Ruis gebruiken in synthpatch

Uploaden!? Hoe moet dat?

Ik heb A: geen webruimte, B: op dit moment drie 4 kanaals stukken met ruis, C: geen zin!

Ik heb geen zin me in te graven wat betreft dit onderwerp, maar wat ik tot nu toe met ruis heb gedaan is het door een gigantische THF filter gegooit, das zoeentje met een dot matrix en grote auwerwetze draaiknoppen :(
Volgens een compositiemodel, waarbij ik gebruik maak van letterposities in het alfabet dus:

A = 1 x 100 = 100 Hz
V = 22 x 100 = 2200Hz
E = 5 etcetera etceterereteretera...

Zo ben ik tot nog veel meer schemas gekomen en heb bepaalde frequentiebanden genomen om zowel pink als whitenoise te filteren, dit heb ik weer laten ring modulaten met sinus mengsels, volgens zelfde schemas tot stand gekomen. Resultaten daarvan zijn weer verder verwerkt, enzovoorts..

Ik heb helemaal geen zin om dit soort crap te posten op dit forum, omdat niemand het (of mij) serieus neemt en er toch niks vruchtbaars uit voort komt. Wat ik wel mag is mijn interesse tonen en reageren op een topic wat over ruis gaat, omdat ik daar veel mee werk op het moment.
En six, jij zegt weer, ik zeg ik begin net!

Verder vind ik het een fijn topic en een goede dag vandaag! :mega:
 
we want uploads

we want uploads

nou niet gelijk zo beteuterd kijken
Alexander
inmiddels weet je toch wel dat je een bijlage tot 1 mb per post kunt uploaden in je replies ?

effe 4 stukjes noise renderen en uploaden maar
het volk schreeuwt erom !!

lukt het allemaal niet of is het groter dan 1 mb; mail die noise naar mij en zet ik het wel even op mijn webspace
 
Origineel geplaatst door Alexander
Net zo verhelderend (en nuttig) als die replies van jou! :biertje:
correct...

iemand die meteen al in zijn eerste post alle voorgaande posts de grond in rampetampt en naar eigen zeggen wel met een heel erg revolutionair antwoord komt maar het niet aan kan tonen middels 1 geluidsvoorbeeld... tsja...

tot zover jochie...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
correct...

iemand die meteen al in zijn eerste post alle voorgaande posts de grond in rampetampt en naar eigen zeggen wel met een heel erg revolutionair antwoord komt maar het niet aan kan tonen middels 1 geluidsvoorbeeld... tsja...

tot zover jochie...

Ik dacht dat jij met het argument kwam dat ik dingen vind, nou daar sluit ik me volledig bij aan. Ik heb nooit gezegd dat ik een "heel erg revolutionair antwoord" had, maar andere antwoorden kort door de bocht vinden, zou zonder jou persoonlijke goedkeuring moeten kunnen op een forum!?
En dat ik niets in audio vorm post is ook mijn goed recht, alles wat ik in het verleden aan eigen materiaal heb gepost is zonder weinig commentaar in de vergetelheid geraakt en daar heb ik geen behoefte aan. Ik nodig je hierbij ook van harte uit om mijn stukken te komen beluisteren als ze ten gehore worden gebracht en ik heb ook nooit iemand's muziek/geluidssculpturen beoordeeld zonder ze te kennen, hopelijk doe jij dat ook niet..

Dat jij met tientallen audio snippets komt is geweldig, maar ik surf op een oude Dell zonder cdrom drive en heb weinig tot geen affiniteit met online muziekposten, ik heb soundclick geprobeert, maar dat beviel me niet. Ook heb ik een aantal vrienden en kennisen in mijn directe omgeving voor af en toe wat leuke feedback en docenten en daar heb ik mijn handen vol aan..

Sinds wanneer moet ik van jou met audio voorbeelden komen!?

en waarom verantwoord ik me aan iemand als jou, knul...
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ik dacht dat jij met het argument kwam dat ik dingen vind, nou daar sluit ik me volledig bij aan. Ik heb nooit gezegd dat ik een "heel erg revolutionair antwoord" had, maar andere antwoorden kort door de bocht vinden, zou zonder jou persoonlijke goedkeuring moeten kunnen op een forum!?
En dat ik niets in audio vorm post is ook mijn goed recht, alles wat ik in het verleden aan eigen materiaal heb gepost is zonder weinig commentaar in de vergetelheid geraakt en daar heb ik geen behoefte aan. Ik nodig je hierbij ook van harte uit om mijn stukken te komen beluisteren als ze ten gehore worden gebracht en ik heb ook nooit iemand's muziek/geluidssculpturen beoordeeld zonder ze te kennen, hopelijk doe jij dat ook niet..

Dat jij met tientallen audio snippets komt is geweldig, maar ik surf op een oude Dell zonder cdrom drive en heb weinig tot geen affiniteit met online muziekposten, ik heb soundclick geprobeert, maar dat beviel me niet. Ook heb ik een aantal vrienden en kennisen in mijn directe omgeving voor af en toe wat leuke feedback en docenten en daar heb ik mijn handen vol aan..

