X

oscilator sync truukje en analoge synths

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

oscilator sync truukje en analoge synths

Ik heb pas mn virus a weggedaan, ik heb er verder geen spijt van ik mis alleen wel mn oscilator sync truukje.

Als je 2 oscs mixt en dan de sync aan zet, krijg je een heel bizar geluid als je dan aan de pitch van een van de oscs gaat draaien. Een soort buizen achtig geluid ( Van Halen zit het ook in). Welke analoge synths konden dit?

Moog The Rogue, eenvoudig 2 VCO synthje, je kan VCO2 ook aan de EG hangen, dan krijg je oa. een beetje distort 303 geluidjes.
    Gier: wat ouwe 5de hands zooi.

www.dijkstar.com

https://www.facebook.com/#!/DijkstarMusic

Comment

a-station
      dus k-station ook

weliswaar niet analoog, maar wellicht toch interessant voor je
      Bekijkt zijn vriendenlijst

Comment

Hoe deden ze het in de jaren 80 dan? Met welke synths? Ik ben wel nieuwsgierig hiernaar

Comment

Origineel geplaatst door bobaphat
          Hoe deden ze het in de jaren 80 dan? Met welke synths? Ik ben wel nieuwsgierig hiernaar
          Voor zover ik weet kan dit met de Prophets, de OBs en de Jupiters. En waarschijnlijk ook nog wel met een aantal van de andere synths die in de jaren 80 populair waren.

Comment

Natuurlijk, de Korg Monopoly

Niet lullig bedoelt, maar het verbaast me een beetje dat je dit vraagt, je 'waart' al een tijd rond op dit forum aan je posts te zien..
            ...

Comment

Re: oscilator sync truukje en analoge synths

Origineel geplaatst door bobaphat
              Als je 2 oscs mixt en dan de sync aan zet, krijg je een heel bizar geluid als je dan aan de pitch van een van de oscs gaat draaien. Een soort buizen achtig geluid ( Van Halen zit het ook in). Welke analoge synths konden dit?
              Elke synth met hardsync.
              Rondje zonnestelsel.
              ABX testen doe je zo.

Comment

Natuurlijk, de Korg Monopoly
                4-osc sync met MG of EG modulatie. Zat er net n.a.v. deze thread weer even mee te spelen
                Bouw- en reparatiedingen

Comment

Alle op Matrix en Xpander synths.

Roland JX-8P en Jupiters.

Comment

Ik denk wel dat de Moog Rogue de allerlekkerste sync heeft...
                    www.riverdistrictmusic.com

Comment

Origineel geplaatst door Nolet
                      Ik denk wel dat de Moog Rogue de allerlekkerste sync heeft...
                      En hij komt uit de jaren 80...

www.dijkstar.com

Comment

Korg mono-poly idd., JP8000, Protone(Spectral Audio), Octave Cat
                        Een complete song is een verschrikkelijk complexe erwtensoep van grondtonen en boventonen van diverse instrumenten. Voor een stukje software is het onmogelijk te achterhalen welke tonen bij welk instrument horen. Het feit dat wij dat wl kunnen ,is meteen ook het fascinerende aan het menselijke gehoororgaan. De erfelijk opgebouwde aanleg in ons DNA en de ervaring met klanken sinds onze geboorte zorgen ervoor dat we in dit opzicht superieur zijn aan computers-en dat zal nog wel even zo blijven !

Comment

Inderdaad alle synths die hard-sync ondersteunen... Vrij bekend truukje.
                          Mijn bandje: www.TheCircumstances.nl

Comment

Elka Synthex en Arp Odyssey heben ook een geweldige sync sound. De Syrinx misschien wel de apartst klinkende.

Van de nieuwe synths vind ik de Nova en Supernova erg leuk. Omdat je geen andere oscillator nodig hebt voor het syncen kun je 3 syncende oscillatoren tegelijk gebruiken. Als je hier subtiel mee te werk gaat kun je geweldige leads en drones maken.

Comment

Ik ken hem (nog) niet, Nu ben ik wel benieuwd hoe dit "oscilator sync truukje" klinkt....
                              Kan dit ook met een VA zoals de An1x en zoja hoe ?
                              http://www.soundclick.com/thevortex

Comment

Sync? hoezo is dat een truukje?

De ene VCO moduleerd/volgt de andere toch gewoon?
                                UNIFIED FIELD

Comment

Origineel geplaatst door TheVorTeX
                                  Ik ken hem (nog) niet, Nu ben ik wel benieuwd hoe dit "oscilator sync truukje" klinkt....
                                  Kan dit ook met een VA zoals de An1x en zoja hoe ?
                                  Ja, dat kan met een AN1x, en het klinkt als het geluid "sync sweep" hier in deze lijst. http://www.synthmania.com/jx-3p.htm
                                  Origineel geplaatst door Alex Omega
                                  Sync? hoezo is dat een truukje?

De ene VCO moduleerd/volgt de andere toch gewoon?
                                  Niet elke 2- of 3-oscillator synth heeft sync .

http://www.clavia.se/nordmodular/Mod.../Hardsync.html beschrijft de werking.
                                  For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Comment

Origineel geplaatst door Sander02

Niet lullig bedoelt, maar het verbaast me een beetje dat je dit vraagt, je 'waart' al een tijd rond op dit forum aan je posts te zien..
                                    Maar dan weet je toch nog niet zo welke analoge synths dat wel of niet hebben. Dus is de vraag terecht.

Comment

Origineel geplaatst door synthiaks
                                      Elka Synthex en Arp Odyssey heben ook een geweldige sync sound. De Syrinx misschien wel de apartst klinkende.

Van de nieuwe synths vind ik de Nova en Supernova erg leuk. Omdat je geen andere oscillator nodig hebt voor het syncen kun je 3 syncende oscillatoren tegelijk gebruiken. Als je hier subtiel mee te werk gaat kun je geweldige leads en drones maken.
                                      Bij syncen kan je altijd al je VCO's gebruiken, 2, 3 of 12 maakt niet uit, maar er is altijd 1 de baas, de master dus.
                                      De rest is slave en geven allemaal, dus ook de master, geluid en dat geeft ook juist het mooie effect.

www.dijkstar.com

Comment

Bij syncen kan je altijd al je VCO's gebruiken, 2, 3 of 12 maakt niet uit, maar er is altijd 1 de baas, de master dus. De rest is slave en geven allemaal, dus ook de master, geluid en dat geeft ook juist het mooie effect.
                                        Niet helemaal "altijd". De Mono/Poly kan 2x2 VCO sync doen. Dus twee masters en twee slaves.
                                        Bouw- en reparatiedingen

Comment

Working...
                                        X