Sputnikk @ TWSTd DJ contest, woensdag 17 juni

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Een tijdje terug een mix ingestuurd voor de TWSTd DJ contest, en afgelopen weekend kreeg ik te horen dat ik op 17 juni mijn setje in de voorrondes mag komen draaien.
Dus voor een ieder die op woensdagavond in amsterdam is en zin heeft in 45 minuten tech-house en techno, komt gezellig even langs.
Het begint om 20.45, maar de precieze timetable wordt op de avond zelf bepaald dus kan niet precies zeggen hoe laat ik ga starten. Winnaars worden bepaald aan de hand van jury en publieksvotes voor zover ik weet dus als je komt, graag ook op mij stemmen :)

Setup wordt: laptop, Ableton Live en UC-33 midi controller.
 
Dus aan de knoppen draaien van je midi controller heet tegen woordig al draaien?
Is leuk voor je dat je je voorgekauwde stuk muziek mag voordragen, maar dj contest en een laptop verdient bij mij alvast geen stem.

Waarom draai je niet met vinyl?

grtzzz Bruce
 
Dus aan de knoppen draaien van je midi controller heet tegen woordig al draaien?
Is leuk voor je dat je je voorgekauwde stuk muziek mag voordragen, maar dj contest en een laptop verdient bij mij alvast geen stem.

Waarom draai je niet met vinyl?

grtzzz Bruce


hahaha joh je slaat de spijker op zijn kop :W

snap dit echt niet maar zo zie je maar weer... Als je nu had gezegd ik ga live optreden dan wordt het weer anders maar dit is wel heel simpel heeft niet met mixen te maken in mijn ogen. Ook al ga je je helemaal suf draaien aan de knoppen... het is al helemaal kant en klaar je set dus?!

vinyl is tegenwoordig voor de meeste te zwaar om te tillen :dubbel:

maar ja suc6 iig is kijken of je de jury weet te overtuigen. Zie toch liever een deejay met platen of cd's

om maar aan te geven: niet zo gek lang geleden ff Paul Kalkbrenner gezien, staan er van die gasten zo die draait goed zeg... :z dus ben maar even zo vriendelijk geweest om uit te leggen dat het live optreden is en niets met draaien te maken heeft... geloof dat ze het niet snapte want zo doen ze het thuis ook met hun laptop en traktor of ableton :z (net of ze dat kopen)
 
Draaien is nu toch gewoon tracks mixen? Dus tracks op vinyl, tracks op CD, tracks als mp3 op je laptop.. Dat maakt toch geen verschil meer?

Live optreden zou moeten zijn dat je eigen werk laat horen waarbij je ter plekke het arrangement aan kan passen en zodoende kan inspelen op je publiek..

Volgens mij...
 
lijkt mij ook furious 5.
Maar als je van sjouwen houd, vinyl! Ik hoor liever vette tunes uit een laptop dat kut muziek van platen. De drager is niet interessant, de emotie die het geeft wel!
 
Dus aan de knoppen draaien van je midi controller heet tegen woordig al draaien?
Is leuk voor je dat je je voorgekauwde stuk muziek mag voordragen, maar dj contest en een laptop verdient bij mij alvast geen stem.

Waarom draai je niet met vinyl?

grtzzz Bruce

rustig rustig brzzz:smeris:
snap t wel ik heb tegen woordig ook mar so 30/40 gig aan leuke muziek op mn pc [mp3 ] mixjes / verzamel varierend van funk/tekno/meat beat manifesto yaname it ,
waar k gelukkig blij mee ben daty t allemaal gratis / makkelijk te verkrijgen is ,
goed voor inspiratie ...maar iig
ik kan me ook voorstellen dat iemand die 5 of 10 jaar platen verzameldt ,
en dus een voor hem mooie collectie heeft en er daar voor zoon contest een leuke set uit draait
...t zijn set van zijn verzameling mag heten ...
heel wat anders dat je vorige week nog van allerlei shit heb mogen downloaden en t in een " voor jouw leuke versie in elkaar geschoven ...op de laptop[

neen egt handwerk tov ....
analoog versus va
jaja:stupid:Z:kont::dubbel:

iig ik vindt t ook ,...
denk datk ermnee ben opgegroeid ,....t vinyl wereldje
veel leuke sets van diverse dj,z mogen horen ...
zelfs dj remy die ik vroegr zeer waardeerde ....draait geregeld een digi set [tsja ]
een statement van vroegr uit de " basic groove " [t enige uitgaans blaadje !]
meisje zei ooit ; dat as dj remy begint te draaien
dr schaam haar begon te krullen haha
mooi comlimentje lijkt me

tis egt gooi / smijt / trek / duw werk met bv 3 draaitafeld ....
en cd,s vindt ik ook al anders kunje digi strak/sync zetten en starten ...

laptop + ableton is gewoon een mix afdraaien [ evt met wat getwist erby ]:biertje:.. en idd kan bets leuk zijn ....ist een uitdaging tov iemand die wel een metzweet en tranen set in elkaar draait
 
lijkt mij ook furious 5.
Maar als je van sjouwen houd, vinyl! Ik hoor liever vette tunes uit een laptop dat kut muziek van platen. De drager is niet interessant, de emotie die het geeft wel!

