Slide - Prophet 5

stefklep

Nieuwkomer
Lid sinds
17 mei 2008
Berichten
24
Puur uit enorme nieuwsgierigheid probeer ik uit de nieuwe song van Calvin Harris de lead na te maken die gemaakt is met een prophet 5.

Ik heb daar voor de arturia prophet v3 vst en met de presets uit het volgende filpmje.



rond 1:25

Ik kom een beetje in de buurt .... ik heb het gevoel dat iets mis met extra plugins ( distortion ? )

Origineel.



Rond 2:09
 
ff de unison aanzetten en detune n klein beetje open.. dat wordt zo te horen n beetje gebruikt. . (zit rechtsboven bij de Prophet V ;))
Minder attack. Er zit een snelle decay op het filter op sommige noten. De sustain van de filter envelope op 5 ofzo en de envelope amt op t filter open.. beetje tweaken.....
'Legato' moet op 'on' staan. De noten waar je die decay niet hoort gebonden spelen.. of zorgen dat ze elkaar overlappen. :)
Oh.. en portamento erbij nog :D of glide heet dat op de Prophet.

Goed bezig!! :)
 
Laatst gewijzigd:
Zoiets als hieronder :) Portamento moest niet op legato achteraf..

Bij deze screenshot lijkt ie wel redelijk.. maar de arturia mist de agressieve klank van een echte.. ik weet niet of het een rev3 of rev2 is die gebruikt is.. daar zit ook verschil in.
Edit: Heb nog even gekeken maar in het filmpje wordt een rev3 gebruikt.. ik zou niet weten waar de arturia naar gemoddeled is. Ben zelf bekend met de rev3 en vind het niet erg veel lijken op het origineel. :)
Er zit in het origineel ook nog een berg delay die in het filmpje mist.
btw.. dacht eerst dat jij het filmpje had gemaakt.. ;) niet goed gelezen dus :o:

attachment.php
 

Attachments

  • Calvin Prophet.jpg
    Calvin Prophet.jpg
    71,9 KB · Bekeken: 120
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor het mee onderzoeken en de screenshot :)

Ik had zelf al wat geprobeerd met de rev3 en je komt wel wat in de buurt maar blijft inderdaad een wereld van verschil met de echte prophet 5 sound. Toen ik dit filmpje op youtube zag.. dacht ik gelijk proberen.. maar zelf dat lijkt niet op wat er uit mijn Arturia komt met veel tweaken... ben ook echt benieuwd waar die naar gemoddeled is en of die toch nog andere plugins gebruikt.
 
Back
Top