Synth(ese) experts gezocht ;)

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Hallo,

Ik ben al 2 dagen aan het kloten om een bepaalde synth-sound te krijgen, maar het wil maar niet lukken!
Ik heb ook al zo'n beetje al m'n vst's helemaal doorgespit om te kijken of er vergelijkbare presets ergens te vinden waar het mee te doen viel, maar ook daarmee geen succes. Elke keer lijkt de grondstof van alle presets anders of zo.
Dus het wordt tijd om een hulplijn in te schakelen, en dus wou ik het even hier vragen.
Het gaat om deze melodie:

http://vocaroo.com/i/s1Gmta6392mn

Wie o wie weet hoe ik deze klankkleur krijg? :)

Ik zou er enorm mee geholpen zijn! Kan het niet uitstaan dat ik de sound niet zo krijg.
Kan er wel een nexusje of zo op gooien en denk 'ach is ook goed zo', maar dat bevredigt niet.
Dus wie me kan helpen is een held! :)
 
De lead dus... de hoofdmelodie. Waar die mee begint dus.
 
Nee, dat is het helaas niet. Daarmee krijg ik dat niet. Was het maar zo simpel haha. Het komt in de buurt, maar het specifieke geluid krijg ik helaas niet.
 
Is gewoon een gedetunde 2vco patch waarvan ie vermoedelijk meerdere 2 vinger akkoorden speelt. Zelfde als een supersaw maar wel filter iets meer dicht, env's aangepast (ronder) en klaar.
 
Hopeloos frustrerend nog steeds. Krijg het maar niet voor elkaar.
 
Jeej! Heb het eindelijk voor elkaar. Althans, ik heb de klankkleur aardig te pakken nu! Eindelijk..
Het was nogal een nauw luisterende combinatie van de juiste instellingen (lfo's, plugins, mod env., dtune etc.), en heel belangrijk: een lichte bit crush effect precies op de goeie frequentie. Dat deed de trick.

Eindelijk. Kon niet eerder rusten dan dat ik 'm had. :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top