Toen vinyl nog gemeengoed was keek met argwanend naar CD's... Terwijl nu de meesten met CD's draaien. Nu is draaien vanaf je laptop 'niet echt'.. Kwestie van gewenning.. Het meerendeel van het publiek maakt het geen reet uit.. Als ze maar een vette mix horen..
 
Wat een poep.....ik sluit me bij Bruce aan.....altijd dat onzinnige gezeik dat een laptop een platenspeler is....open eens je ogen.....
Met draaien gaat het spontaan vanuit een bak met platen die je mee neemt....geeneen set van mij is hetzelfde omdat je altijd een andere ingeving krijgt.....vaste tracks in Grabbelton noem ik nou niet echt spontaan iets doen......meer herkauwen voor domme koeien....mweeeeuuuuuuhhhh:kont:
 
Dender, volgens mij zijn de vinylfanboys aan het zeiken ;)

Wat kan je met ableton niet wat je met een platenspeler wel kan??? verkeerde toeren kiezen kan mss niet bij ableton :D

Je kan ook eigenbrouwseltjes/snippets toevoegen met Ableton, fx toevoegen zooooo veel shit. Is ook best creatief, alleen anders. dat maakt het toch niet slechter? En wat is het verschil tussen een collectie platen en tracks als mp3 files?

Ik zeg trouwens niet zoals jullie dat ableton beter of slechter is, het is gewoon een gereedschap.
Jij gaat een boom hakken met een bijl, de ander pakt een motorzaag, de ander een shovel en de ander een olifant. Wat is nu ECHT bomen omhakken?

Even een toevoeging, als we het over hiphop hebben vind ik het anders, want dan is de draaitafel een instrument geworden ipv gereedschap. Houseplaatjes draaien is sowieso geen kunst, platen keuze wel.
 
Echt ik wordt zo moe van die discussie.....disAbleton is toch gewoon drag en drop......vooral de zogenaamde live dingen zijn gewoon thuis gefabriceerd en het enige wat die debielen doen is aan knoppen draaien...nee knap hoor....
en dan ook gewoon nog het lef hebben om het live te noemen.......

maar whatever.....ik vind sowieso een boom omhakken met een bijl milieu vriendelijker dan met een motorzaag......alles de hele planeet nou eens alle bladenblazer, borderhakkers zou laten staan scheelt het weer een stukje fossiele brandstof.....nee gemak dient de mens....luie flikkers worden ze ervan....
 
Echt ik wordt zo moe van die discussie.....disAbleton is toch gewoon drag en drop......vooral de zogenaamde live dingen zijn gewoon thuis gefabriceerd en het enige wat die debielen doen is aan knoppen draaien...nee knap hoor....
en dan ook gewoon nog het lef hebben om het live te noemen.......

maar whatever.....ik vind sowieso een boom omhakken met een bijl milieu vriendelijker dan met een motorzaag......alles de hele planeet nou eens alle bladenblazer, borderhakkers zou laten staan scheelt het weer een stukje fossiele brandstof.....nee gemak dient de mens....luie flikkers worden ze ervan....

Plaatjes draaien is ook drag en drop. Alleen dan nog de naald er op.

Zoals ik al eerder in ander topic zei. Wat is er zo moeilijk aan plaatjes draaien?
Zie het als twee verschillende dingen en uiteindelijk kan je het bij beiden zo moeilijk maken als je het zelf wil. Uiteindelijk gaat het om wat er uit de speakers komt.
 
Maar het is helemaal geen discussie, het gebeurt overal om je heen.
Het is technologie.

Zoals king of snake ook bewijst, want hij doet mee aan een DJ contest 8o)

Maar wat is er zo speciaal aan een bietje te aan elkaar draaien?
Bietje gelijk, laag eruit laag erbij en mixen maar. iedereen die 6 maanden oefent kan het.
 
HET IS TOCH EEN DJ CONTEST!!!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dj

qluote:Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt.
 
zo'n kabaal over zo'n triviale technische kundigheid. :frons: tsk.
 
Ach, zolang je jezelf maar blijft geloven :D

:D iemand moet het toch doen anders is het hek van de dam.....als je al niet meer in jezelf geloofd kan je jezelf net zo goed opknopen.....}:|
 
HET IS TOCH EEN DJ CONTEST!!!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dj

qluote:Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt.

nagnag.gif
"Vroeger maakten we nog zelf beats met een sigarenkistje en een pollepel aan den keukentafel!"
 
Ok ten eerste respecteer ik ieders mening w.b. draaien en dj-en.
Ik vind alleen het argument dat "draaien" met Ableton (of Traktor) geen "echt" dj-en is net zoiets als zeggen dat electronische muziek geen echte muziek is. Het is ofwel een uiting van nostalgie naar "die goeie ouwe tijd" of de mensen die dit soort argumenten maken snappen gewoon de techniek niet.

