D.Dogg promo cd'tje

illrecordings

Nieuwkomer
Lid sinds
9 augustus 2008
Berichten
23
Locatie
limburg
heb afgelopen nog een cd'tje gedropt, enkele cdhoezen laten drukken en geprinte cd'tjes er in gedaan, tevens is album (12tracks) gratis te downloaden met teksten en cd hoes op www.oarm.nl

nederlandse talige hiphop met een beetje disco/funk sfeertje eraan, voornamelijk samples gebruikt van bestaande tracks.
beats met reason, opgenomen en gemix met pro tools, gemasterd met de drawmer Masterflow DC2476.
 
Technisch gezien heb ik niks aan te merken op je muziek. Voor mijn leken oren klinkt het netjes afgemixt.
Ik vind het alleen jammer dat ik het idee heb dat ik ALLE tracks al een keer eerder heb gehoord in de een of andere gedaante. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik naar Extince zat te luisteren :erm: . Originaliteit heb ik niet kunnen ontdekken. En dat komt niet alleen door de gebruikte samples, maar doordat je de samples gebruikt op een manier zoals ze ook in het origineel gebruikt zijn.

TIP1: ga op zoek naar een originele bron van samples, dan ga je vanzelf originele muziek maken.

Wat ik dan wel weer positief vind is dat het gehalte van de creativiteit overeenstemd met de OARM tags die ik me kan herinneren uit maastricht (zeg eens tegen je crew dat ze eerst moeten oefenen voordat ze de stad onderspuiten :smeris: .)

TIP2: met MATE wiet roken kan de creativiteit bevorderen. Teveel damt alleen maar in.
 
Het schijnt idd zo te zijn dat de meeste mensen iets waar veel van is tof vinden.

En iets waar veel van is is ooit ontdekt/ontwikkeld door een pionier die dat ontdekte/ontwikkelde toen er nog nauwelijks iets van was. Er is veel van doordat de pionier het bekend heeft gemaakt.

De meeste mensen zijn geen pioniers en zo is de cirkel rond.


Als je dus nog meer maakt waar al veel van is dan vind ik dat gebrek aan creativiteit/originaliteit. Dit stremt de vooruitgang en voorziet alleen maar in de laveloosheid van de apathische consument.
 
Back
Top