uit welke bak komt deze snare?

Ik zou je willen helpen maar gezien de omschrijving bij je naam heb je me niet nodig.

Nou succes �� ik zou een sample zoeken den ik

Classic Tracks: Fine Young Cannibals' "She Drives Me Crazy"

“I took the head off a snare drum and started whacking it with a wooden ruler, recording it through a Shure 57 microphone,” he says. “As I did that, I started twisting the hell out of the [API 550] EQ around 1 kHz on it, to the point where it was starting to sound more like a crash. I blended that with a snare I found in the Linn itself, which was a 12-bit machine, so it sounded pretty edgy to start with.” But the coup de grace for the sound was when Z pumped the processed and blended sample through an Auratone speaker set upside down atop another snare drum, which rattled the metal snares and gave the result some ambience and even more high end. The whole thing was limited slightly and then sent to a track on a roll of Ampex 456 running on a Studer A800 at 15 ips. Only a slight amount of reverb was added to the track later on. The sonic result was closer to a hollow wood block sound than any snare found on a conventional rock record, and in becoming, along with Gift's vocals, the signature of the song, it would go on to have many lives of its own subsequent to the single's run up the charts.

Haha, touché...

Ik dacht zelf aan een yamaha rx ofzo?

HAha ;)

Ja ik dacht ook aan een yamaha. Of een simmons. Zeker weet ik het niet, maar de klank doet me aan die 2 denken. Maar het kan ook en sample zijn :)
pfff nou weet je nog niks >

IKijk eens wat ik vind :

Crazy Thonk

Who says you can’t have crack and wood from a snare drum? The Fine Young Cannibals 1989 hit, “She Drives Me Crazy,” has a snare sound so distinct, it lodges in the darker recesses of the mind to the point you could name that tune after a single snare hit. While the original version was created using a combination of a real snare and a sample, a bit of EQ tweaking will get you darn close. Boosting 100Hz to 300Hz should give you some major wood, while boosting 2kHz–3kHz will provide crack for days. Compress with a 2:1 ratio, and apply a light dose of a large room reverb algorithm.

Hier de hele link. http://www.emusician.com/how-to/1334/4-classic-snare-sounds/43258

Laatst gewijzigd:
:biertje::beard: lijkt meer op een grolsch beugelfles die aan het einde van een gang wordt geopend

Ow maar die sample heb ik wel standaard in de library zitten...

Een sample uit 1990 dus nog vintage ook :okdan:

(en hij lijkt inderdaad wel)

Attachments

• troelstrapop.WAV
    201,5 KB · Bekeken: 106
Ik zou ook zeggen Akai xr-10, het is in ieder geval makkelijker.
Die van cameo echter is een RX5

Ik vind die XR (snr 10) het dichtst in de buurt komen van die Cameo snare/slam.. Heb even door de RX5 snare samples gescrolled en het lijkt me dat ie daar niet echt tussen zit, dan moet er wel extreem geproccessed zijn..

In de bijlage alle RX5 snares.. aan het eind is de XR10 een beetje ge-downpitched, misschien nog een beetje compressie en galm wat mist..

Mooi verhaal over de making-of van die Fine Young Cannibals snare.. :halleluja

Attachments

• RX 5 snrs.mp3
    388,8 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
Het zou mij niks verbazen als de xr10 gewoon gesampled is van she drives me crazy.

Doen ze toch allemaal een beetje populaire sounds gebruiken. Klopt ook qua tijd 1989 voor crazy en 1990 voor xr10.

Verder denk ik dat dat verhaal van die liniaal niet klopt. Wat je volgens mij hoort is een gated reverb waar ze op verschillende plekken in het proces met de pitch hebben gespeeld zodat de tail meer als onderdeel van het geluid wordt ipv een ruimte die je erbij hoort.

Dus snare omhoog pitchen en dan gated reverb er over die vrij kort is. En vervolgens dat weer gesampled en weer naar beneden gepitched. Dan wordt de tail langer maar veel minder klinkt als een reverb.

Zo hebben ze die rx5 sample gemaakt en die is ook weer gebruikt bij she drives me crazy. Ze lijken te veel op elkaar volgens mij.

Die rx5 sample is weer gebaseerd in the air tonight van Phil collins.

Ik vind die XR (snr 10) het dichtst in de buurt komen van die Cameo snare/slam.. Heb even door de RX5 snare samples gescrolled en het lijkt me dat ie daar niet echt tussen zit, dan moet er wel extreem geproccessed zijn..

In de bijlage alle RX5 snares.. aan het eind is de XR10 een beetje ge-downpitched, misschien nog een beetje compressie en galm wat mist..

Mooi verhaal over de making-of van die Fine Young Cannibals snare.. :halleluja

Deze laatste snare komt idd het dichtst in de buurt vind ik...

Wat een vet topic is dit.
Die snare van de eerste is niet dezelfde als de tweede.

Als je op die link klinkt staat er dit :

“I took the head off a snare drum and started whacking it with a wooden ruler, recording it through a Shure 57 microphone,” he says. “As I did that, I started twisting the hell out of the [API 550] EQ around 1 kHz on it, to the point where it was starting to sound more like a crash. I blended that with a snare I found in the Linn itself, which was a 12-bit machine, so it sounded pretty edgy to start with.” But the coup de grace for the sound was when Z pumped the processed and blended sample through an Auratone speaker set upside down atop another snare drum, which rattled the metal snares and gave the result some ambience and even more high end. The whole thing was limited slightly and then sent to a track on a roll of Ampex 456 running on a Studer A800 at 15 ips. Only a slight amount of reverb was added to the track later on. The sonic result was closer to a hollow wood block sound than any snare found on a conventional rock record, and in becoming, along with Gift's vocals, the signature of the song, it would go on to have many lives of its own subsequent to the single's run up the charts.

Het zou mij niks verbazen als de xr10 gewoon gesampled is van she drives me crazy.

Zit die sample los in de track ergens ?, vet ja.

Back