Nummer bewerken: pitcheffect zonder verhoging BPM

Flake

Stamgast
Lid sinds
5 januari 2006
Berichten
115
Beste mensen,

Ik heb een probleempje. Laatst heb ik legaal een erg vet nummertje gekocht, probleem is dat dit nummer ook pas vet klinkt (qua toonhoogtes e.d.) bij rond de 7% pitch. Probleem wat dáárbij komt kijken is dat het BPM naar 150 stijgt, wat voor mij onbruikbaar is. Is er een mogelijkheid om dat nummer zo te laten klinken als met die 7% pitch, maar dan zonder dat het BPM stijgt? Ik heb al Wavelab en Cubase tot mijn beschikking maar echt ver ben ik er niet mee gekomen. Thanks!
 
Re: Nummer bewerken: pitcheffect zonder verhoging BPM

Origineel geplaatst door Flake
Cubase

Cubase (mits je versie 2 of 3 hebt) heeft een van de allerbeste timestretch (dat is de term die je zoekt)-algoritmes die ik ooit ben tegengekomen. Zoek in de handleiding eens op MPEX en hoe het werkt.
 
Met cubase kun je ook pitchshifts maken. (sx3 tenminste) (zonder te timestretchen). Werkt niet altijd perfect, maar als je de juiste algoritme selecteerd, kom je een heel eind.
 
als je er wat geld voor over hebt kan je die waves pitchshifter aanschaffen, ik heb er eens een complete track een kwart octaaf mee omhoog gepitched en je hoort nagenoeg niet dat de track eigenlijk niet zo hoort
 
wat jij nodig heb is het geen dat ik heb.dat zijn er 5
1. een geluidkaart waar men dat fx's in zit
2. sofware adio deluxe 2007
3.pro sfx machiene
4.waves ultra pitch 6 voices
5.deca buddy
als je die 5 heb kan je van alles doen.
heb een vb gemaakt met een bejkende vocal.
en 1 prog gebruikt de pitch van mijn geluidskaart
nu die soft audio deluxe 2007 kan juist het zelfste doen als de geluids kaart en de sfx pro machiene ook maar verschil is je kan het niet life gebruiken.dat niet de bedoeling is maar nu wel om als vb te geven.btw zitten niet alleen pitch in als fx's voor vocal maar een stuk of 15 verschillende fx's voor vocal alleen al.:)
maar je vroeg alleen de pitch zonder bpm verschuiving dus heb ik alleen een vb vande pitch genomen zonder bpm verschuiving;) kan het omgekeert ook de bpm verlagen of verhogen zonder de toonhoogte te veranderen idiaal om sync te laten komen en dat de origineel klank en toonhoogte het idem blijft.;)

http://www.speedyshare.com/287901607.html
 
Back
Top