Dus aan de knoppen draaien van je midi controller heet tegen woordig al draaien?
Is leuk voor je dat je je voorgekauwde stuk muziek mag voordragen, maar dj contest en een laptop verdient bij mij alvast geen stem.

Waarom draai je niet met vinyl?

op vinyl staat toch ook voorgekauwde muziek?
In welk opzicht is met je handen aan een stuk vinyl schuiven beter/minder voorgekauwd dan draaien aan knoppen op een controller?
Ik snap je argument niet.
Ik heb ook niet gezegd dat het ging om een live optreden met eigen muziek.

Het is gewoon een nieuwe techniek, maar uiteindelijk gaat het toch om de muziek die je opzet en in welke volgorde.

Verder kan ik zeggen dat ik absoluut een beginner ben als dj, alhoewel ik vroeger wel zo af en toe (met platen) op feestjes van vrienden gedraaid heb. Met Ableton kan ik veel makkelijker truukjes uithalen als loops, of combinaties van onderdelen van verschillende tracks, effecten etc, uitrekken van intro's of outtro's etc.
Ik ben op een gegeven moment gewoon begonnen met mixen maken op m'n computer met ableton en die met vrienden te delen. Dus waarom dat niet "live" doen met een midi controller. Het leek me in ieder geval gewoon leuk om een keer mee te doen en heb absoluut niet het idee om iets te winnen. Maar ik zou het wel bijzonder kortzichtig vinden als mensen het medium waar de muziek op staat mee laten tellen in het oordeel over hoe goed of slecht de dj is.

Even een toevoeging, als we het over hiphop hebben vind ik het anders, want dan is de draaitafel een instrument geworden ipv gereedschap. Houseplaatjes draaien is sowieso geen kunst, platen keuze wel.

hier ben ik het zeker mee eens. Ik vind ook absoluut niet dat het een kunst is wat ik doe, maar dat geld net zozeer voor vinyl dj's. Persoonlijk vind ik een (house) dj goed als ie platen opzet die ik goed vind en deze een beetje smooth aan elkaar weet te mixen. Het zal mij een worst wezen of 'ie dat op vinyl doet, met cd's, een laptop of desnoods een gameboy.


het is al helemaal kant en klaar je set dus?!

Waar heb ik dat nou weer gezegd? Graag niet woorden in m'n mond leggen om zo je eigen punt te ondersteunen.

Iedere dj zijn eigen stijl en manier van draaien. Er zijn zat vinyl dj's die het grootste deel van hun set van te voren plannen, en als je wilt kun je met Ableton net zo impulsief en improviserend te werk gaan als met een koffer vol platen.
Zelf vind ik het wel lekker om van te voren een idee te hebben wat ik ga draaien (zeker aangezien ik nog weinig ervaring heb) maar dat betekent niet dat ik alleen maar op play druk en de hele set dan vanzelf afspeelt.
Qua mixen doe ik precies hetzelfde als een doorsnee vinyl dj met als enige verschil dat ik de beatmatching (warping) vantevoren moet doen.

Wat een poep.....ik sluit me bij Bruce aan.....altijd dat onzinnige gezeik dat een laptop een platenspeler is....open eens je ogen.....
Met draaien gaat het spontaan vanuit een bak met platen die je mee neemt....geeneen set van mij is hetzelfde omdat je altijd een andere ingeving krijgt.....vaste tracks in Grabbelton noem ik nou niet echt spontaan iets doen......meer herkauwen voor domme koeien....mweeeeuuuuuuhhhh

tsja, misschien moet je je eerst eens verdiepen in de techniek voordat je onzin gaat uitkramen. Een laptop is een potentieel onijndig veel grotere platenbak dan wat jij ooit aan vinyl naar een gig zult kunnen slepen.
Je hoeft helemaal niets vast vantevoren klaar te zetten als je dat niet wilt.

DJ's als Sasha (Ableton) en Richie Hawtin (Traktor) draaien al lang niet meer met platen. Welkom in 2009 jongens.
 
Een tijdje terug een mix ingestuurd voor de TWSTd DJ contest, en afgelopen weekend kreeg ik te horen dat ik op 17 juni mijn setje in de voorrondes mag komen draaien.
Dus voor een ieder die op woensdagavond in amsterdam is en zin heeft in 45 minuten tech-house en techno, komt gezellig even langs.
Het begint om 20.45, maar de precieze timetable wordt op de avond zelf bepaald dus kan niet precies zeggen hoe laat ik ga starten. Winnaars worden bepaald aan de hand van jury en publieksvotes voor zover ik weet dus als je komt, graag ook op mij stemmen :)

Setup wordt: laptop, Ableton Live en UC-33 midi controller.

niks persoonlijks
@twistd vaak mn queensday gevierd best leuk
denk dat er in adam gewoon iets anders ged8 worden over dj zijn

oei
:biertje:
 
Back
Top