Waar komen deze hihats vandaan?

DJBlackbird

hoogvlieger
Lid sinds
12 april 2002
Berichten
97
Locatie
Groningen
Mensen,

Ik zoek al een tijdje naar een setje hihats die in aardig wat producties zitten.

Wie weet waar deze hihats orgineel uit te halen zijn?

cheers!
 
Laatst gewijzigd:
.........Roland TR909 (voor de echte) Novation Drumstation,Jomox Airbase/X-Base,Korg ER-1 maar dan wel bewerkt want deze komt zo niet kaal uit het bakkie geloof ik dus zal wel een samplertje aan te pas gekomen zijn...
 
Heb ik wel es geprobeerd.. maar krijg het niet zoals het voorbeeld? Heel wat jaren geleden met een TR909 geprobeerd en paar jaartjes met een Drumstation 2.

Als iemand ergens het setje als samples weet te vinden dan houdt ik me aanbevolen!

In ieder geval thnx Kevin.

cheers!
 
Dati s geen geen 909

Maar een Casio RZ1

Uit Work that motherfuckervan steve pointdexter

de enige gast die dat ding waarschijnlijk ooit goed gebruikt heeft

en iedereen wil de RZ1 dan...maar je hoort nooit een ander nummer ermee :D
 
Info en een pakketje samples van de RZ1 met de smundzige Hihats die je zoekt (Dus geen Jomox of TR909 of wat dan ook het is echt de RZ1):

http://www.hollowsun.com/donations/rz1/

rz1.jpg


rz1_s.jpg
 
Uit Work that motherfuckervan steve pointdexter

Hell yeah! :D Een van de beste nummers die ik ken :) Hoorde hem laatst (vrijdagavond geloof ik) weer op IDT. Dat was ook de reden voor deze post.
Het sampletje in mijn post is van die plaat.

Ik ga dat pakketje even proberen.

thnx smackos!

cheers!


Update: smackos for president :):halleluja

Superbedankt!
 
Smackos is niet alleen stoer maar Smackos weet ook gewoon ff het enige echte antwoord op deze vraag !!!!
(Ben er zelf ook blij mee dacht echt dat het een bewerkte 909 hat was....:o: )


R.E.S.P.E.C.T.




......weer genoeg gelijmd en geslijmd..... :r :D
 
Origineel geplaatst door smackos
You can give me respect, but I really don't need it.

Ja dacht ik ook al wel maar tsja had hier toch nog een beetje liggen waar ik al geruime tijd niets meer mee deed dus ik dacht van nou ik doe eens gek en geef het aan Smackos ! Maar ja zal volgende keer nog zoiets doen............




8o)
 
en waar hebben de heren van Casio dan die PCM klanken gehaald om hun drumbox te maken? rara8)
 
Origineel geplaatst door DJBlackbird
Hell yeah! :D Een van de beste nummers die ik ken :) Hoorde hem laatst (vrijdagavond geloof ik) weer op IDT. Dat

huh ik dacht dat ze op die zender alleen trance en electronation electro draaiden?
 
en waar hebben de heren van Casio dan die PCM klanken gehaald om hun drumbox te maken? rara

Die komen echt niet uit een TR909 hoor.

Zie je het al voor je: Casio wetenschapper tegen baas..."eerrr we hebben de hihats gesampled van de Roland TR909" dat vinden ze vast goed.

En al helemaal niet uit een Jomox.
 
Klinkt zelf als een stuk geknipte Crash Cymbal vind ik....(acoustisch dan hé)
En anders hebben ze hem gewoon gesampled uit een Machinedrum :duivels:
 
Back
Top