moet ik dit samplen??

dutchalltheway

Nieuwkomer
Lid sinds
21 december 2004
Berichten
22
Locatie
California
ok guys, ik heb een brandende vraag en heb julie help nodig;
Op een van de songs die Mario Mathy speelt, gebruikt hij een synthesizer geluid dat ik dolgraag zou hebben/gebruiken met mijn Reason software. Het is absoluut prachtig en niet te vergelijken met enig bestaand instrument. Hij gebruikt(e) Casio synthesizers en die worden helaas niet meer gemaakt. Mijn vraag is; is er een mogelijkheid dit geluid te bemachtigen?? Ik kan me voorstelen dat jullie mij aanraden dit geluid te samplen misschien, maar.....:) ik heb blond haar, blauwe ogen en geen flauw idee hoe dit te doen. ;) Wat raden jullie mij aan? Bij voorbaat hel hartelijk bedankt voor jullie advies... ;)
 
Dit past eigenlijk beter in Klank, Geluid & Theorie, maarreh.. laat maar eens een stukje horen. Wat Casio-bakken betreft, de synthesemethode is ook in andere gear terug te vinden in sommige gevallen. Niet dat er overigens iemand iets om geeft dat er geen nieuwe meer gemaakt worden, daar heb je Ebay, Marktplaats en 2ehands.nl voor ;).

Heb je een mp3'tje of zo beschikbaar? Dat maakt het wijzen naar geschikte instrumenten stukken makkelijker.
 
Origineel geplaatst door dutchalltheway
OK...dit moet lukken denk ik. Hier is het geluids fragmentje.

http://briefcase.yahoo.com/dutchalltheway

Helaas, nog steeds "this folder is empty" :erm:. Ik dacht dat je toen je deze postte nog bezig was met uploaden. Kun je 'm anders niet klein genoeg krijgen om als bijlage toe te voegen? (zie ook de knop onder de post)
 
Heeft iemand enig idee wat mario gebruikt ? zou graag zijn muziek eens een beetje na maken en in de buurt komen !!
groeten gert
 
Heeft iemand enig idee wat mario gebruikt ?

Mario? Dat moet Chiptune of 8-bit zijn dan:

 
oeps...sorry, je bedoelde blijkbaar deze:

 
Er is wel een VST van maar de Casio CZ synths zijn ergens in de 80s op de markt gekomen. Hieronder een VST versie en daaronder nog de freeware versie. Beiden ken ik niet.




Dit is 1 van de hardware versies.

 
Back
Top