[EXPANSIONS] in de vloer, utrecht

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
allo!

a.s. vrijdagavond de 18e draai ik in de foyer van de vloer, Utrecht..... ik ga mijn (deep)house&garage ding doen, hoop dat het leuk wordt!
verder is er een live-optreden van Mike Dearborn en draaien Lady Aida, Zero One, Drifter en Bert&Ernie van voormalig Bonobo....

www.devloer.nl

Olaf
 
yup is technolab....ik geloof na bert&ernie, zal wel zo vanaf een uurtje of 01 a 02 zijn....geloof dat het ook wat langer doorgaat vanwege 1 jarig bestaan van de vloer.....say hello, kan ik ff een gezicht bij nolet plaatsen ;)

Olaf
 
Mike Dearborn..

Mike Dearborn..

Ik ben erg benieuwd naar Mike Dearborn.. maar ik geloof dat die Zaterdag ook in de Effenaar staat ?

Weekje later die duitser (Johannes Heil ?) in Doornroosje.. ook interessant.
 
Johannes Heil heb ik gezien op Awakenings. Was een live set en haalde het niet bij Speedy J. Het was best ***.

Ik ga zeker even hallo zeggen trouwens. Als ik dronken ben moet je niet raar opkijken, ha ha.

op de de vloer site staat dat bert&ernie een harddisk set doen. Dat vind ik triest. draai dan een plaatje.
 
ok zal niet raar opkijken zolang je maar niet je biertje over de mixer heen laat vallen ;)

ze draaien plaatjes van de harddisk.....dus niet een live-performance ofzo...ikke draai trouwens met CD's, wordt door sommigen ook als triest gezien ;)

kan me nix schelen, tis lekker portable, ik kan VEEEEL meer muziek meenemen wat weer veel leuker is voor het publiek en mezelf omdat ik dan veel avontuurlijker kan draaien....en niet te vergeten dat ik op deze manier ook zeldzame of nog niet uitgebrachte promos, remixen en 12"es kan draaien die je nevernooit niet op vinyl kan vinden hier in nl...

Olaf
 
thuis heb ik een numark CDN34s rack, werkt lekker, en met de loopfunctie kan je leuke truukjes uithalen zoals een riff uit een oude disco plaat strak loopen zodat je een veel strakkere mix kan maken dan steeds maar bij moeten pitchen.....

bij de vloer gebruiken ze geloof ik pioneer CDJ100's, ook prima dingetjes zolang ze netjes onderhouden worden...in de meeste tenten waar ik heb gedraaid hebben ze tabletop pioneers...werkt prima.... er zijn altijd wel wat snobs die me vreemd aankijken, maar toen ik bv in Geneve moest draaien kon ik 100 uur aan muziek in mijn rugzak meenemen terwijl de andere DJ's met 80 platen gebroken uit het vliegtuig kwamen ;)

ben overigens momenteel een soort "consultant" voor numark, adviseren over de nieuwste generatie players van ze......komen wel interessante dingen aan..

Olaf
 
Ik heb 3 jaar gedraaid met de cdj-500 met het bijbehorende mengpaneel. Ik vind het heel vet spul. Nadat ik deze shit verkocht had en sl1200 had gekocht heb deze snel weer doorverkocht voor een synth.

En t leuke is mensen die op cd's draaien kunnen wel op draaitafels spelen maar andersom niet. En daarom vinden ze t niks terwijl je er zoveeeeeeeel meer mee kan. (behalve scratchen dan.)
 
"vroeger" (vanaf 86 tot 91 ofzo) kocht ik alleen vinyl, had ik ook 3 draaitafels...vervolgens had ik geen pieken meer, kocht weinig tot nix, en toen ik weer wat meer geld kreeg ben ik eigenlijk gewoon CD's gaan kopen omdat ik helemaal niet meer met DJ'en bezig was....toen dat weer een beetje begon te lopen ben ik gewoon verder gegaan met CD's....

voor mij is er geen enkel verschil met draaitafels behalve dat je inderdaad niet kan scratchen (wat ik toch niet doe met mijn draaistijl), dat je de breaks enzo niet kan zien (maakt voor mij ook niet uit want ik ken de muziek die ik draai goed genoeg), en dat ik heel snel ergens midden in het nummer kan cue'en (maakt ook niet uit voor mijn draaistijl).....overigens heb ik in Barcelona de pioneer CDJ1000 getest en ik vond die qua scratch-gevoel voor 99% identiek aan vinyl...dus dat argument is ook al verdwenen...

je kan pitchen, cue'en, pitchbenden etc. en alle extra's die je hebt zoals loopen zijn mooi meegenomen.... een TT erbij maakt ook niet uit, die gebruik ik net zo makkelijk....het gaat mij om de muziek, niet om het medium...

als iemand nu begint te zeiken over dat ik met CDs draai is dat vaak iemand die of nog denkt dat kwaliteits-house etc. niet op CD uitkomt of tis iemand die niet voor de muziek gaat maar voor het rock-star element van DJ'en.....de echte DJ's die het uit liefde voor de muziek doen hebben er absoluut geen probleem mee, en het publiek ook niet want die gaan uit hun dak als het goed is ;)

ik hou elke week de house release-lijsten in de gaten en bestel vnl in engeland mijn CD's...verder krijg ik veel in mp3 vorm via het internet, als het goed is brand ik dat op audio-CD om het vervolgens te kopen op officiele CD-release als het uit is gekomen....

wat ik wel altijd ff moet doen is het hoog wat weg-EQ'en omdat CDs vaak wat meer hoge freqs hebben dan vinyl..klinkt het wat warmer...

Olaf
 
Helaas Utrecht is beroert stappen als je in Leeuwarden woont. Maar wanneer je in Noord Nederland, de Melkweg of Paradiso draait of optreedt laat het dan weten. Kom ik zeker even een dansje maken.

Greetz

Yawgmoth
 
ik zal mijn best voor je doen ;)

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
overigens heb ik in Barcelona de pioneer CDJ1000 getest en ik vond die qua scratch-gevoel voor 99% identiek aan vinyl...dus dat argument is ook al verdwenen...

je kan pitchen, cue'en, pitchbenden etc. en alle extra's die je hebt zoals loopen zijn mooi meegenomen.... een TT erbij maakt ook niet uit, die gebruik ik net zo makkelijk....het gaat mij om de muziek, niet om het medium...Olaf [/B]
tja het is jammer dat ik het filmpje van Ben Liebrand bij Feedback niet kan vinden maar dat scratchen lijkt behoorlijk op the real thing

Het gaat mij om het masteren en een plaat kan ook helemaal verneukt zijn dus maakt inmiddels niet zoveel uit

Een beetje Dj die muziek maakt zal wel gek zijn als ie niet zijn eigen materiaal op cd meeneemt
 
Back
Top