X

robin s bass sound

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

robin s bass sound

Wie kan mij helpen aan dat bass geluidje dat ook word gebruikt in Robin S' Show me love, luv 4 luv en dat nummer van de nightcrawlers..

Het gaat volgens mij om de 'lately bass' patch uit de TX81Z.

Kan iemand een mp3'tje of wav file posten met wat multisamples van deze patch?

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
    'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

volgens mij is dat gewoon een m1 orgeltje.

bijna dezelfde samples zitten ook op de triton. ik zal het zo even opzoeken

Comment

ok, dit is gewoon een presetje met de naam "M1 Organ"
      tussendoor nog een keer hetzelfde presetje, maar dan met wat overdrive.. dat klinkt net wat vetter vind ik.

ik heb jaaaaaaaren geleden bij een vriend met een M1 wel eens een multisample van de originele patch gemaakt.. die zal ik ook nog even zoeken.. je moet em nog wel zelf knippen en loopen.
      Bijgevoegde bestanden

Comment

wat een fuckzooi man.. waarom kan ik maar 1 attachment per bericht plakken?

ok, ik kan de m1 sample niet vinden op deze schijf, maar hier is een multisample van de triton sample... zonder effecten, maar je moet het nog wel zelf even loopen enzo.. dat ga ik niet voor je doen.
        Bijgevoegde bestanden

Comment

Origineel geplaatst door NiFF
          tussendoor nog een keer hetzelfde presetje, maar dan met wat overdrive.. dat klinkt net wat vetter vind ik.

ik heb jaaaaaaaren geleden bij een vriend met een M1 wel eens een multisample van de originele patch gemaakt.. die zal ik ook nog even zoeken.. je moet em nog wel zelf knippen en loopen.
          krijg kriebels om t origineel op te gaan zoeken ,..

best lekker trackie was dat

kun je niet eens een remix maken? je was al een eindje op weg
          zo overstuurd vind ik trouwens niet mooi, de originele sound klinkt beter
          Blub

Comment

Was uit de losse hand gespeeld en ik heb polio aan mijn handen als het om dit soort dingen gaat.
            Voor strakke timing ben ik op mijn pc aangewezen

Ok, tot slot nog dit:

De patch bestaat uit 2 samples die tegelijk afgespeeld worden:
            1 soort lame orgeltje
            1 soort lame beepje

Samen klinkt het wel vet.
            Hier is de precieze sampledata waaruit het orgeltje is opgebouwd. even in je sampleeditor openen, en stuk voor stuk loopen en hatseflats.. je eigen m1 orgeltje!

Een beetje gedateerd en uitgekauwd, maar het blijft toch een lekker geluid.
            Bijgevoegde bestanden

Comment

Thanx NiFF voor de samples!

Het is misschien een gedateerde sound, maar ik vind hem zo lekker afgerond en diep klinken!

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
              'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Comment

Ik vond dat altijd een typisch mellow geluidje, als iemand mellow zei moest ik aan dat geluidje denken
                Hoi

Comment

Origineel geplaatst door D-Ranged
                  Ik vond dat altijd een typisch mellow geluidje, als iemand mellow zei moest ik aan dat geluidje denken
                  Haha, dat was voor mij ook altijd HET mellow geluidje. Misschien komt dat idee bij mij ook onbewust door het nummer:
                  "Mellow Mellow - I can't stop" uit die tijd
                  Ik vind het nog altijd een prettig in het gehoor liggend geluidje, en na jaren heb ik hem eindelijk zelf ook in mijn proteus 2500 rompler
                  .

Comment

Toevallig

'I can't stop' ja ook zo'n gouwe ouwe
                    Hoi

Comment

volgens mij komt dat geluid uit de alfa juno module???(heb ik een keer horen zeggen)maar welke???

Comment

Origineel geplaatst door totalee
                        volgens mij komt dat geluid uit de alfa juno module???(heb ik een keer horen zeggen)maar welke???
                        er bestaat maar 1 alpha juno module te weten mks-50, de alpha juno's met toetsen klinken precies hetzelfde, het maakt dus qua sound niet uit welke je gebruikt . Ik denk niet dat het daaruit komt btw. De roland jv-1080 heeft ook een jazz organ dat er behoorlijk op lijkt dus dat zou m ook kunnen zijn.
                        It don't mean a thing if it ain't got that Swing

Comment

KORG M1

capiche????????????????

Comment

Toevallig

'I can't stop' ja ook zo'n gouwe ouwe
                            Dat was min of meer gebaseerd op ohm - tribal tone. Er komen weinig to geen platen meer uit met deze sound.. jammer genoeg. Mag van mij weer terug komen allemaal.

Felix Yo! - Aleem was ook zo'n topplaat en 4th Measure Men - 4 You.
                            ...

Comment

mellow, hee die naam werd eind jaren 90 toch altijd gebruikt voor een belaade housestroming.
                              Die naam hoor je nu zelden meer.

Comment

die Robin S bassline/orgel is de preset VIBES in de tx81z en de dx100 en niet de M1

Die m1 heeft wel die typische mellow orgeltjes maar is niet dezelfde als die in die Robin S

Comment

FB01 heeft hem ook..
                                  -frisch und knusprig-

-Me / m'n / mijn
                                  -Me / m'n / mijn [Addendum]

Comment

Origineel geplaatst door bobaphat
                                    die Robin S bassline/orgel is de preset VIBES in de tx81z en de dx100 en niet de M1

Die m1 heeft wel die typische mellow orgeltjes maar is niet dezelfde als die in die Robin S
                                    Nee de M1 is het echt. De TX81z klopt niet zo precies als de demo's van de M1.

http://www.synthmania.com/Synthesize...7%20Organ2.mp3 op http://www.synthmania.com/m1.htm

Wat valt hier verder nog aan te ontkennen?

Comment

M1 is een rompler , waar komt die sample dan vandaan
                                      United Synthesizers
                                      -------------------------
                                      synths , Arp Omni , Arp Pro Soloist , workstations , korg M1 , modules , Korg Wavestion A/D ,Yamaha tg33 , Eminent 310 u Theater, Casio Mt60 circuit bended ,effect , Smalstone Phase Shifter model usa 1975 , mixpaneel Boss BX 8

Comment

Origineel geplaatst door turtel
                                        M1 is een rompler , waar komt die sample dan vandaan
                                        Gewoon van een Hammond orgel. Organ geluid met Percussie. Geen leslie erop.

In m'n Korg 05R/W is het de preset PercOrgan. Leslie eraf halen en je hebt 'm precies.

Beetje lang topic voor zo'n simpele vraag

Gear: Manual, 5 speed

Comment

Working...
                                        X