Sputnikk @ TWSTd DJ contest, woensdag 17 juni

Al flink geoefend?
Ben op zich wel benieuwd naar meerdere opnames van dezelfde set....kan ik horen wat jij dan met zo een mix kan doen.....

GrtzzRb
 
Al flink geoefend?
Ben op zich wel benieuwd naar meerdere opnames van dezelfde set....kan ik horen wat jij dan met zo een mix kan doen.....

GrtzzRb

random generator op de laptop aangesloten ,...:walker:

brz
as ze nou bv met een fx / modules setje naast een laptop met interface staan
en dus audio outs live bewerken ,..
dan is wel gewaagd

mar lkkr fokkuh
:bekdicht:
 
Hey R-Ond, zou idd wel met een Kaoss pad of zo aan de slag willen, een vriend van me heeft er 1 dus misschien kan ik die een keer lenen, maar for now zijn alle fx nog gewoon in Ableton.

Ik heb het vrij basic gehouden met drie kanalen, twee voor tracks en 1 voor wat loops hier en daar.
Elk kanaal is voorzien van een filter en beat repeat, en daarnaast twee sends voor een flinke reverb en filter delay. De filter delay return wordt naar zichzelf teruggeloopt voor feedback die ik vanaf de UC33 kan opengooien om van die lange dub-delays te maken (leuk voor breakdowns).

Ik zit nu een beetje te kijken hoe ik met racks kan werken om via midi effecten te switchen zodat ik dat misschien nog wat kan uitbreiden.

Ik ben in ieder geval met jury vote door naar de volgende ronde dus volgende week woensdag mag ik weer terug komen. :)
(de andere dj die door gaat "draaide" trouwens ook met Ableton ;))

Al flink geoefend?
Ben op zich wel benieuwd naar meerdere opnames van dezelfde set....kan ik horen wat jij dan met zo een mix kan doen.....
GrtzzRb

snap niet helemaal wat je bedoeld met meerdere opnames van dezelfde set...?

en nog even @ BRZ: ik heb gewoon een baan hoor dus die mp3's kan ik wel betalen. (weet niet of je dit serieus bedoelde eerlijk gezegd want vind het nogal idioot). Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe het zit met "afspeelrechten" voor dj's maar ik neem aan dat dat hetzelfde werkt voor een mp3 van beatport of een stuk vinyl uit een platenzaak. In ieder geval ben ik hier sowieso vooralsnog niet als professional mee bezig, ik kan me voorstellen dat als een dj gewoon (wit) betaald wordt dat er dan nog Buma-achtige dingen bij zouden kunnen komen kijken.
 
Laatst gewijzigd:
ik denk dat je toch ook een gevoel wegneemt door met een laptop op te treden.
Ik vind 't wel indrukwekkend als je een DJ met platen ziet zweten. Dan weet je hoe zwaar hij het heeft als er een superstrakke set staat. Toen Hawtin met ableton en draaitafels optrad kon je 'm echt zien werken. Nu weet je niet of 't allemaal al van te voren bedacht is of niet.
Je gaat toch ook niet naar een pop concert om naar een CD te luisteren? of naar een klassiek concert om een tape te horen te krijgen? Ik wil zien dat de man/vrouw in questie ook wat skills heeft...

hier zit wel wat in natuurlijk, maar als je nou echt een ervaren dj bent, ben je dan echt zo veel meer aan het "werken" met platenspelers? Ik mag dan toch aannemen dat je het beatmatchen aardig onder de knie hebt en daar niet al te veel mee bezig bent.
En buiten het beatmatchen (waar ook digitaal nog werk in zit alleen kun je dat vantevoren doen) zit er qua werk weinig verschil tussen met platen draaien of met Ableton.
Daarnaast kun je het met ableton zo moeilijk maken als je zelf wilt met loops en effecten om zo meer werk voor jezelf te creëren.
En natuurlijk is heel knap om met platenspelers te doen, maar dat doet ook niet elke vinyl dj natuurlijk.

