Geavanceerde looper gezocht

emiel-r

Ingeburgerd
Lid sinds
28 december 2008
Berichten
51
Voor mijn studiosetup, die bestaat uit een grote analoge mixer en synths in de vorm van vooral synths/drumcomputers met eigen sequencers, zoals MFB tanzbar, Moog M32, Volca bass & fm en zo nog plannen voor verdere aanschaf, zoek ik het volgende:

Een soort van geavanceerde looping station, waarmee ik heel flexibel kan zijn in loops opnemen en afspelen. Liefst veel tracks.. De bedoeling is om met de loops al improviserend op interessante arrangementen te komen...

Ik dacht aan een octatrack, welke wel het voordeel heeft dat je die loops dan weer op bijzondere manieren kan bewerken, maar hij is nogal omslachtig in de omgang... En ik heb iets nodig wat snel kan werken.

Ik wil geen software gebruiken-- ik weet dat ableton juist ideaal is voor zoiets... Maar het moet hardware zijn.

Ik heb best wel wat gezocht, maar vind niet wat ik zoek, terwijl het er toch wel zou moeten zijn lijkt me? Een yamaha su700 is ideaal wat afspeelmogelijkheden, maar kan dus voor zover ik weet geen loops opnemen (je zou dan de looplengte met de hand moeten instellen...) Wat dus weer niet snel werkt... Als het echt moet kan het opnemen in software en het arrangeren in een su700, maar het is allemaal oude technologie en het liefst heb ik alles in een enkel kastje zodat het overzetten nooit echt de flow kan stoppen in het creatieve proces...

Heeft er iemand nog een goed idee? Er zou toch wel.iets moeten zijn lijkt me??!
 
Wil je dat de loops direct na recording worden afgespeeld, dus een soort Livelooping? Dan is een EHX45000 misschien wel wat. Maar 4 tracks, maar je kan bouncen. Anders de Boss RC505. Ook een heel goede looper met 5 tracks. Als het alleen om recorden en later afspelen gaat dan heb je meer keuze in hardware.

De Octatrack en de Toraiz en de MPC doen ook looping/recording/livelooping met meerdere tracks, misschien ook eens kijken, al zei je dat je de OT ingewikkeld lijkt. Tis maar net of je er tijd in wil steken. Ik vond het zelf erg meevallen, maar de learning curve is inderdaad stijl...
 
Hey tis meer dat de octa volgens mij omslachtig is om mee te werken, maar dat weet ik niet zeker... Ik zoek vooral snelheid in het productieproces. (Een beetje leerproces is oké)

Die EHX is wat te beperkt qua tracks..

Wellicht MPC dan? Maar werkt dat echt goed als phrase sampler? (Loops dus) en snel ermee kunnen werken?

Zoja welke MPC? (evt JJOSXL) en hebben jullie daar ook ervaring mee?
 
Ik denk dat de Octa wel echt geschikt zou zijn. Okay, het is even puzzelen, maar als je weet hoe het werkt, werkt het als een speer. Je hebt full 24 bit audio, de files worden opgeslagen op een CF kaart, je kan later alles terughalen en in je DAW stoppen. Het is veel meer een productieunit dan alleen een looper.

Aan alleen een looper heb je denk ik niet zoveel, aangezien je tot interessante arrangementen wil komen. Een looper lijkt me dan teveel een schets-tool, zeker als je ook moet boucen om tot meer tracks te komen (wat overigens ook kan met de Octa).

Ik zou zeggen: probeer het en koop er 1 tweedehands. Bevalt het niet, ben je hem zo weer kwijt.
 
De electrix repeater is een mooi ding! Vier channels, midi aanstuurbaar, snel dmv compact flash.
 
Back
Top