Overdrive/distortion pedal voor drums en synth

GZHN27

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2016
Berichten
226
waarschijnlijk zijn hier al talloze topics over geopend, maar met de zoekfunctie kwam ik niet verder dan een aantal verouderde discussies.

Ik heb een poosje de Elektron Rytm gehad, en deze had een geweldig klinkende analoge overdrive circuit per drum track. Kreeg er echt mooi klinkende harde kicks uit. Nu ik deze drumcomputer verkocht heb mis ik deze functie heel erg. Ik heb meerdere digitale VST's hiervoor (Fabfilter saturn, D16 Devastor, CamelCrusher), maar geen 1 krijg ik echt hetzelfde effect mee. Mijn doel is om verschillende drum sounds door een pedal te jagen die een mooie analoge overdrive/distortion geeft.
Ook wil ik een pedal die ik kan gebruiken om te gebruiken voor mijn Eurorack modules om bepaalde synth/bass klanken van overdrive te voorzien.
Op de Bax-Shop website is er een gigantisch groot aanbod aan pedalen hiervoor maar welke zijn nou echt ideaal voor mijn doeleinden?? ik heb momenteel de volgende 3 in mijn winkelmandje liggen:

- Electro Harmonix Soul Food overdrive
- Boss SD-1 Super Overdrive
- Proco RAT 2 Distortion pedaal

het doel is, rauwe Techno kicks/drums/basslines/synths
 
Ieder pedaal heeft natuurlijk zijn eigen karakter, dus of het resultaat van de door u genoemde pedalen gelijk zijn aan de distortion van de Rytm?
Een alternatief zouden de distortions van Elektron kunnen zijn(de Elektron Analog Heat en de Elektron Analog Drive).
Die hebben volgens mij hebben hetzelfde circuit(en meer) aan boord als de Rytm, ik durf dat echter niet met zekerheid te zeggen. Ze zijn natuurlijk wel een heel stuk duurder maar misschien wel precies waar je naar zoekt?

https://www.bax-shop.nl/synthesizer/elektron-analog-heat-stereo-analoge-klankprocessor
https://www.bax-shop.nl/distortion-...IIQOiJi-lAFIqr3mh1bsZq3QNJTBTnpcO8aAjVx8P8HAQ
 
Voor drums in Eurorack is de Hexinverter Mutant Hot Glue lekker. Het is een mixer met compessie en distortion met wet/dry.
 
Darkglass maakt een pedaaltje die heel goed werkt op bass en kickdrums,
B7K geloof ik, niet goedkoop, maar ga je wel heel blij van worden.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top