.
 
best grappig gedaan,,,break is opzich wel kewl,..maar ik mis ook die sublaag, de track is soms behoorlijk leeg, teveel geluiden staan opzichzelf en worden niet door andere sounds onderbouwd, ze staan los van elkaar,,kwaliteit en arrangement zijn degelijk maar vooral de opbouw mag wel iets spannender vind ik...ik zou ook wat meer fx enzo toevoegen het is nogal klinisch ik vidn het thema wel goed...
 
Bedankt voor jullie meningen en suggestie's, jongens! Dit is zeker geen remix. De samples komen uit ReBirth en van het internet. Ik gebruik ACID om alles te arrangeren. Aangezien de track in 56k WMA op AP staat, is de kwaliteit vrij slecht, maar kunnen ook mensen met een 56k modem de track gewoon streamen. Daardoor komt bijv. ook de bassdrum niet tot echt tot z'n recht :(
 
Tja, wat zal ik ervan zeggen.??
Het is geen prutswerk, helemaal niet zelfs!. Wat opbouw betreft heb je het zeker wel goed uitgewerkt, maar ik ben het wel eens met wat bambam eerder al zei, de intro is naar verhouding veel te lang.

De filter-sweep in de accordjes begon me na een tijdje een beetje te irriteren. Ik denk, en dat geldt ook voor die recht-toe-recht-aan-bassline, dat je wat moet experimenteren met andere geluiden. In veel trance nummers werken ze met basspartijen die uit meerdere lagen bestaan. Daardoor klinken die nummers "voller" dan deze track. Misschien heel zacht strings erbij?

Oja, om het nummer een breed stereobeeld te geven heb je nu vooral op de bass een ongelofelijk zware chorus toegepast. Ik vind dat altijd gevaarlijk, dat overheerst dan zo snel.

Een nieuwe dimensie krijg ik er totaal niet door, maar, het is zeker geen slechte song hoor!!
 
Dat een nummer kort is, is niet erg. Het nummer is te kaal en te eentonig. De geluidskeuze is niet slecht. Het nummer mist uhhmm, drive...en dat dwingende wat een goed dansnummer moet hebben. Kid you not, dat is erg moeilijk om goed te doen.

Het arrangement is vrij goed vond ik. De juiste stukjes achterelkaar.

Je zei zelf dat je iets commercielers wilde maken. Waarom??? is mijn vraag dan. Muziek gaat toch niet om geld. Of snij ik hier iets delicaats aan?
 
Jongens, bedankt! Jullie hebben gelijk. De track mist zeker dynamiek en variatie (altijd moeilijk, vind ik). Muziek moet zeker niet commercieel klinken, maar sommige mensen wilde dat ik eens iets in die richting ging maken. Ik probeer muziek te maken in verschillende electronische stijlen.
 
Back
Top