reconstructie Korg MS-20 patch

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.272
Locatie
Delfgauw
Bijna 40 jaar geleden heb ik op mijn Korg MS-20 een patch gemaakt die ik nu weer met behulp van iMS-20 (dus de software versie voor de iPad) zou willen reconstrueren. Het gaat met name om het Sample&Hold effect. De belangrijkste "componenten" zijn, denk ik, de Modulation Generator en de Cutoff Frequency Modulators. Daarmee kom ik een beetje in de buurt, maar ik vermoed dat er ook patch kabels aan te pas zijn gekomen. Kan iemand mij (op weg) helpen? Ik heb een mp3 als voorbeeld van wat ik zoek bijgevoegd. Alvast heel hartelijk dank!
 

Attachments

  • extract 9in7.mp3
    462 KB · Bekeken: 120
pink noise naar s/h in
mg blokgolf uit naar s/h clock in
s/h uit naar total
 
gg
is ook leuk om de eg1 ( gewoon of inverted) in de input te stoppen ipv de pinknoise
 
Nog een tijdje zitten "pielen", maar alle geluiden die ik met deze instellingen krijg halen het toch niet bij het origineel. Ik kan mij wel herinneren dat de MS-20 een aardig tijdje moest opwarmen voordat die sterke, gestemde, percussieve sound er uitkwam...
 
Het is uitproberen
Ook verschillen de diverse ms20's wat qua sound ( oude filter, nieuwe filter, ms20 mini etc), ook is het verschil tussen hardware en software er ( heb zelf ook een legacy , naast de orginele, dat verschil is duidelijk)
Opwarmen valt wel mee bij de ms20.(10-20 minuten max)
Beetje tweakenmet de filters , beetje resonantie/ peak omhoogdraaien, wat modulatie erbij etc
En een (veer)galm met delaytje erachter, mjammjam
 
Back
Top