Is de supersaw fout?

Wow, vanaf 44:59 wordt ie echt heel vet! Wel alleen als je helemaal vanaf het begint luistert.. :D
 
Supersaw!
En ik heb geprobeerd in de stijl van de topicstarter te blijven...
 
Conclusie tot dusver:

De supersaw als geluid is opzich niet fout.
Vooral met de lagere tonen kan mooie dubtech muziek gemaakt worden.
Maar de sound leent zich wel uitermate goed voor muziek die veelal door de wat kansarmere omarmt wordt.
Het zijn dan met name de hogere tonen.
Vandaar het foute imago van de supersaw wat dus eigenlijk onterecht is.
 
Conclusie tot dusver:
Maar de sound leent zich wel uitermate goed voor muziek die veelal door de wat kansarmere omarmt wordt.
.

[Kansloze opmerking]In Afrika gaan ze echt hard op die sound![/Kansloze opmerking]
 
Je kunt ook een een graad hebben en de supersaw heerlijk vinden en de kermis muziek ook...maar kennelijk ben je dan kansarm tegenwoordig. Heerlijk die polarisatie :(
 
Ik vind het iets te makkelijk om het af te doen als polariserend. Er is een bepaalde natuurlijke afkeer die de supersaw sound bij mij oproept en ik probeer er via dit topic achter te komen hoe dat komt en wat dat is. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat je het niet niet zo leuk vindt als producer die deze sound veel gebruikt in serieuze muziek. Of dat je op je tenen getrapt voelt als je veel geld hebt uitgegeven voor een instrument die dit geluid produceert maar dat zegt dan denk ik meer over jou. Gelukkig zijn er ook veel positieve, onthullende, verassende, ondersteunende en grappige reacties dus ik neem me voor daar vanaf nu alleen nog op te reageren.
 
Maar de sound leent zich wel uitermate goed voor muziek die veelal door de wat kansarmere omarmt wordt.

Zo'n opmerking hoeft van mij ook niet, we zijn allemaal mensen. Maar nou laat ik me toch verleiden :P

Dan on topic. Het is denk ik vooral een kwestie van smaak. Ik hoorde Marianne Weber ooit tot bijna tranen toe uitweiden over de klank van de accordeon. Ik vind heel veel instrumenten mooi. Maar een accordeon in Nederlandstalige smartlappen hoort daar niet bij. Dan valt dat hele genre al zo'n beetje af. Hoewel de accordeon vast ook mooi ingezet wordt.

P.S. Binnenkort in de bioscoop:

saw.jpg
 
De topic vraag is eigenlijk ook niet te beantwoorden. Neem nou blues muziek, dat is toch een en al ellende, verdriet en mislukking. Dus muziek voor losers? Ik dacht het niet! Er is geen algemeen erkend criterium voor wat binnen de muziek goed of fout is. Wel is het mogelijk dat men door historische toevalligheden een afkeer krijgt van bepaalde geluiden en muzieksoorten: bijvoorbeeld doordat men minder prettige herinneringen heeft aan situaties of gelegenheden waarbij de betreffende muziek ten gehore werd gebracht. Het omgekeerde kan natuurlijk ook, dat bepaalde muziek geassocieerd raakt met prettige omstandigheden en herinneringen. En zulke psychologische effecten leiden dan weer tot generatieconflicten. :beard:
 
Back
Top