Live sessies op Youtube

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2019
Berichten
517
Locatie
Knorrestijn
Laatst gewijzigd:
Aanstaande zaterdag, 11 april 2020, 2e Eurorack Live sessie op YouTube; 18:30 (nl tijd) -DivKidVideo.
Van de eerste heb ik het staartje meegemaakt. Was erg leuk en leerzaam. Met onder anderen de schrijver van Patch & Tweak: Kim Bjorn.
 
Laatst gewijzigd:
Grappig – kwam deze thread toevallig tegen. Bij mijn bedrijf werkt een mooie team aan software engineers, UX en strategisch designers, en ik was nieuwsgierig naar het volgende: stel.. stel.. stel.. dat je iets zou moeten betalen, om x minuten een privé concert van een artiest te krijgen, of om een 1-on-1 uitleg te krijgen van een producer – zouden jullie daar interesse in hebben? Idee erachter is om enerzijds 'help de muzikant de crisis door', maar tegelijkertijd gebruik maken van de lockdown – waardoor je juist de mogelijkheid hebt om een veel persoonlijkere interactie te hebben met een artiest. Er is op dit moment een aantal initiatiefjes in ontwikkeling (als https://www.hometour.events/) – maar ik zie de upside voor de 'bezoeker' niet helemaal (uiteindelijk is het dan net zo interessant om een youtube stream te bekijken, of een Tiny Desk concertje te checken). Heel benieuwd naar jullie opvattingen hierover. Ook nieuwsgierig wat evt. andere argumenten zijn om de interesse te wekken een dergelijk initiatief – denk aan 192khz/24bit audio streams, of een twist kwa content (als.. een eigen track laten evalueren door een producer, whatever).. Nou, bedankt he!
 
In deze tijd kunnen veel mensen niet optreden. Om toch hun werk zichtbaar te maken geven enkelen live sessies op Youtube.


https://youtu.be/YCDZpSBqnXk

Deze minuut oorwurm/konings-felicitatie/zomer-honger/ongein ook wel geschikt voor deze thread? ;)
De drie van MotorBongo zitten ook elk thuis en we hadden zin om gisteren vanuit daar wat vrolijks te lanceren.

Relevantie voor dit forum? 2x Theremin :doei:

Doorgaans spelen we volstrekt serieuze live soundtracks, nu was het tijd voor zomer & oranje :kroon::mega:
 
Grappig – kwam deze thread toevallig tegen. Bij mijn bedrijf werkt een mooie team aan software engineers, UX en strategisch designers, en ik was nieuwsgierig naar het volgende: stel.. stel.. stel.. dat je iets zou moeten betalen, om x minuten een privé concert van een artiest te krijgen, of om een 1-on-1 uitleg te krijgen van een producer – zouden jullie daar interesse in hebben? Idee erachter is om enerzijds 'help de muzikant de crisis door', maar tegelijkertijd gebruik maken van de lockdown – waardoor je juist de mogelijkheid hebt om een veel persoonlijkere interactie te hebben met een artiest. Er is op dit moment een aantal initiatiefjes in ontwikkeling (als https://www.hometour.events/) – maar ik zie de upside voor de 'bezoeker' niet helemaal (uiteindelijk is het dan net zo interessant om een youtube stream te bekijken, of een Tiny Desk concertje te checken). Heel benieuwd naar jullie opvattingen hierover. Ook nieuwsgierig wat evt. andere argumenten zijn om de interesse te wekken een dergelijk initiatief – denk aan 192khz/24bit audio streams, of een twist kwa content (als.. een eigen track laten evalueren door een producer, whatever).. Nou, bedankt he!

Nee, niet snel. Ik help mensen zelf ook en anderen helpen mij. Dit alles met gesloten beurs. Op Youtube kan je tijdens een live-sessie een donatie doen.
 
Thanks Pojo! Voor de goede orde - het was niet zozeer ons uitgangspunt om een commercieel verhaal op te zetten, maar om reeds ontwikkelde technologie in te zetten ‘for the good cause’ (initieel denkend aan plots werkloze klassieke pianisten, violisten en wat al niet meer). Juist omdat de YouTube (en bijv. Twitch) streams vooral ‘publiek’ zijn, was ik voornamelijk benieuwd of er behoefte is aan een wat ‘intiemere 1-on-1 setting’. Maar niettemin heel waardevol wat je zegt!
 
Hierbij een zeer recente live sessie van niemand minder dan Steve Roach. :halleluja:halleluja:halleluja
De koning van de ambient muziek. En wat mij betreft ook van de synthesizers....
Het begint bij ongeveer 25 minuten. Super langdradig uiteraard, maar zo lekker.

 
Laatst gewijzigd:
Hierbij een zeer recente live sessie van niemand minder dan Steve Roach. :halleluja:halleluja:halleluja
De koning van de ambient muziek. En wat mij betreft ook van de synthesizers....
Het begint bij ongeveer 25 minuten. Super langdradig uiteraard, maar zo lekker.



Leuke muziek voor in een spa :) klinkt wel lekker hoor. Mooie studio ook.
 
Back
Top