Bass synth - sound design

fokko888

Ingeburgerd
Lid sinds
29 september 2014
Berichten
47
Locatie
hier
Weet iemand hoe je deze bass kunt reproduceren?



Het klinkt als een analoge synth met een bepaalde filter setting.

Ik wil graag het volgende weten:
welke geluidsgolven heb ik nodig?
hoeveel geluidsgolven zijn het er?
In hoe verre zijn ze gedetuned?
welke effecten heb ik nodig voor dit analoog geluid? (chorus,reverb,flanger etc.)
welke filter(s) heb ik nodig?
hoeveel cutoff en resonance?
hoeveel attack, decay, sustain en release heb ik nodig?

Ableton Live is mijn DAW en ik maak gebruik van Instrument Rack om geluiden te stacken zoals met Analog of met Operator, zodat ik bijvoorbeeld 4 Operators in 1 geluid heb. Bij voorbaat dank!
 
Klinkt mij als een eenvoudige sawtooth, 2 of 3 oscilatoren, beetje gedetuned en een beetje ruis erbij. Denk niet dat er iets van een effect overheen zit.
 
voormij klinkt het als een dx7 bass met een fm crunch.
 
Het nummer heet quasar. Der Zyklus is de artiest.

Die gasten zijn toch wel een beetje van de snappy bass synths. Pro-one, MonoPoly, 101, Cat, MKS80 bijv.
 
Klinkt mij als een eenvoudige sawtooth, 2 of 3 oscilatoren, beetje gedetuned en een beetje ruis erbij. Denk niet dat er iets van een effect overheen zit.

Ja, dat klopt ik kom met 3 oscillatoren dichterbij het geluid met wat detune. Alleen die 'ruis' word geloof ik gedaan door een bepaalde setting van de filter, waarvan ik geen idee heb hoe moet staan. Heb al een tijdje zitten experimenteren hiermee, maar het klinkt nog niet juist. Thanks voor je reactie.
 
Ik heb die van Arpanet geprobeerd met de SH 101. Ik kom behoorlijk in de buurt met pulse met pwm, saw, sub en noise vol open maar de noise mist dan net die extra snappy attack. Ik denk dat hij gelayered is. De noise heeft volgens mij een snellere decay op het filter als de bas dat heeft.
 
discogs
Arpanet is one of the pseudonyms of Gerald Donald. It was named after both ARPANET (one of the precursors to the internet) and ARP Instruments, an early synthesizer company.

maar dit geluid kan wel met elke synth.
 
Lijkt op de beroemde Alpha Juno synth tommige Bass die ook vaak in de oude dopplereffekt gebruikt werd, en er zit toch ook een beetje chorus en delay overheen ook? Wel een beetje getweaked.

kan je het beste een Alpha Juno plugin voor gebruiken denk ik
http://www.audiorealism.se/redominator.html
als je een PC hebt zijn er hoop gratis Alpha Juno VST's ff googlen

Gebruikt die niet gewoon ook zo een Korg Triton of whatever workstation voor alles of is dat alleen voor live, die sounds kan je daar ook wel mee maken :koffie:
 
Ja idd die 'filter setting' waar je het over had das waarschijnlijk een chorus en das het belangrijkste wat je mist.
 
Back
Top