remix contract?!?

gringo

Stamgast
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
412
Locatie
Middleboro
Wie kan er meer vertellen over remix contracten of heeft ervaring hiermee?
Ik heb me wat laten vertellen over flat fee en percentages. Wat zijn gangbare cijfers?
Googelen levert niet veel op; wat bedrijven die hun diensten aanbieden zoals standaardcontracten tegen betaling enz.
Alvast bedankt!
 
Ligt er geheel aan voor wie het is, hoe bekend jij bent, wat voor hitpotentie etc.
Ik heb gehoord over remixen die voor 1000 euro werden gemaakt, maar het moet dan wel binnen 2 dagen af zijn ;) Wel dancechart-hitparadespul
 
Bij de wat kleinere house en trance labels krijg ik meestal de volgende percentages:

(Nettowinst = 100%)
Label: 50%
Originele Artiest: 20-25%
Remixer: 25-30%
 
Met winstdeling moet je nooit gaan werken, dat is een uitnodiging om genaaid te worden. Dan stuurt zo'n label naar zichzelf, via een gerelateerd bedrijfje, bv een masteringrekening van 500 euro.
Gewoon een vast bedrag (flat fee dus) of anders een royaltie % van de inkomsten bedingen.
 
remix contract?!?

Bedankt, ik heb ook flat fee bedragen gehoord van 500-3000 euro. Afhankelijk weer van de polulariteit van de act, producer, genre, doelgroep enz.
Percentages (ik las 20-30%), kan heel hard gaan, zeker bij een hit. Jammer weer dat je dan afhankelijk ben van de gegevens die de maatschappij ophoest. In hoe verre klopt het of is het te controleren?:frons:
 
Als je goed contact hebt met de originele artiest zou je kunnen vragen of je zijn auteursrechten overzichten mag inzien mbt tot die remix track, vooral als het gaat om een BIEM maatschappij ben je er zeker van dat je verkoopaantallen kan inschatten. Zo hebben wij ook een rechtzaak gewonnen nadat we 3 jaar geen royaltiestatements hadden gekregen. Heb je dat overzicht niet, dan is het moeilijk inschatten, daarom werken de meeste remixers met een flat fee, voor zover ik weet.
 
Back
Top