gister wat opgenomen..

Waar is je laag?
 
um, weenie..? ik hoor niet wat je bedoelt.
tis op een iphone met een app gecomponeert en later in de studio uit gaan werken.

ow, en ik heb 1 van beidde kanalen weggegooid, daar stond alleen maar ruis op namelijk, dus t is wel mono
 
ok? Is er iets mis met je monitoring dan? Echt niet lullig bedoeld maar het klinkt alsof je het via je iphone ook doorgebeld hebt.
 
Kan je op die app je bitrate instellen misschien want dit klinkt niet geweldig.
Klinkt inderdaad erg lofi, klinken andere opnames beter met die app?
Heb je een mac in je studio, probeer dan die app even op je mac en kijk dan hoe het klinkt.
Als het dan hetzelfde is dan moet de app schijnbaar zo klinken.
 
Is dit trouwens een lange aanloop naar een 1 april grap? Just askin'...
 
Kan je op die app je bitrate instellen misschien want dit klinkt niet geweldig.
Klinkt inderdaad erg lofi, klinken andere opnames beter met die app?
Heb je een mac in je studio, probeer dan die app even op je mac en kijk dan hoe het klinkt.
Als het dan hetzelfde is dan moet de app schijnbaar zo klinken.

Ik heb de app in kwestie (korg gadget) verder niet gebruikt voor opname of klankopwekking, eigenlijk alleen als een soort kladblok, waarvoor ik die app de laatste paar jaar wel vaker heb gebruikt, en dan met name in de periode waarin ik door allerhande offtopic gezeik waar ik deze thread niet al te veel mee wil vervuilen geen afdoende beschikking over andere mogelijkheden om me met elektronische muziek bezig te houden had. De vraag of ik een mac in mn studio heb is dan ook niet relevant indeze :) (doch bedankt voor 't advies, het bracht me wel weer op 'n idee.

Om dan even terug te komen op de aanvankelijke aanleiding van het plaatsen van dit topic, en misschien dat eea in eerste instantie wat onduidelijk bleef.. Ik ben me er terdege van bewust dat er talloze tekortkomingen aan dit geluidfragment op te merken zijn, varierend van "hoe ik krijg ik dat irritante getik uit mn opnames?" en "waarom sluit je dan niet gewoon ff dat andere kanaal van de geluidskaart ook op de mixer aan luiwammes" tot en met "dat ene geluidjes is wel tof maar dat andere klinkt niet zo mooi" en " neem ff de moeite om een fatsoenlijk nummer te sequencen of whatever" enzo aan toe.

Met uitzondering van de vraag waar mn laag is, heb ik echter tot nog toe alleen maar suggesties op opnamegebied gehoord, waar ik echter eigenlijk vooral in geinterreseerd ben is jullie ideeen over hoe hier binnen het kader van dit subforum (klank geluid en theorie) iets van te maken val waar ik wellicht wel helemaal tevreden over zou zijn, al dan niet met behoud van imperfecties in de opname en/of toevoeging van andere geluiden, knip en plakwerk of grove lyrics.

alvast bedankt ds ;)
 
Als je echt iets ermee wil doen gooi dan verschillende fragmenten in een sampler.
Dan kan je naar hartelust ermee aan de gang en wie weet komt er wat leuks uit.
 
Laatst gewijzigd:
Sluiten die handel.
Nee, helaas er heeft niemand interesse in jou, maar ja, dat is maar mijn mening.


zo grof en arrogant
heeft die persoon jouw iets misdaan ofzo ?

ah wacht ja ik zie het al je bent van A'pen :D
 
Topicstarter neemt niet de moeite voor een avatar, heeft een weirde naam en heeft een minimaal aantal posts.
Post dan een abnormaal slecht nummer zonder enige logica en geeft er dan technische commentaar bij die op nog minder slaat.
Maakt dan een verbeterde versie die er helemaal niet meer op lijkt.
Kweenie hoor, maar bij mij gaan dan wat belletjes rinkelen en reageer ik idd fel.

