Varierende Hardstyle Bassdrum

2014 voor het laatst gepost ;{
Maar jullie zijn in ieder geval goed bezig, 'Stay' is echt een dikke track :halleluja

Thanks joeyjoey, leuk om te horen :D

--

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe iedereen hier vooruit is gegaan in de laatste paar jaar!
 
Heb zelf vrij weinig tijd om te produceren, vooral bezig met school/stage :Z
Maar als ik tijd heb dan is het de ene keer house, en dan weer hardstyle :P Ik zal van de week wel een snippet plaatsen. :D
 
Kon het topic al bijna niet meer vinden :dubbel:

Hier dan maar even een hele dikke BUMP:

https://soundcloud.com/joeyvg92/jvg-iets

Heb ondertussen al veel verschillende kicks gemaakt, dit is er een van.
En de leads maak ik tegenwoordig met Spire (en een beetje Sylenth1) :P
Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
 
Ola!

Ook eens wat geƫxperimenteerd.

Eerste kick chain:
  1. Pro-Q2
  2. Trash2
  3. Pro-Q2
  4. Trash2
  5. Valvefilter VF1
  6. Pro-Q2
  7. Trash2
  8. Trash2
Audio vervolgens nabewerkt met Melodyne, EQ en compressie. Pro-L op de masterbus voor beide kicks.

Tweede kick chain:
  1. Pro-Q2
  2. Trash2
  3. Pro-Q2
  4. Trash2
  5. Pro-Q2
  6. Valvefilter VF1
  7. Trash2
Audio vervolgens nabewerkt met Melodyne, EQ en compressie. Pro-L op de masterbus voor beide kicks.

Ben benieuwd naar jullie opinie.
 

Attachments

  • drumazonkick(2).mp3
    505,2 KB · Bekeken: 120
FF een n00b vraagje tussen door.

Zit er in de pok doorgaans ook (sub)bass? Of is de pok alleen hoog? Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de reactie!
 
In de punch/pok kick haal je normaliter het laag weg als je deze stapelt met een andere kick voor meer punch.

Ik maak ook weleens kicks waarbij het sub spoor geducked wordt zodat het een soort off-beat wordt, dan laat ik meer laag in de punch.
 
Je hebt uiteindelijk dus wel laag aan het begin/kick van je bassdrum, ofwel uit de punchlayer, of een van de onderliggende layers waar laag in zit.
 
Je leert veel van analyseren van bestaande tracks, gewoon een paar nummers inladen waarvan je de kick goed vindt, knippen en checken met een spectrum analyser, bv die van de Pro-Q. Dan zie je zo op welke basfrequenties een piek zit.
 
Bedankt voor je snelle antwoord en advies, ik ga vanavond ff verder hobbyen, zin an :)
 
Back
Top