Wat heb ik nodig voor een goed live-optreden?

andreos
Heb momenteel een eenvoudig electronisch drumkitje.
Maar deze staat momenteel even in de schuur bij mij.
Wellicht een idee om deze binnenkort even weer te gaan aansluiten :)

Hola Robi,

Mooi:okdan:

gauw weer op pakken!
Ik denk dat je een geweldige show kan opzetten,wat je niet zo vaak ziet.

gat in de markt:verkoght:

Groeten van andreos:)
 
Weet even niet of ik een soortgelijk topic al eens eerder heb gestart.
Ben echter wel erg benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met live optreden.
Zelf heb ik dit nog nooit gedaan (alleen 1x met een cover-rock-band op een verjaardag).
Heb een Novation Launchpad Pro, die ik gebruik icm Ableton.
Weet echter totaal niet hoe ik hier een live-set mee zou kunnen gaan opzetten.
Het grootste probleem lijkt mij toch het switchen van de ene track naar de andere.
In Ableton worden bij mij best wel langzaam tracks etc ingeladen.
Wie weet hier eigenlijk meer over (Ableton, live-set etc)?
En wie heeft zoal ervaring met live optreden?

Hola,

Waarom maak je thuis geen tracks kant en klaar,kan je zo op volgorde afspelen op bijvoorbeeld Laptop!
Ik zou niet zo moeilijk doen met een sequencer op de buhne,of je moet er iemand voor hebben.

Je kan in windows alles afdraaien,en makkelijk.

groeten van andreos:)
 
Heb even wat vraagjes over het volgende.
Heb momenteel de Novation Launchpad Pro.
Vind dit opzicht een prima apparaat, alhoewel ik er eigenlijk helaas weinig mee doe momenteel.
Toch overweeg ik weleens om deze te gaan vervangen, bijv door de Ableton Push 1 (de Push 2 is financieel momenteel onhaalbaar).
Wie heeft eigenlijk ervaring met de Push 1?
En dan ook in vergelijking met deze Launchpad.
Afgezien van het feit dat ik veel met Ableton werk, maak ik ook wel regelmatig dingen met FL-studio.
Is het ook mogelijk om FL-studio met de Push 1 te bedienen?
En dan bedoel ik via Ableton, ook aangezien FL-studio hierin als plugin kan werken.
 
Ik kwam deze week deze video tegen, en dit vind ik knetter interessant :okdan: Ben Böhmer: How To Play Live with Ableton | Setup Explained.



Heerlijke muziek ook.


dat is een hele mooie video, fijn dat je die ff deelde...! Nog ff t een en ander opgezocht van Böhmer, die gast maakt goede muziek zeg...
 
Ik kwam deze week deze video tegen, en dit vind ik knetter interessant :okdan: Ben Böhmer: How To Play Live with Ableton | Setup Explained.



Heerlijke muziek ook.


Erg goed dit. Zijn muziek ook.
Ben zelf ook een liveset aan het voorbereiden om op festivals te kunnen spelen.
Aangezien ik ableton push en een Korg prologue kan ik vrij gemakkelijk een zelfde soort setup maken.
Denk dan dat ik van bestaande tracks clips en scenes ga maken om het live te kunnen doen.
Ben ook erg verbaasd hoe goed diva klinkt.
 
Ik kwam deze week deze video tegen, en dit vind ik knetter interessant :okdan: Ben Böhmer: How To Play Live with Ableton | Setup Explained.



Heerlijke muziek ook.


Wow te gek inderdaad. Heb vaak genoeg naar die livesets van hem gekeken op op youtube en me vervolgens altijd afgevraagd wat er zich afspeelt op z'n scherm. Dank voor het delen!
 
Wow te gek inderdaad. Heb vaak genoeg naar die livesets van hem gekeken op op youtube en me vervolgens altijd afgevraagd wat er zich afspeelt op z'n scherm. Dank voor het delen!

Graag gedaan. En dit inspireert mij ook enorm. Ik heb de ambitie om ooit op te treden, maar dan wel echt live. Dance-acts met alleen apparaatjes op het podium zijn vaak saai. Hij maakt er echt wat van.
 
Graag gedaan. En dit inspireert mij ook enorm. Ik heb de ambitie om ooit op te treden, maar dan wel echt live. Dance-acts met alleen apparaatjes op het podium zijn vaak saai. Hij maakt er echt wat van.

Ik denk dat je dan wel echt als een muzikant ernaar kijkt. Voor de meeste mensen maakt het weinig uit of ze een usb-dj zien of iemand die vanaf niks met hardware synths en drumcomputers iets laat horen (en alles daartussen in). Zolang de muziek maar 'goed' is.
 
Ik denk dat je dan wel echt als een muzikant ernaar kijkt.

Klopt helemaal. Maar ik wil het voor mezelf ook leuk houden. Er zijn bands die achter de schermen een mastertape opzetten en dan heel enthousiast playbacken. Dan zou ik me dood schamen. Aan de andere kant: als je het als entertainment beschouwt en het publiek vindt het best? Als ik maar niet hoef.

P.S. Beeld lijkt me ook te gek. Dat je bezoekers echt in een sfeer kunt onderdompelen. Ik heb in het verleden wel gespeeld met VJ-software (Resolume) en vond dat erg leuk. Ik heb alleen te weinig tijd!
 
Klopt helemaal. Maar ik wil het voor mezelf ook leuk houden. Er zijn bands die achter de schermen een mastertape opzetten en dan heel enthousiast playbacken. Dan zou ik me dood schamen. Aan de andere kant: als je het als entertainment beschouwt en het publiek vindt het best? Als ik maar niet hoef.

P.S. Beeld lijkt me ook te gek. Dat je bezoekers echt in een sfeer kunt onderdompelen. Ik heb in het verleden wel gespeeld met VJ-software (Resolume) en vond dat erg leuk. Ik heb alleen te weinig tijd!

Top, goede instelling. Ik hoop dat het je lukt. Beelden kunnen inderdaad ook veel toevoegen aan een live-performance, hoewel ik toch wel eens het idee hebt gehad dat artiesten die beelden gebruikten om te 'maskeren' dat ze live eigenlijk niet zoveel doen.
 
Misschien geeft dit wel wat ideeën.



Pas op, het kan ook zijn dat je brein er op kortsluit. :D
 
Back
Top