Sinds wanneer moet ik van jou met audio voorbeelden komen!?

en waarom verantwoord ik me aan iemand als jou, knul...

zsfbwheonoiwnhialatnguioiobtumb;w :smeris:

(is er eindelijk weer es een interessante synthgerelateerde thread...)
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
zsfbwheonoiwnhialatnguioiobtumb;w :smeris:

(is er eindelijk weer es een interessante synthgerelateerde thread...)

Ik probeerde daar ook in het begin aan bij te dragen, maar er waren forumleden die graag verder discusieren over de kwaliteit van reacties. Teruglezend heb ik me daar ook schuldig aangemaakt, maar om door six op het matje te worden geroepen zonder daarop te reageren staat niet in mijn woordenboek.

Toch sorry voor de spam.. ;)
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ik probeerde daar ook in het begin aan bij te dragen, maar er waren forumleden die graag verder discusieren over de kwaliteit van reacties. Teruglezend heb ik me daar ook schuldig aangemaakt, maar om door six op het matje te worden geroepen zonder daarop te reageren staat niet in mijn woordenboek.

Toch sorry voor de spam.. ;)

Dus gingen jullie alweer vrolijk verder in een andere thread....

"battle of the ego`s" :r

Sorry, door alle ruis in deze thread ben ik even de draad kwijt...Owja...Hoe gebruik je ruis...
 
Kom op mensen, houd eens op met kinderachtig doen....

Hier waren we dus gebleven:
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Maar zoals ik 't nu begrijp gebruiken jullie ruis vaak los, en dus niet als extra oscillator naast bijvoorbeeld een saw of pulse? (behalve in drums dan)
 
Je kunt ook leuke draaiende en helicopter-achtige geluiden maken door een LFO op noise te zetten (ik weet even niet meer wat je dan moduleert, maar vast iets logisch, want zo'n programmeerheld ben ik niet ;) ). Het is alleen wel lastig om er een gecontroleerd geluid van te maken. Gewoon teringherrie creëren is niet zo moeilijk (zie mij snippet hier, waarin de noise van de Ion opengedraaid wordt met allerlei modulatie-effecten erbij; door de opname is er nogal aan kracht verloren, want in het 'echt' is het redelijk oorverdovend 8) ), maar da's natuurlijk niet altijd even bruikbaar. Maar het kan wel! (zo'n gecontroleerd geluid dus)
 
Ik gebruik wel 's ruis in in combie met pulse achtige golfvormen om fluit achtige sounds te maken..
 
in gewone sounds gooi ik ook wel eens white noise doorheen met wat extra resonantie op het filter.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Je kunt ook leuke draaiende en helicopter-achtige geluiden maken door een LFO op noise te zetten (ik weet even niet meer wat je dan moduleert, maar vast iets logisch, want zo'n programmeerheld ben ik niet ;) ).
Cutoff :). Op de Juno-60 kon je ook een heel behoorlijke helicopter maken, resonantie vol open en hop!

Origineel geplaatst door Alexander
Uploaden!? Hoe moet dat?
http://www.tindeck.com/ > even accountje maken, klaar :) .Geen gezeur met mediaspelers, upload wat je wilt.

Wat ik bij de Nord Modular tutorials tegenkwam: gebruik een stel hele specifieke bandpassfilters met vrijwel maximale resonantie en 1 op 1 keytracking. Je kunt dan "tuned" ruis maken; zet de balans tussen pure resonantie (sinus) en ruis goed, en je hebt dan heel snel choir-achtige geluidjes :).

Andere tip uit de handleiding van de Waldorf Attack: Laat de snelheid van de LFO die de cutoff van de ruis aanstuurt positief gemoduleerd (dus van snel naar langzaam) worden door een relatief korte (AD) envelope. Goed instellen en je hebt een analoge handclap.
 
Had een variant op de bijgevoegde G2demo-patch ook al eens in een andere thread gezet, maar hier gebruik ik ook ruis icm sample&hold.
 

Attachments

  • 8rand2.pch2
    3,2 KB · Bekeken: 68
'k heb toch maar ff zitten poken :P en kwam met pink noise tot dit resultaat, imo best een aardig orgel :) 't is (in de essentie) 4x pink op andere bpf, de resonantie bijna vol, getuned met keytracking :biertje:
Alleen een koortje wil nog niet zo lukken :frons: dit ringmodden met sines leidt iig nergens toe.
 
noise is net een potje kruiden.. naar smaak toevoegen
soms wel soms een beetje soms heul veul leads, snares perc achtige sounds.. kicks. bassen. overal kan t bij. vind t zo raar om te zeggen.. daar gebruik je het voor en daar niet

daarbij is bewezen dat ruis opwinding veroorzaakt.. dus douw al je tracks maar vol
 
Probeer maar eens een noiseosc met daarachter een PCF (Pattern controlled filter) of dik analoog filter met LFO over de cutoff.

Vette sounds gegarandeerd!
 
Back
Top