Ahja, en meneer is al sinds 2001 lid...
 
ok eerst off topic en niet dat ik hier een filosofische discussie wil starten maar een rare account naam hebben, de moeite niet doen voor een avatar, en een minimaal aan post vind ik nu niet echt een reden die u recht geeft om fel te beginnen doen.
Maar soit
:doei:

nu ON topic

je verbeterde versie is inderdaad beter daar is het laag
er zal dus toch de vorige keer iets misgelopen zijn vermoed ik
In het begin kan ik u nog volgen en vind ik het een wijze klankkleur maar vr de rest vind ik het nogal chaotisch en saai.
 
Het is niet heel conventioneel maar ik kan dit soort experimenteel gepiel wel waarderen. En dan is de geluidskwaliteit niet heel belangrijk. De tweede versie is qua geluid inderdaad beter hoewel ik nog wat tophoog mis.
Ik heb het idee dat er in de eerste versie wel meer gebeurde. Volgens mij heb je een mooie basis met leuke geluiden maar ik mis variatie en opbouw en daardoor houd je niet echt mijn aandacht vast. Misschien heeft dit te maken met de app waar je het in gemaakt hebt? Je hebt weinig dramatische veranderingen doordat je lastig meerdere knoppen tegelijk kan verdraaien. Daardoor kabbelt het een beetje en is er weinig ademruimte.
Ik denk dat de suggestie van Willem om fragmenten in een sampler te gooien een goede is. Misschien kan je een opbouw maken door fragmenten te stapelen? Wat meer variatie in tempo zou ook helpen. Nu gebeurt er heel veel op de tel maar weinig daar tussenin. Rond de derde minuut hoor ik wel wat achtste noten op de hihat maar dat is het wel. In de eerste versie was dat beter.
 
Ik denk dat de suggestie van Willem om fragmenten in een sampler te gooien een goede is. Misschien kan je een opbouw maken door fragmenten te stapelen? Wat meer variatie in tempo zou ook helpen.

Zoiets had ik ook in gedachten.
Gebruik enkele fragmenten om een rythmische layer/sequence te maken en dan met de rest lekker klooien op verschillende layers zodat je een beetje een arrangement krijgt.
Beetje pannen en wat levelen en je bent al een stuk verder.
Dan kan je misschien een leuke industriƫele track ervan maken bijv.
Ik denk dat de topicstarter er goed aan doet zich wat te verdiepen in hoe je een arrangement/compositie opbouwt.
En van daar uit met verschillende fragmenten laag voor laag iets maakt wat een beetje meer samenhang heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Het is toch waardeloos dat ik middenin een reaktie opeens niet meer verder kan, de boel blijft hangen en krijg de melding dat ik niet geauthoriseerd ben om deze post te doen?
Ik heb dit wel vaker de laatste tijd.

Maar goed, weer on topic om het even af te maken;

Over je verbeterde track; wat ik hoor is dat bijv je panning niet lekker is, het geheel een beetje muddy klinkt waardoor hier en daar de klanken in elkaar verzuipen of lastig te onderscheiden zijn.
Als je zorgt voor een betere plaatsing van de verschillende sounds krijg je al meer ruimte in je track.
En de kunst van het weglaten kan je ook helpen zodat bepaalde aspecten meer aandacht krijgen, juist dan kan je wat spanning opbouwen waardoor het interessant wordt.
Als je alles vol stopt zonder onderscheid dan wordt het een brij.
 
in de loop van de afgelopen week nog 2 opnames gedaan vanuit hetzelfde themaatje, deze keer er maar voor gekozen niet klakkeloos de eerste en de 2de opname blind door elkaar te miksen, dus misschien ligt het zo net wat lekkerder in 't gehoor..
https://soundcloud.com/kkikseks/zelfde-thema-poging-3
https://soundcloud.com/kkikseks/take0iv
 
Back
Top