X

Gamelan sounds?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Gamelan sounds?

hi,

op deze site:
    http://www.bluesynths.com./3Klangbei...-e/dw8000.html
    worden 2 Korg DW-8000 soundfiles aangeboden van gamelan sounds?

Ik vind dit erg mooie geluiden, met zo'n soort karakteristieke percussie attack... ik vroeg me af wat de kenmerken, synthese technisch, zijn van dit soort geluiden...

Dit moet ik kunnen maken met mijn poly800 of mono/poly?
    Of zijn het bepaalde digitale waveforms van de DW8000 die die 'pluk-attack' creëren...?
    ik denk er het mijne van...

zou kunnen of mischien osc-2 een kortere env meegeven (die snel uitsterft) kweenie...

Comment

moet ook met FM synth wel kunnen denk ik

Comment

Origineel geplaatst door synthmann
        moet ook met FM synth wel kunnen denk ik
        zeker... niet zo gek ook omdat FM bij elke OP een eigen env kent nutuulk...

Comment

Origineel geplaatst door 6 trak
          zou kunnen of mischien osc-2 een kortere env meegeven (die snel uitsterft) kweenie...
          dit kan bij mijn weten niet op de DW8000... die heeft 1 env voor de 2 osc

Comment

we schijnen allemaal sound-designers te zijn hier, niemand die hier iets meer zinnigs over heeft te zeggen?

Wat ik me ook afvraag, op dezelfde site, bij de Mono/Poly sounds, de onderste sound.... Wat zijn daar de karakteristieken van? Hoe krijg ik die attack zo krachtig?

Comment

tsja wat wil je... de term "gamelan" zegt mij dan ook weinig, toen ik de title zag zat ik te denken aan games die je via lan speelt en daar de sounds van...?! erm...

dus... define

de enige verklaring voor je verschijnsel op de DW zal zijn dat osc 2 een aantal octaven hogere pitch heeft dan osc-1 (of andersof nutuulk) en waarbij het filter razendsnel dichtklapt zodat alleen de osc met de laagste pitch nog hoorbaar is...
              anders zou ik het niet weten...

Comment

tsja wat wil je... de term "gamelan" zegt mij dan ook weinig, toen ik de title zag zat ik te denken aan games die je via lan speelt en daar de sounds van...?! erm...

dus... define

de enige verklaring voor je verschijnsel op de DW zal zijn dat osc 2 een aantal octaven hoge pitch heeft dan osc-1 (of andersof nutuulk) maar waarbij het filter razendsnel dichtklapt zodat alleen de osc met de laagste pitch nog hoorbaar is...
                ik ken de term ook niet, maar aangezien op de aangegeven site de soundfiles hiermee aangeduid worden, nam ik het gemakshalve blind over. Wel met een vraagteken erachter

maar een ieder kan de sounds gewoon beluisteren, dus daar moet het niet aan liggen

Comment

ok... waar vind ik een lijstje met alle parameters van de DW-8000... ik kan wellicht ff wat research doen...

Comment

dus... define

de enige verklaring voor je verschijnsel op de DW zal zijn dat osc 2 een aantal octaven hogere pitch heeft dan osc-1 (of andersof nutuulk) en waarbij het filter razendsnel dichtklapt zodat alleen de osc met de laagste pitch nog hoorbaar is...

Gamelan is een Indonesisch muziek instrument.
                    Het is net een soort xylofoon maar dan voorzien van in grootte of hoogte
                    verschillende soorten "potjes".
                    Bijgevoegde bestanden
                    ©

Comment

T voegt verder niets toe, maar het is wel een interessante foto...
                      Bijgevoegde bestanden
                      ©

Comment

ach so... de ringmod, a-tonal, bel-achtige sounds dus... heeft de DW-8000 ringmod dan? of hebben ze het bewerkstelligd doormiddel van een smerige resonance instelling... de poly-61 heeft bijv. ook een dusdanig smerige dat het verdacht veel op een metallisch sound begint te lijken...

Comment

Op mijn an1x maak ik dit soort geluiden door een hele korte delay met veel feedback...door met de delay tijd te spelen kan je 'tunen'...
                          www.vandewerk.nl

Comment

ach so... de ringmod, a-tonal, bel-achtige sounds dus... heeft de DW-8000 ringmod dan? of hebben ze het bewerkstelligd doormiddel van een smerige resonance instelling... de poly-61 heeft bijv. ook een dusdanig smerige dat het verdacht veel op een metallisch sound begint te lijken...
                            bij mijn weten is de DW8000 een beetje als een Poly800 welke ik in mijn bezit heb.

DWZ:

2 Osc per voice met 8 voices in totaal
                            bij de DW8000 zijn dat 16 digitale waveforms...

1 ADBSSR analoge zelf-oscillerende VCF...

1 ADBSSR VCA...

1 MG = LFO

Volgens mij zit er Portamento op wat op de Poly800 niet zit...

En een digitale Delay...

Ik zit er dus aan te denken om mijn poly800 om te ruilen voor een dw8000

Comment

Origineel geplaatst door barn
                              bij mijn weten is de DW8000 een beetje als een Poly800 welke ik in mijn bezit heb.

DWZ:

2 Osc per voice met 8 voices in totaal
                              bij de DW8000 zijn dat 16 digitale waveforms...

1 ADBSSR analoge zelf-oscillerende VCF...

1 ADBSSR VCA...

1 MG = LFO

Volgens mij zit er Portamento op wat op de Poly800 niet zit...

En een digitale Delay...

zeker intersant .. al ken ik die dw8000 ook alleen maar van 1 sound ..
                              (is trouwens nummer van dobre geloof ik .. god save the queer)
                              maar dit klinkt ook weer heerlijk trouwens

weet iig dat ik ze kan maken met me mks80 en waldorf q en me fm bakken ...

Comment

Origineel geplaatst door MadR
                                zeker intersant .. al ken ik die dw8000 ook alleen maar van 1 sound ..
                                (is trouwens nummer van dobre geloof ik .. god save the queer)
                                maar dit klinkt ook weer heerlijk trouwens

weet iig dat ik ze kan maken met me mks80 en waldorf q en me fm bakken ...
                                maar hoe dan?

p.s. k2000 is eindelijk coming my way

Comment

good call...

Comment

maar hoe dan?

p.s. k2000 is eindelijk coming my way
                                    ja goede vraag .. ik kom op het moment ook niet verder dan wat 6 track zegt ..

en ja een k2000 blijft ook ubercool ! zeker voor dit soort sounds !

Comment

ok,

k'heb beide fragmenten ff beluisterd en moet idd zeggen dat het toch wel een combi is van 2 ver uit elkaar ge-coarse-te oscs en een snel downsweepend filter (zodat de toon bij de hooggestemde osc maar even hoorbaar is met als gevolg het percussieve tikje dus)
                                      laten we verder ook niet de vele waveforms die de DW rijk is vergeten nutuulk... duidelijk...

zijn idd mooie levendige sounds...

Comment

Ik heb ze ook eens goed beluisterd, en kan er verder niets meer van maken dan wat 6
                                        zegt.
                                        Wat me wel direct opvalt, en misschien is dat iets wat jou minder interesseer, is dat
                                        het op alles behalve een écht gamalan geluid lijkt.

Zal voor de gein es naar "echte" kijken, just voor fun....
                                        ©

Comment

Working...
                                        X