Tips voor het maken van zo'n gruizige drum partij

wie kent deze rakker nog? :P
dancequadrafuzz.l.gif
 
Dit klinkt meer als een videorecorder en een 12 bit sampler op 3000 hz
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Een fysieke 12 bit sampler gesampled op een videorecorder? Wat bedoel je met 3000 hz als ik vragen mag?
:stupid

Terugkomend op overige reacties, ik denk niet dat de klank van deze track geshaped is met software plugins. Boeit me verder ook niet of het wel of niet met software is gemaakt en of hardware beter is of andersom.

Was meer geintreseerd naar de stukjes Vanaf 00:40 en vanaf 3:40 en hoe dit is gemaakt. Resampling lijkt me ook. Maar op een videotape, die methode kende ik niet. :P
 
Videotape is geen analoge tape en kan je volgens mij niet zoals normale tape gebruiken om te oversturen. En ik hoor ook een metal achtige hat die niet typisch 909 is. Of die komt van iets anders of er wordt ergens keihard ge-eqed. Lijkt mij meer 808/606 hat.

Vermoed ook dat het samples zijn trouwens.
 
Ik heb ergens gelezen dat de artiest van deze plaat (greg beato) vooral software gebruikt en achteraf wat processing doet met casette ed. Hij doet iig iets met zijn drums dat me fascineert en heel lastig na te bootsen is, hoor het terug in al zijn muziek; echt een eigen sound, super vet :)

Dit blijft een van mn favo's;
 
Back
Top