De vergelijking met concerten gaat sowieso niet op want een dj set is in de basis al totaal verschillend van een live concert vind ik, ongeacht of je nou met platen of met mp3's draait.
 
gisteren ook maar gelijk even een nieuw meubeltje in elkaar geflansd :)
(dat zeg ik: Gamma!)

meubel.JPG
 
Hier een opname van m'n set voor de halve maandfinale vorige week woensdag:
http://www.sputnikk.nl/TWSTd-mix_01.mp3

Ik heb 'm nog wel hier en daar ge-edit achteraf, maar dat waren een paar schoonheidsfoutjes.

tracklist:

Jim River - Empathy
Itamar Sagi - Fiona
Alex Q - Mejis (Estroe remix)
Steve Lawler - Carnival (Gabriel Ananda remix)
Patch Park - Spaceshuttle Backpack (Gaby Dershin remix)
Samuel L Session - Can You Relate (Slam remix)
David West & Ida Engberg - Supercluster (Tiger Stripes remix)
Pryda - Lift

Aanstaande zaterdag sta ik in de maandfinale :)
 
leuke plaatjes wel.

"zweten" om te beatmatchen met vynil :D wat een grap...
 
zweten

zweten

wat nou grap ? zo ging het er vroeger echt aan toe hoor, eerlijk waar :dubbel:
 

Attachments

  • de chef.JPG
    de chef.JPG
    104,7 KB · Bekeken: 87
  • sweat.jpg
    sweat.jpg
    33,2 KB · Bekeken: 91
nou het is eigenlijk niet de bedoeling om verschillende versies van dezelfde set te draaien. Dat wordt een beetje saai dus ik wil wel proberen om gewoon elke keer een nieuwe set te doen.
 
wat nou grap ? zo ging het er vroeger echt aan toe hoor, eerlijk waar :dubbel:

hmhmhm bent uwen dit ..."dimitri " idd
zweeten op de dansvloer/ achter de draaitafels zoalst hoort
cyaaaa !
 
Hé, geen Underworld in de set gegooid?

En dan Dark And Long draaien.....19 minuten en :doei: set weer voorbij.

ps Underworld :halleluja zo wil ik optreden met je neus tussen echte apparaten....dik mengpaneel erbij, racken vol met shizzle....dikke pil in je mic eh mik en gaan met de banaan.....voor die gasten heb ik echt respect. :okdan:
 
respect is geen ZAK waard als t willekeurig is :)
bewondering bedoel je waarschijnlijk
 
respect is geen ZAK waard als t willekeurig is :)
bewondering bedoel je waarschijnlijk




Dat ook, bewondering is een synoniem voor respecteren.....maar ik respecteer wat zij hebben betekend voor de dance in het algemeen, ik respecteer met hoeveel energie zij hun optredens deden.....voor de rest respecteer ik maar niet meer dan.......respect. jwt.:duivels:

Maar was het willekeurig?
 
ik vind t accent behoorlijk anders liggen bij die 2 begrippen
en wie jij "respecteert" is dus afhankelijk van hoe je pet staat
voor mij betekent respect hebben voor iemand meer dat je accepteert dat iemand anders iemand anders is en ook gewoon is :D
dus je zou die ableton djset gasten kunnen respecteren en die lui die met dikke piemel hardware op het podium staan kunnen bewonderen :D

maar goed, dit kan ook allemaal alleen in mijn hoofd bestaan natuurlijk
 
En dan Dark And Long draaien.....19 minuten en :doei: set weer voorbij.

ps Underworld :halleluja zo wil ik optreden met je neus tussen echte apparaten....dik mengpaneel erbij, racken vol met shizzle....dikke pil in je mic eh mik en gaan met de banaan.....voor die gasten heb ik echt respect. :okdan:

Hehe, ik stelde die vraag niet zonder reden. Ken KOS ook van het Underworld forum, vandaar.
 
Back
Top