Opgenomen live baspartij omzetten naar midi

woodstock

Ouwe rot
Lid sinds
24 juni 2009
Berichten
737
Locatie
Oss
Beste Forumers, ik heb een vraag aan jullie. Ik zit momenteel midden in een productie met een heel erg mooie ingespeelde fretloze baspartij in de hoofdrol, maar ik wil deze graag aandikken met in mooie subasssynth. Ik kan dan ook eindeloos kunnen lopen kloten om alles na te gaan spelen, maar misschien dat er hier iemand is die weet hoe ik dit op een makkelijkere manier kan doen?. En nee ik ben niet lui, maar ik zoek juist iets wat mij een hele hoop tijd kan besparen
 
Volgens mij kun je in ableton een audio file converteren naar MIDI. Je kunt kiezen van audio naar vorming of melodie geloof ik
 
Ik gebruik de i2m van Sonuus om mijn basgekletter in Midi om te zetten, gaat erg goed. Dus de audio track naar de i2m en dan de Midi output in je DAW. Zal wel iets latency geven maar je bent al een end onderweg om een simpele effectieve sublaagpartij er bij te maken. Ik neem niet aan dat je er gewoon een octaaf onder wilt hebben? Dan wordt het wel gauw modderig.
 
Dank voor jullie reacties, en hier kan ik wat mee top. Ik gebruik Logic, en ik ga ook eens even kijken naar i2m. Thx Guys
 
Back
Top