Concert Rietveldpaviljoen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bericht door een moderator:
de boel de boel laten was al een aardige hint, laten we weer ontopic gaan.
 
Even geluisterd.
Wat mij opviel was een foto van de oude Studio S.T.E.M., later Sonologie, in Utrecht.
Dat is voor mij altijd een blijmaker.
Van alleen dit werk wat ik van deze persoon hoor kan ik weinig zeggen.
Ik moet echt meer van iemand horen dan 1 ding.
Ik werk meer samen door verschillende disciplines heen. En daarbij moet er altijd een klik zijn qua concept/visie.
In dit Rietveld - muziek topic is er wellis waar geen sprake van samenwerking. Maar wel een samenspel tussen 2 disciplines.
De architectuur als uitgangspunt met de ideën hierover brachten mij ertoe om quasi-chaotische systemen te ontwerpen.
Via algoritmes worden hier klankzuilen, lees sinus stapelingen, uit gedestilleerd. Door spectrale foto's hiervan te maken en die uit te rekken, onstaan er zgn. planes. Verschuivende klankvlakken. Deze vlakken werden quadrafonisch neergezet in dit paviljoen.
Dit volgens de richtlijnen van De Stijl en hierover in het begin een lezing gehouden.
 
Laatst gewijzigd:
Post anders nog wat foto's? Al dat gepraat over muziek leidt tenslotte maar af van de kernzaak.
 
Je begrijpt me wellicht verkeerd.
Ik vind het echt heel fijn dat ook jij een leuke hobby hebt gevonden.
Want mensen zonder hobby gaan meestal maar rare dingen doen. Daar is toch niemand bij gebaat.
Kortom: sigarenbandjes sparen, parkieten fokken of gezellig naar een parenclub - ja zeker, sonologie mag er ook bij hoor!

Alleen... moet je er heus zoveel moeilijke woorden bij gebruiken?
 
Wat ik mis in dit topic waren vragen.
Vragen als: hoe kun je architectuur gebruiken als vertrekpunt voor je muziek?
Wat is een quasi-chaotisch systeem en hoe maak je dat in Kyma?
Hoe kan je een spectrum uitrekken?
Hoe kan je de BCR als een set of rules gebruiken?
Hoe werkt fase met quadrafonie?
Of gewoon simpel: hoe pak je zoiets aan?
Enz.

Nee, er werd eerst een nare toon gezet en met die blik de reacties. Allemaal niet inhoudelijk.
 
Bericht door een moderator:
Ik denk dat is een prima afsluiter is voor deze thread.
Het is inmiddels wel duidelijk dat men elkaar niet begrijpt.
En laat me als moderator zo vrij zijn in te schatten dat dat op termijn wellicht ook niet gaat veranderen.
Dus bij deze een slot (nee..geen slotje, een SLOT).
Succes allemaal!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top