Geheime Venus muziek

=XTRECIST=

Signal Overload
Lid sinds
13 december 2002
Berichten
1.852
Locatie
Almere
Hoi!

Een paar weken geleden heb ik een CD gehoord met zeer aparte muziek. Op dat moment lag ik in een soort van trance, dus ik kon niet precies nagaan wat en van wie het nou was.

Het is synthesizer muziek, met de toon van een soort twisted trompet. Alsof je iets aankondigt, film achtig. De tonen zelf zijn énorm rechtlijnig, bijna saai. Zoiets als het begin van Verder zit er geen percussie of bas oid in. Meer begeleiding van andere kleinere repeterende geluiden. De "kracht" moet het hebben van de lineaire dikke lijnen. (Geen nif ;) )

TUUUUUUUUUU TIIIIIIEEEEEEEEEEEEE TUUUUUUUUUUU.
TUUUUUUUUUU TIIIIIIEEEEEEEEEEEEE TUUUUUUUUUUU.
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
TIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
TUUUUUUUUUUUUUUU.

Achteraf nagevraagd wat het nou was. Diegene heeft deze gekopieërde CD ooit gekregen, met het verzoek nooit te delen, want dit was geheime Venus muziek. Hopelijk kan ik toch een kopie ervan krijgen, want het intrigeert me wel, ondanks dat het eigenlijk ook storende muziek is.

Heeft iemand een idee?
 
goeie promo. Maak iets speciaal met 'n waas van "zeldzaam" en kijk, je wil het :)
 
Als je een kopie te pakken krijgt, kun je volgens mij met een MP3 ripper titel en album er bij vinden als je de CD ript.

-C-
 
Djezus ik zag de naam =XTRECIST= ineens staan en ik dacht "dat wordt vast een goed topic....".

Niet.
Teleurgesteld.


Succes met zoeken!
 
was die gast een beetje wappie en noemde die het zelf geheime venus muziek of was dat ook echt het concept/titel iets van die muziek?

Zoals je het zo beschrijft met 'Toon van twisted trompet' moet ik meteen aan Jon Hassel denken, die gebruikt veel echte trompet (het is immers een trompetist) maar dan helemaal door veel effecten en synthesizers filters etc.



Is trouwens een supergave 808state mix van die gast ergens ook
 
@Bikkel: *D Graag gedaan. Ik ga graag tegen de verwachting in!

@Smackos: John Hassel is inderdaad ook twisted, maar nog erg organisch en analoog. Het zit iig wel in de zweverige hoek. Die Terry Riley zit wel meer in het idee van gekte, maar idem, te levend.

@spdk: NEEN, dat is het zéker niet.

Wat ik heb gehoord is bijna afgrijselijk recht, langdradig en saai. Sowieso synthetisch, soms ook melodieus met wat portamento aan. Het was echt opnieuw een stijl proberen te begrijpen: waar haal ik de boodschap en de kracht vandaan? Wat is de essentie nou?

1 Nummer had ook een soort basistoon die echt op een bepaalde frequentie zat die linea recta je kop in ging. Een harde constante bwhoaaahhhhh met een lichte flanger die je hersenactiviteit gijzelt. Die toon bleef ook een aantal minuten doordreunen. De enige variatie was weer van die subgeluiden. Echt zeer vreemd. En aangezien ik in een (Iboga) trip lag, zág ik die muziek ook gemaakt worden, waardoor het nog eens extra dimensionaal was.

Lekker duidelijk zo he? :D

Ik hoop zsm die muziek te pakken te krijgen, dan zal ik het delen hier.
 
Dit begint er op te lijken, klinkt stoer! Kende dit nog niet.
Dit is nog erg spacend en gefilterd. Dat andere was vrijwel lineair en hoekig, zowel qua sound als verloop. En toch ook weer goed doordacht.
 
Ik heb wel een hoop muziek die ze draaien bij Ayahuasca trips, maar dan moet je meer denken aan didgeridoo en trommels.
 
Back
Top